Ten eerste: de topicstarter heeft het over
Should You Fire Your Firewall? An In-depth Look at Firewalls. Wel zo handig en leerzaam voor anderen om er even bij te zetten
Om even antwoord te geven op de vraag: ik draai Kaspersky Antivirus en geen personal firewall (maar zit achter NAT, zorg er wel voor dat ik geen vervelende zaken draai en kijk af en toe uit nieuwsgierigheid wat voor dataverkeer er over m'n machine gaat).
Verder: ahlya: welkom op GoT!
Ik mis eigenlijk een paar zaken die een dergelijk topic interessant en nuttig zouden maken: wat is jouw eigen mening en wat draai je zelf? En belangrijker: wat wil je er mee gaan doen?
Een personal firewall is heel anders dan een voor een webserver, en een PFW voor oma van 90 die niet weet waarom "een muis aan de TV is gekoppeld" heeft andere eisen dan een PFW voor een gemiddelde werknemer in een organisatie en dat is weer ander dan die voor een beetje Tweaker. Dit alles weer afhankelijk van het OS
Een opsomming van firewalls zal je verder niets aan hebben, heeft ook voor anderen geen nut en daarom willen we op dit tech forum liever geen opsomtopics zien
Maar goed, om een lang verhaal nog langer te maken, je vraag past beter in
Beveiliging & Virussen maar omdat daar al diverse topics lopen over lopen waar je natuurlijk mee kan discussieren, verplaats ik je topic niet maar sluit het om de discussie een beetje centraal te houden. Als je wilt mag je natuurlijk in een topic daar reageren in een lopende discussie of als je specifieke vragen hebt, een nieuw topic starten met wat meer specifieke vragen dan wat wij draaien. Maar houd in je achterhoofd dat er verschillende eisen zijn voor verschillende gebruikers
Beveiliging en Virussen - FAQ
Wat doe jij om je pc's en netwerk te beveiligen?
Wat is nou de perfecte firewall voor home users?
Gratis virusscanners
[rml][ Virusscanners] discussietopic[/rml]
Thuisnetwerkje - op welke pcs een firewall?
Wat is een Firewall ?
Enige topics die je misschien even wilt doorlezen
offtopic:
Overigens is er wat uitleg gegeven over topics op GoT en de topictitel etc in
FAQ Forumgedrag en specifiek voor
Software Algemeen SA Policy onder het kopje beleid en in alle andere fora ook in een sticky topic (

). Misschien handig om tzt even naar te kijken als je twijfelt over of iets op de juiste plaats staat enzo

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)