Toon posts:

Boos op Macromedia (OF Mac OF Windows)

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oh, wat ben ik pissed...

Hebben we op de zaak zojuist Flash MX 2004 Profesional aangeschaft. Eerst even kijken hoe het op de Mac draait. Na even rommelen toch maar besloten het geheel op windows te draaien.

Macromedia heeft daar een heel leuk iets voor verzonnen, je kan de activatie code verplaatsen naar een andere computer. Wat het eigenlijk doet is je activatiecode weer beschikbaar maken voor activatie op een andere computer.
Na installatie op XP bleek het dus niet meer mogelijk het product te activeren. Too many activations was het antwoord. Ik bellen met de helpdesk...

Blijkt dus dat er in de single user license agreement staat zodra je het product heb geactiveerd op een Mac je het niet meer kan activeren onder Windows. Belachelijk!!! Ik heb die SUL niet gelezen nee, ik denk zelf dat 90% van de gebruikers dit niet doet. Zeker van een Amerikaans bedrijf zou je hoge mate van service verwachten!

Sorry hoor, maar na zojuist bijna 1000 euro te hebben betaald mag je toch wel verwachten dat zoiets mogelijk moet zijn...

Jaja ik weet het, een ding heb ik nu wel geleerd, altijd eerst de licence agreement goed doorlezen!

Nou, ik heb het net gedaan en na flink zoeken heb ik dit gevonden: (k) You may receive the Software in more than one platform but you shall only install or use one platform.

Nou dit regeltje vind je dus ergens halverwege de agreement en je moet dan ook maar snappen wat er staat.

Zo werk je het illegaal gebruik van software wel heel erg in de hand! Het smerige machtspelletje van software makers op en top!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

Pelle

🚴‍♂️

Ok.

Dit topic is gesloten.