Toon posts:

6 routers en software firewalls getest

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De firewall testen blijven vandaag binnenstromen. Dit keer is het Flexbeta dat een aantal routers en software firewalls met elkaar vergelijkt, te weten: Norton Personal Firewall 2004, Sygate Personal Firewall 5.5, ZoneAlarm 4, McAfee Personal Firewall Plus 2004 en de routers D-Link DI-604 en Cisco 831 SOHO. De tests zijn een stuk uitgebreider dan in de andere firewall test van vandaag. Na 10 pagina's testen en vergelijken komt McAfee Personal Firewall Plus 2004 als beste uit de bus

Hierbij wil ik ook vragen welke firewall jullie gebruiken? En eventueel ook welke antivirus :)

Dank.

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 11-03-2004 11:31 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-08 13:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik gebruik een softwarematige firewall ZA Pro 4.5.538.001 (laatste versie) en daarnaast MCafee 7 home edition.
Overigens gebruik ik ook NAT en filtering op mijn router.

Ik ben in ieder geval zeer te spreken over ZA Pro, wat ik al jaren gebruik... tot nu toe lijken all hack attacks/scans en trojans goed tegen gehouden te zijn

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welkom op GoT :)

Mag ik je ff vragen of je misschien het lampje op je toetsenword waar vaak "A" bij staat checken? Je caps-lock staat waarschijnlijk aan :* Of je die eventjes uit wilt zetten...

Ontopic: Ik heb geen firewall, kzit achter NAT en als je je PC goed in orde houd boeien uitgaande verbindingen niet zoveel imo :) En NAV 2003 heb ik er laatst afgemietert.. Kut-programma...

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Met welk doel wil je weten welke combo de "tweakers" gebruiken?

Neem aan dat dit weer zo'n opsom topic wordt, of is het de bedoeling dat je advies wil over welke combo je zelf wilt aanschaffen?
edit:
Welke combo's vindt jij op basis van de test goed en waarom?

Als dat zo is, pas dan aub je startpost/titel aan B)

[ Voor 16% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 11-03-2004 11:38 ]

An Explanation of l33t Speak

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

offtopic:
personal firewalls getest :?
(TR gedaan)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
geen firewall, ook nog niet nodig gehad (PC niet 24/7 online)
Sophos anti virus

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-08 13:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Vierkant228 schreef op 11 maart 2004 @ 11:59:
geen firewall, ook nog niet nodig gehad (PC niet 24/7 online)
Sophos anti virus
Je weet pas of je een firewall/virusscanner nodig hebt, wanneer het te laat is ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ten eerste: de topicstarter heeft het over Should You Fire Your Firewall? An In-depth Look at Firewalls. Wel zo handig en leerzaam voor anderen om er even bij te zetten ;)

Om even antwoord te geven op de vraag: ik draai Kaspersky Antivirus en geen personal firewall (maar zit achter NAT, zorg er wel voor dat ik geen vervelende zaken draai en kijk af en toe uit nieuwsgierigheid wat voor dataverkeer er over m'n machine gaat).

Verder: ahlya: welkom op GoT!

Ik mis eigenlijk een paar zaken die een dergelijk topic interessant en nuttig zouden maken: wat is jouw eigen mening en wat draai je zelf? En belangrijker: wat wil je er mee gaan doen?
Een personal firewall is heel anders dan een voor een webserver, en een PFW voor oma van 90 die niet weet waarom "een muis aan de TV is gekoppeld" heeft andere eisen dan een PFW voor een gemiddelde werknemer in een organisatie en dat is weer ander dan die voor een beetje Tweaker. Dit alles weer afhankelijk van het OS :P

Een opsomming van firewalls zal je verder niets aan hebben, heeft ook voor anderen geen nut en daarom willen we op dit tech forum liever geen opsomtopics zien :)

Maar goed, om een lang verhaal nog langer te maken, je vraag past beter in Beveiliging & Virussen maar omdat daar al diverse topics lopen over lopen waar je natuurlijk mee kan discussieren, verplaats ik je topic niet maar sluit het om de discussie een beetje centraal te houden. Als je wilt mag je natuurlijk in een topic daar reageren in een lopende discussie of als je specifieke vragen hebt, een nieuw topic starten met wat meer specifieke vragen dan wat wij draaien. Maar houd in je achterhoofd dat er verschillende eisen zijn voor verschillende gebruikers :)

Beveiliging en Virussen - FAQ
Wat doe jij om je pc's en netwerk te beveiligen?
Wat is nou de perfecte firewall voor home users?
Gratis virusscanners
[rml][ Virusscanners] discussietopic[/rml]
Thuisnetwerkje - op welke pcs een firewall?
Wat is een Firewall ?

Enige topics die je misschien even wilt doorlezen :)

offtopic:
Overigens is er wat uitleg gegeven over topics op GoT en de topictitel etc in FAQ Forumgedrag en specifiek voor Software Algemeen SA Policy onder het kopje beleid en in alle andere fora ook in een sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif). Misschien handig om tzt even naar te kijken als je twijfelt over of iets op de juiste plaats staat enzo :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.