Toon posts:

internet in een sporthal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De beheerder van de sporthal heeft mij gevraagt of ik zijn comp. wil aansluiten op het internet. 10 minuten werk dacht ik, niet dus, ben al 1 avond bezig geweest en ben nog niet klaar :'(.

Ik ben nu zo ver dat ie tijdens het inbellen gebr. en ww. controleert, maar daarna zegt ie "kan geen verbinding maken." Als je maar vaak genoeg probeert, heb je 1 op de 20 keer verbinding, maar dat is voor 20a30 seconden.

Ik dacht dat het aan de comp. lag dus heb ik hem meegenomen naar huis en daar geprobeert. daar was het echter geen probleem om op internet te komen. Dus is mijn conclusie dat het aan de telefoonlijn ligt in de sporthal.

Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee en weet diegene ook een oplossing hiervoor?

De situatie:
Er komen 3 apparte tel. lijnen (geen isdn of wat.) binnen met 3 verschillende nummers. 1 lijn word door het alarm gebruikt, dus 2 vrije lijnen.
dit gebeuren komt tezamen in een centrale (vox1200).
vanaf de centrale lopen de telefoonlijnen door de hele sporthal en kun je de tel of modem gewoon in de muur pluggen.

comp. spec.:
P2 233 mmx
64 mb intern
hdd 2.5 gig
trust 56k modempje
win 98
gewoon lekker ouderwets bakkie.

de beheerder gebruikt trouwens het net

Als er oplossingen komen, kan ik ze helaas niet direct proberen. Ik zit nl. thuis en ga vanavond met eventuele oplossingen naar de sporthal.
Als ik weer thuis ben laat ik weten of er een goede oplossing tussen zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 10:55 ]

• Eleshar
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09-2025

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

Heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel vaker gehoord dat zo'n vox-centrale dwarsligt.

Helaas heb ik geen idee hoe dit op te lossen is. Misschien eens contact opnemen met KPN ofzo.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik weet het niet zeker of het voor de Vox1200 ook geld, maar voornamelijk oude (relais-geschakelde) centrales worden maar gegarandeerd tot en met 2400 Baud. Je moet eens proberen om een stekker uit de centrale te trekken en deze direct op die PC aan te sluiten. 10 tegen 1 dat het dan wel werkt.

Verder zou ik zo snel niet kunnen bedenken waar het anders aan kan liggen.

Dus... als mogelijke oplossingen..

Splits 1 van de beschikbare telefoonlijnen voordat deze de centrale in gaat en stop die in de PC (kan je misschien wel rare dingen krijgen!)

Schaf een nieuwe / andere centrale aan

p.s. check ff de handleiding van de centrale, daar staat er vast wel iets over in!

[ Voor 20% gewijzigd door Standeman op 11-03-2004 10:59 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
heb al wel op kpn site gekeken maar staat nix over op, heb gister een mailtje gestuurt, maar krijg ik ook geen reactie

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op 11 maart 2004 @ 10:56:
Ik weet het niet zeker of het voor de Vox1200 ook geld, maar voornamelijk oude (relais-geschakelde) centrales worden maar gegarandeerd tot en met 2400 Baud. Je moet eens proberen om een stekker uit de centrale te trekken en deze direct op die PC aan te sluiten. 10 tegen 1 dat het dan wel werkt.

Verder zou ik zo snel niet kunnen bedenken waar het anders aan kan liggen.

p.s. check ff de handleiding van de centrale, daar staat er vast wel iets over in!
ik zou wel met die stekkers aan de haal willen gaan, maar als ik een willekeurige telefoonlijn verbreek met de centrale of waar dan ook mee gaat het alarm af.
dat is de pest ook, ik kan de centrale niet openen en alarm niet afzetten.

Verwijderd

Inbellen met een analoge modem en een vox centrale werkt niet goed.

De beheerder zal een aparte analoge lijn bij KPN moeten aanvragen voor dit doel.
Via de vox centrale is het naar mijn weten onmogelijk.

KPN kan je trouwens wel hierin ondersteunen, neem even contact op met het business centre van KPN.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 11:03 ]

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Moet je niet met een 0 ervoor inbellen, dat is volgens mij met huiscentrales ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:00:
Je wilt internetten via een digitale centrale, dat kan niet met een analoge modem.

De beheerder zal een aparte analoge lijn bij KPN moeten aanvragen voor dit doel.

Via de vox centrale is het naar mijn weten onmogelijk.
zou het dan wel moeten lukken met een isdn kaarje

Verwijderd

Topicstarter
Wokkel1982 schreef op 11 maart 2004 @ 11:02:
Moet je niet met een 0 ervoor inbellen, dat is volgens mij met huiscentrales ook.
moet wel anders krijg ik geen kiestoon en ik ben wel verbonden met de externe computer maar hij zet het niet door

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:03:
[...]

zou het dan wel moeten lukken met een isdn kaarje
Volgens mij heeft de sporthal geen isdn, maar analoge lijnen. De centrale is trouwens analoog, ik had het fout en heb mijn bericht aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
ik neem contact op met kpn en voorlopig weet ik genoeg, zo niet kom ik terug

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
zoek even uit waar de doormeldign vh alarm op zit, haal de andere os en hang die rechtstreeks aan je PC. Waarom vraag je geen ADSL aan op een der analoge lijnen, ben je overal vanaf en kun je snellen internetten.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Modems zijn toch ook gevoelig voor kabellengtes en het aantal toestellen op 1 lijn? Heb je al geprobeerd de modem rechtstreeks op 1 van de poorten van de centrale aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
pkouwer schreef op 11 maart 2004 @ 11:08:
zoek even uit waar de doormeldign vh alarm op zit, haal de andere os en hang die rechtstreeks aan je PC. Waarom vraag je geen ADSL aan op een der analoge lijnen, ben je overal vanaf en kun je snellen internetten.
ik kan niet lopen hannesen met die lijnen, zodra ik iets doorknip op uit de pluggen trek gaat het alarm af.

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op 11 maart 2004 @ 11:14:
Modems zijn toch ook gevoelig voor kabellengtes en het aantal toestellen op 1 lijn? Heb je al geprobeerd de modem rechtstreeks op 1 van de poorten van de centrale aan te sluiten?
dat wilde ik ook maar dan moet ik die centrale los schroeven, zitten geen pluggen in

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 11:18 ]

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
vragen bij de installateur welke lijn van het alarm is, lijn vh alarm loshalen nadat de alarmcentrale is gewaarschuwd (als er al doormelding naar een AC is), de lijnen volgen/tracen.
Pagina: 1