Fasttrak66 RAID0 geeft te lage score?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik had deze al in het "Hardware" forum gezet, maar kreeg geen reacties erop. Misschien verkeerde thread ervoor gekozen, dus ik probeer het, met uw goedvinden:) hierzo...

Heb al een tijdje een Fasttrak66 (orginele, niet gesoldeerde) met 2x Maxtor DiamondMax 6800 (7200rpm, 2Mb cache 27Gb capaciteit) eraan hangen.
Beide schijven zijn master en zitten met ATA-66 kabels op hun eigen kanaal.

Ben vorige week van RAID1 naar RAID 0 gegaan ivm benodigde opslagruimte en kwam via Sisoft 2000 prof. erachter dat de benchmark gelijk is aan 1 enkele UDMA 27Gb HDD, namelijk rond de 13000.

Met RAID 1 kan ik zo'n score wel verklaren, maar RAID 0 is sneller omdat die de data over 2 HDD's splitst bij schrijfacties en ook van 2 HDD's leest. Dit zou een hogere benchmarkscore moeten geven, maar helaas :'(

Collega met 1 Maxtor 40+ 30Gb haalt een Sisift score van minstens 17000 terwijl die schijf niet eens zo bizar veel sneller zou zijn.

Heb geen IRQ conflict op de kaart, heb laaste BIOS voor Promise (v1.30 built 12) en laatste orginele drivers van Promise (v1.30 geloof ik).
Draai praktisch kale WIN98se.

Iemand die ook zo'n kaart heeft met een score die lager uitvalt dan verwacht???

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

JAzeker bekend probleem:

Ik heb Abitje HOTROD ATA-100 met 3 maal 30,7 GB Maxtors in RAID 0.

Ik had ook klote scores in Sandra. (<19000)

Ik merkte dat wanneer ik de diskcache veranderd met het proggie cacheman, alles veel soepeler ging lopen.

Nu scoor ik zo'n 43000 in Sandra.

Verwijderd

Gewoon negeren die benchmark... in de praktijk is ie gewoon retesnel en dat een benchmark-tool dat niet doorheeft, boeit niet. Je kunt wel gaan tunen voor Sandra maar daar wordt je systeem in de praktijk niet sneller van, kun je ook een schermpje grabben en met photoshop aan de slag ;)

Ik heb mijn FastTrak66 (WEL gesoldeerd *D ) met ATTO benchmark gemeten, die liep bijna lineair omhoog van 1 naar 2 naar 3 disks in RAID, bij de vierde trok ie het niet meer helemaal lineair, waarschijnlijk omdatzowel m'n PCIbus als de dubbele UDMA-66 controller aan z'n tax zit...
Maar ook de ATTO scores zijn niet erg stabiel per systeem of vergelijkbaar met andere systemen, maar 't is puur voor jezelf wel handig om te zien dat er toch inderdaad wat veranderd (mocht je dat nog niet gemerkt hebben aan de response 8-) )

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
Maxtor schijven presteren in RAID0 slechter dan een single schijf, je hebt waarschijnlijk te weinig research gedaan want dit is een toch wel bekend probleem...
hobbel naar de winkel, leg je probleem uit , dump die maxtor's en haal 2 75GXP's of 2 Fireball LM's..... voor het te laat is.
Ik merkte dat wanneer ik de diskcache veranderd met het proggie cacheman, alles veel soepeler ging lopen.
dat moet nite veel uitmaken in benchmarks, alleen wanneer je een programma voor de 2de keer opstart ofzo.....

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Te weinig research is nou ook weer een beetje té overdone opmerking, want ik heb al sinds februarie 2000 dit spulletje en toen was nog geen sprake van slechte performance. Die verhalen kwamen pas later. Tevens is ook niet echt 100% bewijs hiervoor.

Bunny Old Friend :)
Welke drivers gebruik jij eigenlijk? Als ik de laatste van Promise gebruik dan loopt mijn systeem niet echt jofel. UT of StrikeForce opstarten blijft of hangen of duurt ettelijke minuten. Ik heb het idee dat dat komt door die Utility die erbij zit.
Heb jij dat ATTO proggie voor mij? Je weet als het goed is nog mijn Hotmail adres ;)

Wat ook raar is is dat ik spontane reboots krijg met de v1.30 driver als ik de HDD bench van SiSoft laat lopen, ongeacht of het wel of niet de Pro versie is van SiSoft.
Trekt er iets de PCI bus dicht ofzo? Want als ik 'm op een lagere PCI bus utilisation zet loopt ie wel door. Vreemd hoor! :?:?
Dat Cacheman proggie ga ik nog met stoeien, thx voor de tip anywayz.
Ik houd jullie op de hoogte...

specs | 3360wP met SE3000