Toon posts:

Mysql Database op Webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok na een eerder topic geopend te hebben en voor belachelijk gemaakt te worden hier een nieuwe over dit onderwerp, ik probeer zo serieus mogelijk te zijn ik hoop dat jullie dat ook zijn.

Ik heb een webservertje hier staan: Sun Cobalt (klein, vierkant en blauw), op deze webserver staat een database, een MySql database, als je met telnet gaat kijken hoe die database heet zie je dat in de database ST een database Godfather staat, die godfather moet ik hebben hier staan de gegevens in die ik ga gebruiken.

Goed...volgende.

Ik wil met frontpage die database benaderen, dus database invoegen, nieuwe database connectie maken en de gegevens invoeren, het ip-adres van de webserver is 10.10.0.2, nu vraagt Frontpage een aantal dingen die ik niet weet wat ik moet invullen daar, hij vraagt:
- server name (ip-adres neem ik aan? of myserver? of localhost?
-database name (moet ik hier ST invullen of Godfather? of combinatie van allebei?

Na dit correct ingevuld te hebben moet ik de velden kunnen zien en kunnen bewerken met Frontpage, alleen ik krijg geen verbinding! :(

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit. Dankjewel

Verwijderd

Servername is de naam van de server, of het IP-adres. En bij database-name logischerwijs de naam van de database waarnaar je wilt connecten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 10:11:
Servername is de naam van de server, of het IP-adres. En bij database-name logischerwijs de naam van de database waarnaar je wilt connecten :)
Hoi JSS, nog bedankt voor je aanwijzing een paar weken geleden ;)

Ik snap het wel, maar bij die database naam is dat dan ST of Godfather? Ik neem aan Godfather.sql of zonder die sql, uiteraard heb ik dit al geprobeerd zonder suc6, het lijkt of ik iets over het hoofd zie.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Wat is de error die je krijgt?
Heb je wel rechten op die database vanaf je werkstation?

Heb je op je werkstation wel een driver om te connecten met die database? bijv myODBC ;)

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op 11 maart 2004 @ 10:15:
Wat is de error die je krijgt?
Heb je wel rechten op die database vanaf je werkstation?

Heb je op je werkstation wel een driver om te connecten met die database? bijv myODBC ;)
De error die ik krijg:

Server error: Unable to connect to a database from the web server using the connection string 'DRIVER={SQL Server};SERVER=10.10.0.2;DATABASE=Godfather'.

The following error message comes from the database driver software; it may appear in a different language depending on how the driver is configured.
-------------------------------------------------------
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Named Pipes]Specified SQL server not found.

Source: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers
Number: -2147467259 (0x80004005)

Een driver om te connecten? Als je dat wilt uitleggen graag want die heb ik dus niet.

Rechten zijn als het goed is goed, ik log met admin of root in op de webserver dus dit moet goed zitten dacht ik. 8)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

MySQL ODBC connector

Die heb je nodig. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga dit proberen, wat is dit dan precies? Gaat het hiermee wel werken?

• BoAC
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 10:26:
[...]

Ok ik ga dit proberen, wat is dit dan precies? Gaat het hiermee wel werken?
Jawel maar je moet wel aangeven welke driver je gaat gebruiken. Daar is vast wel info over te vinden op de opgegeven site ;) Anders gebruikt hij dus standaard de MS SQL server driver.

/Edit
Denk wel om de rechten op die database. Bij mysql staan ze meestal strakker dan op ms sql is mijn ervaring :P

[ Voor 15% gewijzigd door BoAC op 11-03-2004 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op 11 maart 2004 @ 10:44:
[...]

Jawel maar je moet wel aangeven welke driver je gaat gebruiken. Daar is vast wel info over te vinden op de opgegeven site ;) Anders gebruikt hij dus standaard de MS SQL server driver.

/Edit
Denk wel om de rechten op die database. Bij mysql staan ze meestal strakker dan op ms sql is mijn ervaring :P
Ok, goed de driver ingesteld dit gaat denk ik goed, ik krijg nog geen verbinding door de foutmelding dat ik 'not allowed' ben om met die database te connecten. Hoe verander ik deze rechten of hoe zit dit? Kom al verder! Gaat lekkrrrrr

• BoAC
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 10:56:
[...]

