Toon posts:

[R9700]Een geslaagde koeler mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat lang zoeken naar een geschikt koelertje heb ik dus nu eindelijk mijn Radeon 9700np van Club3d eens onder handen genomen, het hele verhaal met foto's staan even in een webpaginaatje voor het gemak.

Klik!

Nu maar hopen dat ik niet de enige ben die t redelijk netjes gedaan vind :X

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:45
Ziet er zeker netjes uit.

Kun je zomaar ongestraft gaten boren in de pcb? Verniel je hier geen sporen mee?

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 07:41

ADH_ED

Hoogbevaagd

Blijkbaar niet :)

De cooling mod is btw wel errug goed (30 graden) _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door ADH_ED op 11-03-2004 10:21 ]

• olof
Damn.
Ikdacht dat die dingen toch wel een multilayer pcb zouden hebben.

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 11 maart 2004 @ 10:20:
Ziet er zeker netjes uit.

Kun je zomaar ongestraft gaten boren in de pcb? Verniel je hier geen sporen mee?
Ik heb geen gaten geboord in het PCB, die zaten er al :) de oude koelers hangen daar met veertjes en splitpennetje aan vast.
Met het aftekenen en boren bedoelde ik dus wel in het koper :)

In een PCB moet je alleen gaan boren als je zeker weet hem nooit meer in je pc te willen hangen :P

• olof
Ik was al bang.

Dat je gaten in de koeler moest boren is wel logisch ja.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

eh hallooo volgens mij heeft hij niet geboord in zijn pbc hoor. hij heeft zo ver ik kan zien in zijn cooler geboord. ik geloof niet dat je zo maar even in je pbc kan gaan zitten boren

offtopic:
im with stupid :P

[ Voor 13% gewijzigd door Shunt op 11-03-2004 10:26 . Reden: te langzaam ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 16:19
Waarom geen heatsinks op je mem chipjes ??

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 11 maart 2004 @ 10:29:
Waarom geen heatsinks op je mem chipjes ??
Die volgen nog, daarvoor heb ik al een slachtoffer gevonden >:)

Dat wordt een combi van een Glacialtech Igloo 4310 en een dremel.
Beiden liggen al klaar, moet er alleen nog aan beginnen.

Verwijderd

mooie mod....alleen misschien dat je beter een groter koelblok had kunnen maken die over je gpu en memchips zat? tis maar een id :)

iig keep it cool :7

Verwijderd

Ziet er goed uit, maar je kijkt met een waterpas of dat de shim (die alu rand) even hoog is als de core? Das wel knap ;)

Volgens testen scheelt het maar 3 graden zonder shim, als je dus toch een simpel luchtkoelertje hebt maakt het niet zoveel uit.

Ook vraag ik me af hoe dat je de tempratuur meet? Want 30 graden lijkt me onwaarschijnlijk laag voor een R9700

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03-2025
Zeer leuke mod! leuke temps!

Ook mooie fotos :P

Verwijderd

goed gedaan of te wel gg :)
temps zien er goed uit, weetje zeker dat de temp echt voorheen 60-70 was?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 10:14:
Na wat lang zoeken naar een geschikt koelertje heb ik dus nu eindelijk mijn Radeon 9700np van Club3d eens onder handen genomen, het hele verhaal met foto's staan even in een webpaginaatje voor het gemak.

Klik!

Nu maar hopen dat ik niet de enige ben die t redelijk netjes gedaan vind :X
wat gebruik jij om die temps te leze??

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Hijs netjes :) Als ik eerlijk meot zijn zou ik tegenwoordig ook een 1U serverkoeler nemen voor mijn videokaart ipv de zalman die ik nu heb :P

Koosjer gedaan :)

@ dikki dik: hij zal er waarschijnlijk een thermometer naast hebben geplakt (zon platte variant, zie je ook vaak bij fans die temp-controlled zijn :) )

[ Voor 36% gewijzigd door Henk op 11-03-2004 21:27 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 22:09

jotheman

Was like that when I got here!

Wat voor koeler is dat exact? En zijn de resultaten veel beter als met de stock koeler? Alvast thx voor de info!

edit:

En mooi gedaan natuurlijk, ziet er heel netjes uit :) :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door jotheman op 11-03-2004 21:26 ]

I see dead pixels...

