Toon posts:

Webserver kopen waar??

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik ben op zoek naar een Linux webserver. Weet iemand een adresje waar ik zo'n ding kan kopen? (liefst in een 2u rack).
Dit moet er ongeveer inzitten:

* Kast 19 inch rack ATX CLM922
* PIII (100 Mhz) moederbord, (ASUS CUBX.)
* Intel Pentium PIII – 700MHz processor
* Ventilator kogelgelagerd
* 128 Mbyte intern geheugen (100 Mhz) ECC
* Harddisk 20Gbyte IDE Maxtor 7200rpm
* Diskdrive 1,44 Mbyte
* SVGA videokaart PCI 4 MB
* Netwerkkaart 3Com 3C905BTX 10/100 Mbit/sec.
* CD-romspeler 48x A-Open IDE

Iemand suggesties?? :):)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bijvoorbeeld www.chicon.nl
Maar tipje voor een 2U kast, je kan beter een mobo met onboard video nemen (kunnen namelijk maar 3 pci-apparaten in, dus waarom zou je daar een slot van verspillen aan een vidkaart als het niet hoeft)
Oh, en steek er 256MB ram in :P anders is die p3-700 ook een beetje overkill *D

Enneuhm, de laatste server (3 weken geleden) die ik van hun zag, (2u hoog) had zelfs 4 behoorlijke fans om het HD (hotswap tot 4 stuks, nu nog maar 2) gedeelte te koelen van die kast *D

Verwijderd

Topicstarter
Je zegt bijvoorbeeld, weet je er nog meer??

BTW. Je hebt wel gelijk waarom een slot verspillen?!? Dom van me.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Beste Noël, dergelijke servers plaatsen wij als dedicated servers (overigens nu met het sa6r bord met een 800mhz/133). Meer info: zie mailbox.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 18:56 schreef twixx het volgende:
Beste Noël, dergelijke servers plaatsen wij als dedicated servers (overigens nu met het sa6r bord met een 800mhz/133). Meer info: zie mailbox.
Wij ?? Jullie co-locaten toch alles bij WideXS ???

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Met het geld dat je bespaart door Tbirds ipv PIII's te nemen kun je een extra 128MB reep kopen.

Een CD-ROM drive heb je alleen tijdens het installeren van het OS nodig, dus die kun je net zo goed weglaten (de t.net servers hebben ook geen CD-ROM drives, floppy drive doen we tegenwoordig ook niet meer aan). Scheelt weer 150,- die je bijv. aan een snellere processor kunt besteden.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48

McMiGHtY

- burp -

Gewoon een leverancier utizoeken die je vertrouwd en die goed uit allerlei test komt en die de beste garanties geeft.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• mavink
  • Laatst online: 06-05 09:52
Op zaterdag 16 december 2000 11:11 schreef McMiGHtY het volgende:
Gewoon een leverancier utizoeken die je vertrouwd en die goed uit allerlei test komt en die de beste garanties geeft.
En service... Garanties zijn mooi, maar als er iets kapot gaat wil je natuurlijk wel dat het zo snel mogelijk gerepareerd wordt. Dus als je veel geld over hebt voer je alles zoveel mogelijk dubbel uit, en anders regel je goeie support voor als er iets misgaat.

Het zal je maar gebeuren dat midden in de nacht je voeding zichzelf opblaast en je leverancier vertelt je dat je een week moet wachten op een nieuwe :( Dan betaal je de volgende keer graag iets meer voor 24x7 on-site service!

• mavink
  • Laatst online: 06-05 09:52
Oh ja en als je eigen huisleverancier geen mooie servers kunt leveren: hier in de buurt zou ik eens kijken bij bijvoorbeeld pyramid.de of dell.nl; in het buitenland kan je o.a. terecht bij penguincomputing.com en valinux.com.

Verder zijn er in nederland zat bedrijven die cobalt raq's verkopen, of die servertjes van Intel. Die laatste kosten met IDE iets van rond de 4000 gulden dacht ik.

