[XP] wat zit er in een profiel op XP?

Pagina: 1
Acties:

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

de volgende situatie: ik heb 3 pc's (XP). Hiervan wil ik eentje als 'servertje' instellen en twee als clients. Het moet als gebruiker niet uitmaken op welke van de twee clients je gaat werken, het moet er hetzelfde uitzien. Nu zat ik eraan te denken om gebruik te maken van roaming profiles. Deze komen dan op een share op de server te staan. Alleen is mijn vraag nu, wat wordt er allemaal aan instellingen opgeslagen in een profile? Zitten hier alleen gegevens als wallpaper, etc in of ook instellingen van applicaties etc (bijv. mailinstellingen).
Wat zou het voordeel van een domain-controller in deze situatie zijn? Of is dit weer een over-kill?

Maakt het nog wat uit m.b.t. roaming profiles of je met XP Home of Pro werkt?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

XP Home kun je niet aanmelden op het domain XP Pro wel.

Verwijderd

Ik denk dat TS gewoon in een werkgroepje wil gaan zitten en zo op die manier op elke pc de accounts aanmaken en dan rechtermuisknop op deze computer - beheren - lokale gebruikers en groepen - gebruikers. En daar bij elke gebruiker een path op wil geven bij profiel om die te linken naar zijn 'server' zodat iedereen zijn profiel daarvandaan haalt.

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja dat is wat ik wil. Alleen wil ik weten wat er dan in het profiel wordt opgeslagen. Zo kan ik dan de keuze gaan maken of ik kies voor een el-cheapo oplossingen met profielen of dat ik een (dure) oplossing met een domain-controller moet hebben.

Wat doet een domain-controller meer dan je zou kunnen met profielen?

Verwijderd

Nou instellingen van programma's zoals Outlook enzo worden ook in je profiel opgeslagen. Daarom zijn roaming profiles wel zo handig als je veel van werkplek verwisselt maar steeds wel JOU instellingen wil blijven houden..
Wat me nog niet heel erg duidelijk is is of je dit thuis of op je werk wil gaan invoeren.
Als je het namelijk thuis wil doen.. sja, dan kan je net zo goed met de oplossing van een werkgroepje en XP home gaan werken.
Voor op je werk zou ik persoonlijk toch kiezen voor een win2003 DC'tje o.i.d. met XP Pro clients. Dit natuurlijk omdat een server je zoveel mogelijkheden geeft, ook op het gebied van beveiliging e.d.

Maarja dat is mijn mening.. ik weet natuurlijk niet wat jullie wensen zijn.

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Lijkt me toch gewoon het handigst om een DC op te tuigen. Kun je makkelijker roaming profiles maken en je kunt meteen wat handige policies en map-omleidingen aanzetten. Overkill zou ik het niet noemen, gewoon erg handig en je kunt alle kanten op

Verwijderd

Een aparte DC voor 3 pc's is imo wel overkill, zeker als je er win2k3 op gaat zetten.

Wat er verder in je profiel staat? Alles wat jij kan instellen en wat weg is als je onder een andere user aanlogt. Kan hier wel een lijstje van maken van 150 items maar weinig zin in. Dus maak een andere user aan, log onder zijn naam in, en kijk welke settings allemaal weg zijn...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :)
Pagina: 1