Ok, goed de driver ingesteld dit gaat denk ik goed, ik krijg nog geen verbinding door de foutmelding dat ik 'not allowed' ben om met die database te connecten. Hoe verander ik deze rechten of hoe zit dit? Kom al verder! Gaat lekkrrrrr
Connecten met een administrator tool of via console met en je rechten geven om te mogen connecten naar die db. Help te vinden op de mysql site.
* BoAC weet ook niet precies hoe dat moet ;)

Zie hier

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op 11 maart 2004 @ 11:02:
[...]

Connecten met een administrator tool of via console met en je rechten geven om te mogen connecten naar die db. Help te vinden op de mysql site.
* BoAC weet ook niet precies hoe dat moet ;)

Zie hier
Ik kom wel op de mysql server via telnet...dus dat is het probleem niet ik kan alleen geen verbinding maken met Frontpage 2000 naar de database. :? Door verkeerde rechten dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 11:06 ]

• BoAC
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:04:
[...]

Ik kom wel op de mysql server via telnet...
..
Snap ik niet :? Je bedoelt op de server waarop mysql draait?
Dan kun je toch vanuit console naar de mysql-server connecten en de rechten goed zetten voor jouw machine mbv het gegeven documentatie?

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op 11 maart 2004 @ 11:10:
[...]

Snap ik niet :? Je bedoelt op de server waarop mysql draait?
Dan kun je toch vanuit console naar de mysql-server connecten en de rechten goed zetten voor jouw machine mbv het gegeven documentatie?
Jah maar dat snap ik dan weer niet haha, hoe doe je dat? Ben niet zo handig hierin zoals je misschien al gemerkt had.... :o

• BoAC
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:15:
[...]
Jah maar dat snap ik dan weer niet haha, hoe doe je dat? Ben niet zo handig hierin zoals je misschien al gemerkt had.... :o
Uit gegeven document ;)
After a fresh installation, you should connect to the server and set up your users and their access permissions:
code:
1
shell> mysql -u root mysql

The server should let you connect because the MySQL root user has no password initially. That is also a security risk, so setting the password for the root accounts is something you should do while you're setting up your other MySQL users. For instructions on setting the initial passwords, see section 5.5.2 Securing the Initial MySQL Accounts.
Oke? ;)

Veel lezen dus...

/edit
Hieruit volgt dus dat je het root wachtwoord (of een gebruiker moet zijn met admin rechten ;) )voor de mysql-server moet hebben omdat je anders de rechten van andere gebruikers niet kan wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door BoAC op 11-03-2004 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op 11 maart 2004 @ 11:18:
[...]

Uit gegeven document ;)

[...]

Oke? ;)

Veel lezen dus...

/edit
Hieruit volgt dus dat je het root wachtwoord (of een gebruiker moet zijn met admin rechten ;) )voor de mysql-server moet hebben omdat je anders de rechten van andere gebruikers niet kan wijzigen.
Jah dit doe ik ook, ik log altijd in met telnet door middel van de uroot, het gaat erom dat frontpage zegt dat ik geen rechten heb terwijl ik met uroot inlog op de server normaal, dus dat is het probleem.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

voor mysql zijn er een paar verschillende rechten systemen. Het is niet zo dat je als root meteen vanaf de hele wereld in mag loggen, standaard alleen van de server zelf. Je moet dus ervoor zorgen dat je ook als root in mag loggen vanaf je werkstation. Hoe je dit moet doen staat prima in de mysql handleiding beschreven.
Je topic hier begint lagzaamaan nogal op een vraag en antwoord spelletje te lijken, waar je binnen 2 minuten een antwoord wilt, in plaats van zelf de documentatie erop naslaan (daar leer je wat van, dan kun je het volgende keer zelf, of weet je op zijn minst hoe je de info kunt vinden)

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 11 maart 2004 @ 11:28:
voor mysql zijn er een paar verschillende rechten systemen. Het is niet zo dat je als root meteen vanaf de hele wereld in mag loggen, standaard alleen van de server zelf. Je moet dus ervoor zorgen dat je ook als root in mag loggen vanaf je werkstation. Hoe je dit moet doen staat prima in de mysql handleiding beschreven.
Je topic hier begint lagzaamaan nogal op een vraag en antwoord spelletje te lijken, waar je binnen 2 minuten een antwoord wilt, in plaats van zelf de documentatie erop naslaan (daar leer je wat van, dan kun je het volgende keer zelf, of weet je op zijn minst hoe je de info kunt vinden)
Je hebt gelijk, ik kom er met de gegeven documentatie denk ik wel zelf uit.
Allemaal bedankt
Groet
Pagina: 1