• twixx
  • Niet online
Op vrijdag 15 december 2000 22:35 schreef DeFFeR het volgende:

[..]
Wij ?? Jullie co-locaten toch alles bij WideXS ???
Wil dat zeggen dat wij dergelijke machines net leveren (ook buiten het WideXs netwerk).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties, ik zal eens even langs alle computer boeren hier gaan en kijken of ze een mooie server voor me in elkaar willen zetten.

De cobalt raq's ken ik ook (heb er nu zelf een www.starhost.nl) maar die beevallen mij niet echt. Ik loop namelijk tegen een aantal beperkingen op :(. Maar het formaat van die server is top! Slechts 1u!:):)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je dat ding zelf gaat configgen en niet rekent op support van anderen dan kun je 'm net zo goed zelf gaan bouwen (tweakers mentaliteit). Je moet er gewoon de juiste hardware in stoppen.

De config hierboven wekt niet de indruk dat er ruimte is voor dure Dell's e.d.

• @r!k
  • Laatst online: 13:45

@r!k

It is I, Leclerq

Als je dan toch over merken gaat praten kun je denk ik toch het best voor een proliant van compaq gaan. Ik heb een hekel aan de thuis p.c.'s van compaq maar die servers zijn geweldig (kan het weten ik heb er zo'n 120 in beheer)

Maar is dit voor een bedrijf of ben je gewoon een erg fanatieke tweaker?

Voor een bedrijf zou ik zeker een bedrijf nemen dat goede support contracten heeft (voor het geval er een schijf uitvalt ofzo.
Die komen de server dan meteen maken of brengen een vervanging voor het defecte onderdeel.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Hoi, even een vraagje. Aangezien je zoon aparte kast (2u rack hu?) wilt hebben neem ik aan dat het om iets heel serieus gaat? Waarom neem je dan een supersnelle proc (700 mhz) en een inferieur schijvensysteem (IDE) en ultraweinig geheugen (128mb??). Dat staat toch niet in verhouding met elkaar? Voor een heel aardige hobby server heb je aan een pentium 100 met 64mb en 1 gig hd genoeg, wordt het wat serieuzer een super7 proc (bv 400 mhz) met 256mb en wat meer harddisk misschien, en als het echt serieus wordt (hebben wij op het werk :P) een dual pentium 700, 512 mb geheugen (voorlopig :P) scsi raid harddisks (als ik het goed zeg) die direkt wisselbaar zijn in geval van uitvallen en verwisselbare voedingen (ook ivm uitvallen). Oh ja, voor dat hobby servertje kun je bij 2dehands.nl terecht. Heb ik ook, draait apache, mysql, postgresql (ja wij zijn php freakz) en sendmail.

Verwijderd

We zijn zelf ook bezig met het plaatsten van een eigen server. Ervaring heeft inmiddels wel uitgewezen dat een webserver weinig tot geen cpu power nodig heeft. Schijf en geheugen zijn daarin tegen wel van groot belang.
De config die we zelf op het oog hebben is of een dell. Ik vind de prijzen in tegenstelling tot wat femme zegt zeer strak. + dat ze wel next bussinessday of zelf same day kunnen garanderen. (Wel lekker als je je klanten SLA's met uptime erin garandeerd.)
De andere optie is een zelf bouw server:
2 256mb
1 19" 2u kast
1 bx133
1 800mhz
1 3c980CTX
2 30gb
1 fdd

totaal iets van 3364,-

Verwijderd

www.masset.be (KPN BELGIUM)

die kan je wel helpen met de aankoop van een kast , kan je je server zelf bouwen

Inderdaad vga aanboord, je hebt toch geen geforce nodig voor een server.

Voor de liefhebbers 1U kan ook, we gebruiken de enlight cases.. :)

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 18:56 schreef twixx het volgende:
SPAM, hij vraagt helemaal niet om dedictated hosting hij vraagt waar die ze kan kopen :r

Verwijderd

Kijk een op http://www.icd.nl

• HGM
  • Niet online

HGM

weer zo super oud topic :(

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 08:47 schreef HGM het volgende:
weer zo super oud topic :(
Ik dacht al (heb je die cobalt nog :? ) :)

Defunctus Deo Juvente

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

xfiles:
Ik denk dat HPC na een half jaar echt wel al een beslissing gemaakt heeft hoor...
Dit had je niet omhoog hoeven trappen daarvoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.