[OnBoard] COM2 werkt niet? en WOL probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 13:30

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw systeem
Asus MB A7N8X-X AMD Athlon
met een AMD 2800+
ik draai winXp

als enige tijd heb ik een Pinnacle tv plankje plus remote, dat oogje heb ik al weggemod in het front van mijn kast, maar nou heb ik een probleempje, op com1 werkt ie goed, nou dacht ik, ik heb op mijn mobo nog een aansluiting zitten voor een 2e compoort, dus ik denk ik sluit hem aan op dat IR oogje zodat ik niet meer buiten mijn kast om hoef, zo gezegd zo gedaan maar et werkt niet, windows ziet mijn com2 wel, de bios wijst een IRQ toe, maar de remote wil gewoon niet :S:S:S

en dan heb ik nog een klein probleempje, Wake-on-Lan werkt niet, geen flauw idee waarom niet, ik heb het ingeschakeld in de bios (netwerkkaart is onboard dus er hoeft geen kabel tussen, en een jumper om dit in te schakelen is niet aanwezig), ik heb laatst WOl.exe gedownload en ik voer dit uit, maar de pc start niet op, ook in winxp zelf staat er een vinkje achter (wake on lan toestaan oid.), zie ik iets over het hoofd????

Iedereen alvast bedankt voor de moeite te nemen om dit door te lezen,
Armageddon

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb je post half gelezen, maar je slecht taalgebruik (d8, nouw, mn, em, et en ander taalfouten) irriteren me zo dat ik niet verder lees. Schrijf nederlands als je wilt dat we je posts lezen!

Controleer je bios eens, staat het wel ingeschakeld?

--edit--:
Als het (meteen al) leesbaar was geweest had ik verder gelezen.
Het leest nu nog niet echt makkelijk, maar het is al een hele verbetering. Je hoeft niet foutloos te gaan typen, maar een sms-taaltje is ook een uiterste. khej gn zin om t puzzeln om n txt te lezen ;)
Het is nu nog steeds een brij van zinnetjes met af en toe een komma.

[ Voor 52% gewijzigd door RolandWitvoet op 11-03-2004 13:40 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
taalfoutjes verminderd :P:P, en jah het staat ingeschakeld in de bios, als je ipv op mijn taalgebruik had gelet en had gelezen wat er stond, had je het geweten :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Armageddon_2k schreef op 11 maart 2004 @ 10:58:
taalfoutjes verminderd :P:P, en jah het staat ingeschakeld in de bios, als je ipv op mijn taalgebruik had gelet en had gelezen wat er stond, had je het geweten :P
Zie hier dus een goede reden om er in eerste instante voor te zorgen dat je verzorgd post :z

Heb je gekeken naar IRQ danwel address conflicts met Com2? Verder hebben de meeste BIOSsen allemaal IR settings voor Com2. Gebruik je die juist wel of niet?

Maar goed, het zou ook gewoon kunnen zijn dat je de bracket voor Com2 omgekeerd aangesloten hebt :z

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 11-03-2004 12:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:35

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je misschien de COM2 ingesteld op IrDA in plaats van standaard Uart? IrDA is als er in plaats van de COM2 een oogje op de header op het moederbord zelf is aangesloten, niet als er een oogje op COM2 is aangesloten.

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
sorry ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was :)
het oogje is geen irda, maar een infrarood oogje(lees oogje en geen "zendertje)
Die je gewoon op de compoort aansluit, de software installeerd en dan kan je met dat programma kiezen of je oogje op Com1 of Com2 zit, en dan werktie normaal.
dus gewoon een com apllicatie en geen IR, dus ik neem aan standaard settings
Op als ik em in Com1 prik doet hij het gewoon, en op com2 werktie niet, best vaag, ik zie geen irq conflict, ik was dus ook door al mijn opties heen.

[ Voor 10% gewijzigd door Armageddon_2k op 11-03-2004 13:55 ]

• FragFrog
  • Laatst online: 19:34
Armageddon_2k schreef op 11 maart 2004 @ 13:53:
Die je gewoon op de compoort aansluit, de software installeerd en dan kan je met dat programma kiezen of je oogje op Com1 of Com2 zit, en dan werktie normaal.
Doet je COM2 het wel met andere apparaten? En heb je er in je bios ook een IRQ aan toegekend?

Wat betrefd je WOL: je moederboard heeft een onboard "MCP integrated NVIDIA® MAC + Realtek® 8201BL PHY" , en deze ondersteunt voor zover ik in de techdocs kan zien helemaal geen WOL. De setting voor WOL aan in je bios is voor de onboard connector, waar je eventueel wel een WOL capable kaartje op kan aansluiten :)

[ Voor 21% gewijzigd door FragFrog op 11-03-2004 14:18 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Armageddon_2k schreef op 11 maart 2004 @ 13:53:
sorry ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was :)
dus gewoon een com apllicatie en geen IR, dus ik neem aan standaard settings
Op als ik em in Com1 prik doet hij het gewoon, en op com2 werktie niet, best vaag, ik zie geen irq conflict, ik was dus ook door al mijn opties heen.
Dat weet ik wel, wat ik bedoelde is dat sommige mensen hun Com2 op IrDA instellen als ze een Ir oogje op hun Dsub9 (dus de 9 pins aansluiting achterop) aansluiten. Dit kan natuurlijk niet omdat met 'IrDA' bedoeld wordt dat je een oogje op de IrDA header op het moederbord aansluit. Ik opperde de mogelijkheid dat je misschien dezelfde fout had gemaakt. Maar hoe staat Com2 nu ingesteld in het BIOS?

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
hij staat gewoon standaard ingesteld net als die andere com poort, das dus et vage, beide ingesteld als com poortje, bijde een irq toegewezen, beide herkend onderwindows, beide geen conflicten, maar toch werkt het oogje wel op com1 en niet op com2

• FragFrog
  • Laatst online: 19:34
Loop even de aansluiting na, wellicht had je'm verkeerd om aangesloten. Probeer ook even com1 uit te zetten, windows mag wel mooi geen conflicten vinden, maar zo te zien zijn ze er wel.. ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
*een sociaal vrijdagmiddag schopje WOL

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Welk IO adres (0x3F8 bijv) en IRQ hebben beide COM poorten?
Pagina: 1