[Win2K3] Beheren domein vanaf W2K pro

Pagina: 1
Acties:

• Blind Guardian
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoi,

Is er een mogelijkheid om een Win2003 domein te beheren vanaf een Windows 2000 professional werkstation? Adminpak.msi van Win2003 werkt niet, Adminpak van Win2000 wordt met klem afgeraden door een aantal sites. Terminal Server is een optie, maar is een omweg wanneer er een lokaal te installeren tooltje bestaat...

Iemand een idee?

Verwijderd

Wat bedoel je precies? meer info graag.

Misschien is remote desktop iets voor je? Moet je wel ff op de server aangeven dat je dat toestaat. En dan kun je gewoon verbinding maken met de server.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

AdminPack.msi werkt niet :? Hoe bedoel je dat.

Het lijkt met sterk dat je een Windows Server 2003 domain niet kan beheren vanaf een Windows 2000 werkplek.

Verwijderd

Hij wilt de w2k3 MMC's om vanaf de lokale compu de server te beheren zonder eerst een remote verbinding te maken, toch?

De Adminpak.msi werkt idd alleen met XP en w2k3. Met die van w2k mis je een aantal properties, dus niet erg handig. RDP lijkt me dan in principe het makkelijst.

Anders een naar MOM kijken als het echt een issue is:

http://www.microsoft.com/...datasheets/extendWS03.asp

Verwijderd

CyberJ schreef op 11 maart 2004 @ 11:12:
AdminPack.msi werkt niet :? Hoe bedoel je dat.

Het lijkt met sterk dat je een Windows Server 2003 domain niet kan beheren vanaf een Windows 2000 werkplek.
Windows Server 2003 Adminpak does not install or run on Windows 2000 computers
Zie: http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;[LN];304718

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Wat wil je beheren, als je alleen 'AD: Users and Computers' wilt beheren kun je ook een pakket als hyena gaan gebruiken?

- Bas -

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Blind Guardian
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06-2024
@ HPE: klopt volledig. Ik denk dat MOM net iets teveel van het goede is. RDP is voor zover mij bijstaat gelijk aan Terminal Server. Maar tenzij Hyena ook op oudere versies (4.5 'C') ADS voor 2003 domeinen ondersteunt zal het runnen van een terminal sessie toch het meest praktische zijn.

@ Basje: Wat betreft Hyena: in het verleden voornamelijk gebruikt om shares / NTFS rechten mee te indexeren, maar de laatste maanden ietswat in het slop geraakt. Nooi zo grondig op user-manager functie erin gelet geloof ik :/.
Pagina: 1