hoi,
ik zit met een probleem, allereerst is dit geen script request, tenminste, een plan van aanpak is nog geen script zelf.
Ik moet 35 csv files automatisch kunnen uploaden in een mysql database. Nu moet je dus goed denken aan het volgende:
Hij moet weten welke bestanden in welke tabel moet!
Nu kan ik de directory en de bestanden wel benaderen met de volgende code
Nu dacht ik eraan om met een script elk bestand apart te benaderen en dan te zeggen wat die met het bestand moet doen. (importen in de database dan he)
Maar ik zit nu vast. Ik vraag geen heel script, want ik wil er zelf ook wat van leren natuurlijk.
Maar in de vorm van tips, welke functies ( file, files, fopen, etc etc ) kan ik nu het beste gebruiken
Alvast bedankt
ik zit met een probleem, allereerst is dit geen script request, tenminste, een plan van aanpak is nog geen script zelf.
Ik moet 35 csv files automatisch kunnen uploaden in een mysql database. Nu moet je dus goed denken aan het volgende:
Hij moet weten welke bestanden in welke tabel moet!
Nu kan ik de directory en de bestanden wel benaderen met de volgende code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if ($handle = opendir("csv")) { echo "$handle<br>\n"; while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { echo "$file\n<br>"; } } closedir($handle); } |
Nu dacht ik eraan om met een script elk bestand apart te benaderen en dan te zeggen wat die met het bestand moet doen. (importen in de database dan he)
Maar ik zit nu vast. Ik vraag geen heel script, want ik wil er zelf ook wat van leren natuurlijk.
Maar in de vorm van tips, welke functies ( file, files, fopen, etc etc ) kan ik nu het beste gebruiken
Alvast bedankt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 10:48 . Reden: oeps...vergete.... ]