[Grub] bootdisk`

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik heb een oude pentium staan die ik gebruik als mailserver. Maar door gebrekkige ondersteuning van het IDE chipset dat erop zit kan ik alleen PIO modi gebruiken. Daardoor wilde ik een PCI controller kopen die wel DMA ondesteund. Het probleem alleen is dat ik niet vanaf die controller kan booten omdat mijn bios dat niet ondersteund. Nu dacht ik dus zo: ik maak een bootdisk met een kernel met ondersteuning voor die controller die dan mijn linux boot.

Ik heb gezocht naar HowTo's daarvoor maar de meeste beschrijven alleen lilo.

Ik zou graag willen weten of het kan wat ik van plan ben:

Kernel compileren: make bzImage
grub: root (fd0)
grub: setup (fd0)
Dan de kernel naar /mnt/floppy kopiëren en grub.conf naar /mnt/floppy/grub/grub.conf

Zou ie het dan moeten doen?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Als je alleen de kernel van de disk wilt doen (wat mij wel lijkt) zul je als root gewoon je hd moeten instellen, en zorgen dat alleen de kernel van het floppy wordt gestart :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom probeer je het niet gewoon? Alles (naja, bijna alles om een lilo rant te voorkomen hier) wat je met lilo kan, kun je ook doen met grub... Je moet alleen even weten hoe ;) Maar wat je daar aangeeft lijkt er idd heel sterk op. Als je even naar bijv. gentoo's site gaat en door de install manual gaat kijken naar het deel bootdisk, dan lijkt het me sterk als daar niks staat.

Maar goed, je bent nu geholpen. Je SP voldoet helaas niet aan de NOS policy - updated 01/04/03 dus hij gaat dicht.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.