HULP NODIG!! W2K Login fout

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 17:38

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ik heb een gigantisch probleem.

Je kan bij CONTROL PANEL, Users and Passwords instellen.

Nu stonden er in mijn computer 3.

Administrator
Mr. X
Guest

Nu startte mijn computer altijd op me Mr. X, zonder in te loggen met password.
Alleen nu was ik er gister ff mee bezig en besloot de optie om in te loggen AAN te zetten.

Probleem is nu: Hij wil alleen met Administrator opstarten
als er met Administrator opgestart wordt, kan ik nergens bij en start op met een KALE Windows 2000, omdat er nooit was geinstalleerd was onder Administrator, maar alles onder Mr. X

Nu had ik dus die password shit weer uitgezet, maar nu start hij dus automatisch met Administrator op, maar ik wil de mijn computer met Mr. X opstart.

Ik kan Administrator en Guest niet verwijderen en bij het opstarten kan ik dus ook niet selecteren wie er inlogt, hij weigert in te loggen, ook al zijn de naam en password correct.

Wat nu?? :'(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Verwijderd

tweakui downloaden bijvoorbeeld
en zo gigantisch is dit probleem niet, niet zo'n aandacht trekken met zo'n topictitel is in het vervolg wel aan te raden.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ten eerste, je hoeft niet voor hulp te schreeuwen.

ten tweede, zoek eens op auto login functionaliteiten voor w2k in google.com of http://gathering.tweakers.net/forum/find.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
idd, zo'n topic maak je geen vrienden mee...

start --> run --> regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

daar maak je of pas je de volgende strings aan:

AutoAdminLogon = 1 (0 als je NIET meer automatisch wil inloggen)
DefaultUsername = Mr. X (of egaal wat je wil)
DefaultPassword = wachtwoord van die user
DefaultDomainName = naam van het domein, als je dat neit hebt kan je die hele key weglaten.

Hou er wel rekening mee dat iedereen die toegang heeft tot je systeem zo je wachtwoord kan uitlezen!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 10:33:
tweakui downloaden bijvoorbeeld
en zo gigantisch is dit probleem niet, niet zo'n aandacht trekken met zo'n topictitel is in het vervolg wel aan te raden.
voor mij is het wel een gigantisch probleem, want ik kan nu niet
bij belangrijke data komen die ik nodig heb voor mijn winkel

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Heb je een wachtwoord ingesteld bij de Admin-account? Volgens mij niet. Daarom kan er automatisch worden ingelogd. Stel eens een wachtwoord in en bij het opstarten zal je weer het loginscherm zien. Je kan met TweakUI (zoals Courage zei (Verwijderd in "HULP NODIG!! W2K Login fout"), "automatisch inloggen" met Mr. X zo instellen. Succes :).
offtopic:
Hier is de TS al opgewezen, vind je de titel echt hinderlijk, gebruik dan de TR-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif).

[ Voor 41% gewijzigd door Bobje op 11-03-2004 10:51 ]

• Rataplan_
overigens je kan toch gewoon de ingelogde gebruiker uitloggen en met de hand inloggen? kan je in elk geval bij je gegevens....

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Rataplan_ schreef op 11 maart 2004 @ 10:53:
overigens je kan toch gewoon de ingelogde gebruiker uitloggen en met de hand inloggen? kan je in elk geval bij je gegevens....
dat kan dus niet

als ik dus wil inloggen met Mr. X geeft ie een foutmelding

• Rataplan_
welke foutmelding krijg je dan? Ik heb de vorige posts even niet meer gelezen, maar als je als admin inlogt en het wachtwoord van mrx reset, kom je er dan ook niet? heb je ook niet per ongeluk het account disabled?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

bobje86nl schreef op 11 maart 2004 @ 10:49:
[...]
offtopic:
Hier is de TS al opgewezen, vind je de titel echt hinderlijk, gebruik dan de TR-knop ([afbeelding]).
offtopic:
Heb dit ook al gedaan. (Topicreport) maar een linkje naar de policy voor topictitels kan toch geen kwaad? Ok volgende keer zet ik hem er niet bij. ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Illegal_Alien schreef op 11 maart 2004 @ 11:00:
[...]
offtopic:
Heb dit ook al gedaan. (Topicreport) maar een linkje naar de policy voor topictitels kan toch geen kwaad? Ok volgende keer zet ik hem er niet bij. ;)
offtopic:
Zo bedoelde ik het niet hoor, zet er maar gewoon bij hoor, maar daarvoor hebben we de modjes. Zullen we maar ontopic blijven ;)?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ZO SCHREEUWEN IS NIET NODIG HOOR!!
Zeker omdat je nog wel gewoon kan inloggen en je schijbaar geen belangrijke bestanden oid kwijt bent. Je bent niet alleen op GoT :*

Ook is dit al best vaak langsgekomen, hoe als admin een wachtwoord aanpassen mag duidelijk zijn en is hier verder ook al heel veel over is te vinden op GoT, op microsoft.com en ook op Google/Google groups. Als je dat hebt gehad zou het helpen als je een foutmelding geeft ipv het 'een foutmelding' te noemen ;)
DE.50 schreef op 11 maart 2004 @ 10:46:
voor mij is het wel een gigantisch probleem, want ik kan nu niet
bij belangrijke data komen die ik nodig heb voor mijn winkel
Als je ze met NTFS rechten hebt geblokkeert kan je eventueel take ownership gebruiken (zie ook de WOS FAQ).

Omdat je al diverse keren op FAQ Forumgedrag bent gewezen in eerdere topics, sluit ik deze. Bekijk eerst even wat eerdere tips en start dan eventueel een topic, maar dan ajb met een wat betere topictitel - dit is namelijk niet de manier om op GoT bvragen te stellen :o

Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even voor de search: per mail heb ik te horen gekregen dat Rataplan_ doorgaat voor de koelkast, DE.50 kan weer bij z'n gegevens :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.