Toon posts:

Probleem harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een probleem, namelijk dat als ik net ff een kwartiertje callo of duty speel strat de pc opnieuw op. Ik denk dat het aan m'n hardeschijf ligt want ik heb er al vaker problemen mee gehad, zoals in andere spellen ineens rebooten. er zijn ook 2 pinnen van de IDE connector een beetje naar binnen geschoven, kan het daar aan liggen? en zo ja is er een manier om die weer op hun plaats te krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 09:38:
er zijn ook 2 pinnen van de IDE connector een beetje naar binnen geschoven, kan het daar aan liggen? en zo ja is er een manier om die weer op hun plaats te krijgen?
Zolang de kabel goed aangesloten kan worden, is dit geen probleem. En als je ze weer recht wilt hebben, kun je ze wel een beetje bijbuigen, maar doe dat wel voorzichtig.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

Shunt

Boe

geef eens wat specs van je systeem. en kijk eens met speedfan je voedings waardes en je temperaturen na. want meestal als je hdd brak is hangt je pc gewoon of krijg je een blauw scherm ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

of even geheugen testen (progsel: memtest)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs zijn

350 watt Q-tech voeding
asus A7V8X-X
amd Duron 1800
geheugen 256 mb pc 3200 400 mhz
exelstor technologie j360 30 gb hdd
brandertje 52x32x52

Verwijderd

Topicstarter
enne waar kan ik die test progjes vinden?

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 19:52

4VAlien

Intarweb!

Alsof je pc wel gewoon windows en het spel boot als je harde schijf brak is. Het kan een temperatuur probleem zijn maar waarom dan je harde schijf ?

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-03 19:54
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 17:42:
enne waar kan ik die test progjes vinden?
memtest
Google

[ Voor 21% gewijzigd door Teddy op 11-03-2004 17:48 ]

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Geef eens wat meer info. Temps en voltages. En wat voor vid. kaart heb je?
Het zou bv ook aan de voeding kunnen liggen, aangezien een q-tec 350W nou niet echt geweldig is.
Probeer anders een een ander hdd als je die hebt liggen (hoewel ik niet denk dat het daaraan ligt, aangezien hij dan ook in windows zou moeten vastlopen).

En die progjes zoals memtewst zijn idd ook wel handig. Probeer ook eens burnk7 en bekijk dan je temp na een uurtje burnen. En ga alsjeblieft niet vragen "waar kan ikd at downloaden". Als je zo'n grote n00b bent, dat je te lui bent om google in te tikken, dan zou je even een kijkje moeten nemen op beginnersweb.nl. (edit: als ik hier ooit admin wordt, neem ik die zin als signature :P)
En gebruik aub de edit knop rechtsboven je post (moet je wel ingelogd zijn natuurlijk). Het is 'not done' om 2x achter elkaar te posten (dus moet je editten).

[ Voor 13% gewijzigd door Herr Muller op 11-03-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Herr Muller schreef op 11 maart 2004 @ 17:50:
Geef eens wat meer info. Temps en voltages. En wat voor vid. kaart heb je?
Het zou bv ook aan de voeding kunnen liggen, aangezien een q-tec 350W nou niet echt geweldig is.
Probeer anders een een ander hdd als je die hebt liggen (hoewel ik niet denk dat het daaraan ligt, aangezien hij dan ook in windows zou moeten vastlopen).

En die progjes zoals memtewst zijn idd ook wel handig. Probeer ook eens burnk7 en bekijk dan je temp na een uurtje burnen. En ga alsjeblieft niet vragen "waar kan ikd at downloaden". Als je zo'n grote n00b bent, dat je te lui bent om google in te tikken, dan zou je even een kijkje moeten nemen op beginnersweb.nl. (edit: als ik hier ooit admin wordt, neem ik die zin als signature :P)
En gebruik aub de edit knop rechtsboven je post (moet je wel ingelogd zijn natuurlijk). Het is 'not done' om 2x achter elkaar te posten (dus moet je editten).
Bedankt voor deze vleiende complimenten.
Maar ik weet bijna zeker dat het aan de hardeschijf ligt, mant ik heb ook al een paar keer gehad dat hij hem niet pakte 'boot failure' en als ik dan in de bios kijk staat er een hele vage naam (niet exelstor technology). Ik denk ook dat dit met die 2 pinnen te maken heeft

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
offtopic:
[quote]Bedankt voor deze vleiende complimenten.[/quote]
Herr Muller was dan wellicht niet erg tactisch; hij heeft echter wel een punt. Er wordt hier vanuit gegaan dat je in eerste instantie zélf iets opzoekt en pas als je het niet kunt vinden hier een vraag stelt. Een progje als memtest is via bv. Google goed te vinden.
Maar ik weet bijna zeker dat het aan de hardeschijf ligt, mant ik heb ook al een paar keer gehad dat hij hem niet pakte 'boot failure' en als ik dan in de bios kijk staat er een hele vage naam (niet exelstor technology). Ik denk ook dat dit met die 2 pinnen te maken heeft
Als je je hdd niet vertrouwt, test dan met een ander exemplaar. Leen/organiseer een andere schijf, installeer er Windows op en test er eens mee. Als de problemen dan weg zijn ligt het inderdaad aan je originele schijf. Test ook je huidige schijf in een ander systeem om te kijken of ie daar ook problemen veroorzaakt.
Maar los van de schijf zou ik toch ook even naar de voeding kijken. De voeding die je hebt is inmiddels redelijk berucht vanwege instabiliteitsproblemen. Het kan zeker geen kwaad om eens met een andere voeding te testen.

Verwijderd

cache geheugen van hd zou dan rot kennen zijn?! :x

ik vertelde gister het probleem aan een maat van me (weinig ict kennis) en hij zei dat het misschien aan je drivers lag, gebruik je misschien beta drivers, of orgineel van MS ofzow?!

dan zou het opzich best mogelijk kunnen zijn dat je misschien ff de nieuwe drijvers moet downen

have phun and g00d luck, we horen wel wat je probleem achteraf was :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan buig je de pinnen toch terug? Dan test je de HDD toch even? Ik zie echt niet in wat jou nog kan weerhouden om dat op eigen houtje te doen.

Hoe je de HDD kunt testen kun je gewoon terugvinden op de website van de fabrikant. Maar om het jou makkelijker te maken, staat er zelfs een direct-link naar het tooltje in de FAQ van dit subforum. Kijk aldaar onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" B)

Indien blijkt dat het niet jouw HDD is, dan kun je het beste een kijkje nemen in de FAQ en het Beleid van Processors, Mobo's & Geheugen. Daarin zul je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nemen. Mocht je uiteindelijk alsnog een topic willen openen aldaar, sla vooral het PMG Beleid niet over ;)

Het moge duidelijk zijn dat we hier op GoT echt wel inzet van de gebruiker verwachten. Het is eveneens de bedoeling om o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde GoT-subform te doornemen eer je een topic opent. Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 12-03-2004 08:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.