Toon posts:

SUEXEC!!

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wordt gedwongen om hulp te vragen. Ik probeer namelijk suexec op te zetten en ja ik ben op de hoogte van de gevaren die gepaard gaan met setuid en setgid!

Mijn bakkie draait debian en in de apache dir moet ik ./configure aanpassen om de bijvoorbeeld rootdir aan te passen naar /hom en minimale uid en gid etc.
In httpd.conf moet ik mod_suexec aan zetten en uiteraard moet ik apache herstarten.

Ben ik er dan? _/-\o_

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

En de concrete vraag is ? Je topic is behoorlijk vaag als ik eerlijk ben. Onder Debian : dpkg-reconfigure apache. De 'Enable suExec' met Yes beantwoorden en klaar. Verder beschrijgt de Apache manual het opzetten in alle details.

Verwijderd

Topicstarter
De concrete vraag is denk ik hiermee beantwoord, ik heb me dus een ongeluk zitten zoeken naar een recompile op debian.

Alle topics die ik kan vinden geven aan dat je apache moet hercompileren en de mensen uit mijn omgeving gebruiken suexec niet... Ik zat dus met de handen in het haar!

Ik kan dus met dpkg -reconfigure apache suexec op enable zetten en dan vervolgens de opties instellen?

:)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

m25, bekijk de manual, en zie voor Apache2 de directive SuexecUserGroup, of voor Apache1 de directives User en Group.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Behalve dat je topictitel erg matig is, verwachten we volgens NOS policy - updated 01/04/03 ook wat meer informatie en dat je zelf op onderzoek uitgaat en wat dingen probeert, op deze manier is niet de bedoeling.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En verder mag je ook wel wat duidelijker je topicstart verwoorden

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.