Verwijderd

jotheman schreef op 11 maart 2004 @ 21:26:
Wat voor koeler is dat exact? En zijn de resultaten veel beter als met de stock koeler? Alvast thx voor de info!
even goed B) (lezen) vriend;
Dit komt erop: een Titan TTC-CU4TB volledig van koper en in vergelijking met de oude koeler loodzwaar, nadat ik de koeler even met flink wat plakband "gepast"
hehe, of kijk je altijd alleen naar de plaatjes ;)

maar goed gedaan, ziet er netjes uit iig... ben idd ook benieuwd hoe jij die temp meet, heb je er een meetplaatje van een temp controller oid tussen gedrukt? want die vind ik nu niet echt nauwkeurig...

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

En alweer een geslaagde GPU-coolmod :) Ziet er netjes uit hoor, nice shortprofile koperen koeler.. Ik had alleen een paar alu celly koelers tot me beschikking en heb er gelijk eentje 'aangepast' voor me mem >:)
Een tip hoe je memsinks makkelijk kan bevestigen: Met ijzerdraad een klemmetje buigen en deze over beide zijde van de heatsinks schuiven, beetje AS5 eronder en je hebt een goede, verwijderbare koeloplossing! suc6!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/HQYI4C4M13F/picserver.jpeg

Meer info en pics (ook van me TI4200) vind je hier.

[ Voor 22% gewijzigd door Silentpuma op 11-03-2004 21:40 . Reden: links toegevoegd ]

Use the Search Luke...

Verwijderd

Zelf had ik die ring om je chip nog ff weg gehaald (zodat hij beter contact maakt) . Met mijn watercooling blokie scheelde dat super veel. Waardoor mijn 9500 (270 mhz core) nu op 400 mhzjes loopt :)

Uhm trouwens leuke chip van die ijzer dinge. Ga ik zeker doen. Wil niet gaan lijme dusss. thanx

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:07

w0w

Hele mooie mod
Maar toch lijkt het mij zeeeer sterk dat de temp van 70C naar 30C is gegaan....

Verwijderd

misschien zat de oude koeler er beetje scheef op ofzo, dat zou zon groot verschil verklaren.

anders lijkt het me ook sterk

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 22:09

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:31:
hehe, of kijk je altijd alleen naar de plaatjes ;)
Exactement, lol sorry, mijn fout. Toch bedankt voor de toelichting :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Oude koeler hing met een paar veertjes en zo'n halfgaar klef matje vast aan de kaart, en de hoogte van die shim is op gemeten met een kleine laserwaterpas, ik ga der vanuit dat wanneer die dingen nieuw zijn de onderzijde geheel vlak is :)

Voor de temperatuur heb ik 2 sensoren 1 op de achterzijde van de kaart precies boven de GPU de 2e zit via een klein stukje shim wat wel weg is gevijld vlak naast de core van t geval, niet erop er net naast.

Met de oude koeler kreeg ik soms zelfs last van artifacts en tot 2 keer toe een VPU recover gehad terwijl ik zat te spelen, nu nergens last meer van.

Standaard club3d koeler is gewoon een brak onding, net 30gram aan aluminium met een 3cm fannetje.

deze 6x6 flower fan van titan trekt op 7v nog t stof van me geluids- en tvkaart.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:38:
Zelf had ik die ring om je chip nog ff weg gehaald (zodat hij beter contact maakt) . Met mijn watercooling blokie scheelde dat super veel. Waardoor mijn 9500 (270 mhz core) nu op 400 mhzjes loopt :)

Uhm trouwens leuke chip van die ijzer dinge. Ga ik zeker doen. Wil niet gaan lijme dusss. thanx
Hmmz, die ring is idd een 10e mm hoger dan de core. Scheelt heel weinig maar als je een platte onderkant hebt aan je cooler maakt ie alleen maar contact via de coolerpasta. Koper geleid bijna 20x zo goed dacht ik. Als ik ook goe kijk naar mijn zalman vga cooler kan ik zien dat er op het midden van de heatsinkbodem een verhoginkje zodat deze beter contact maakt. De rand (shim) is wel degelijk hoger dan de core. Ookal scheelt het maar weinig. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, baat t niet, schaden zal het zeker niet! maar die ring is er nu dus af, sensors geven niet veel verschil aan weliswaar.
Maar de nieuwe bios draait net een paar daagjes op 320/290 ipv 277/270.

Ramsinks volgen na het weekend en geleidelijk aan ga ik eens kijken hoe ver ie wil >:)
Pagina: 1