Moederbord inbouwen waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35
Ik heb zonet mn Antec Sonata kast gekregen en wil er dus nu mn moederbord inbouwen (msi k8t neo). Nu is dat opzich het probleem niet, maar nu zag ik dat Antec 4 plastic 'pinnetjes' heeft meegeleverd. Nu kan ik me nog herinneren van dat die 'vroeger' door de gaatjes van het moederbord bevestigd werden.

Ik zou ook niet weten waar ik die plastic dingen anders voor nodig zou hebben.

/edit
bij nader inzien voelt het meer aan als rubber

[ Voor 11% gewijzigd door Fred_Perry op 11-03-2004 11:26 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ja die zet je tussen het mobo en de kast. Anders krijgen die printplaatcontactjes kortsluiting op het zijpaneel :)

Met die dingen er tussen niet dus :)

Lees dit ook maar even, staat het duidelijk in beschreven. Op GoT hebben we liever eerst dat je dat leest, dan mocht je er dan niet uitkomen dan open je pas een topic met wat je geprobeerd hebt en wat niet wou :)

De eerste stap: installatie moederbord :)

[ Voor 55% gewijzigd door GGS_VR6 op 11-03-2004 11:29 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45
Waar op letten? Ik kan je basic antwoorden gaan geven:

• Let op statisch geladen enzo, ontlaadt jezelf.
• Kijkt uit met vastschroeven mobo, niet te losjes, maar zeker niet te sterk, je schiet snel uit met je schroevendraaier en dan is het dag dag tegen je mobo.
• Ik monteer altijd eerst de processor - koelpasta - koeler voordat ik inbouw, hoeft natuurlijk niet, ieder voor zich.
• Gebruik gewoon die stand offs, wees gewoon voorzichtig, niet teveel schuiven als ie op de standoffs staat. Achterplaatje weghalen kan helpen, moet je hem er wel later op kunnne zetten (hangt dus van de kast af).

Wat kan ik je nog meer voorn tips geven... gewoon chill doen, ik zou niet die plastic dingen gebruiken. Tenminste... niet zolang de standoffs passen, als ze niet passen gebruik je die plastic dingen.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Geen pinnetjes -> Mobo op je kast -> kortsluiting = mobo dood
Soort sommetje, maar je snapt 'm wel...

Dus pinnetjes in de backplate van je kast, mobo erop prikken (voorzichtig natuurlijk >:)) en inbouwen...

suc6

is het mobo/kast geleverd zonder handleiding? :?
edit:
zie ook ^

[ Voor 8% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 11-03-2004 11:30 ]

An Explanation of l33t Speak

• Fred_Perry
Novah schreef op 11 maart 2004 @ 11:28:

Wat kan ik je nog meer voorn tips geven... gewoon chill doen, ik zou niet die plastic dingen gebruiken. Tenminste... niet zolang de standoffs passen, als ze niet passen gebruik je die plastic dingen.
tnx, dat moest ik dus ff weten. Deze kan wel dicht wat mij betreft.
Buzz_Lightyear schreef op 11 maart 2004 @ 11:30:
is het mobo/kast geleverd zonder handleiding? :?
Er zit wel een handleiding bij, maar ze zeggen niks over die plastic dingen. Vandaar dat ik het ff voor de zekerheid navraag ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Fred_Perry op 11-03-2004 11:34 ]

Verwijderd

Bij de sonata zitten koperen afstandsbusjes voor het moederbord. Die 4 rubberen pinnetjes zijn voor de montage van een 2e 12cm fan aan je harddrive bay. De casefan aan de achterkant is op dezelfde wijze gemonteerd.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45
Hmmm die plastic dingen hoef je helemaal niet te gebruiken als je standoffs hebt, zover ik weet gebruiken pcs al jaren die plastic dingen niet meer. Maar ik werk bijna alleen met Chieftec kasten, standoffs gewoon. Maar als die dus niet passen die pinnetjes, zolang de achterkant van het mobo de kast maar niet raakt, anders bist du de lul.

• Fred_Perry
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:34:
Bij de sonata zitten koperen afstandsbusjes voor het moederbord. Die 4 rubberen pinnetjes zijn voor de montage van een 2e 12cm fan aan je harddrive bay. De casefan aan de achterkant is op dezelfde wijze gemonteerd.
Ow joa idd, nu je het zegt.
Sorry dat ik zo snel een topic open, maar ik was al een week op deze pc aant wachten, vandaar dat mn geduld nu wel een beetje op is en ik dus zo snel mogelijk aan het werk ga.
Novah schreef op 11 maart 2004 @ 11:35:
Hmmm die plastic dingen hoef je helemaal niet te gebruiken als je standoffs hebt, zover ik weet gebruiken pcs al jaren die plastic dingen niet meer.
Dit is weer mn eerste nieuwe pc na 6 jaar trouwe dienst van mn p2-350 dus vandaar dat ik niet weet dat die dingen niet meer gebruikt worden. Maar het ging me er dus ff om of ik ze allebei moest gebruiken ( de plastics en de standoffs). Maar de vraag is al beantwoord. Die zijn dus gewoon voor de fan.

Ich danke ihn alle

[ Voor 37% gewijzigd door Fred_Perry op 11-03-2004 11:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moge duidelijk zijn, het stond gewoon in de manual :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.