Toon posts:

[PC] nVentiv Mach 2 ST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net ff op XS en daar zag ik een draadje van brwmogazos.. Die wist te vertellen dat nVentiv een gestripte versie van de Mach2 uitbrengt met een verbeterde slang en zonder display, software etc etc.. Mach2 ST >:) Het leuke is dat hij ook wat goedkoper zal zijn. 480 euro werd eerst genoemd...even verder las ik dat het de inkoop prijs is.

Waarschijnlijk heeft een reseller deze info naar buiten gebracht terwijl die onder NDA was :+

draadje:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=31204
This is just great!

Phase change has become even more cheaper!!! thanks to the new Mach 2 ST!

nVENTIV will present a new product called Mach II st on monday. They have told resellers weeks ago so it could be in stock for the official launchdate. The product will be a Mach II without support for displays and without USB-connection and the software. Instead it will have a better rubberhose (much more rigid) and the price the best part - MSRP is set at 480,- Euros!

Anyone who hasnt bought a phase change cooling system...now thats gonna be a great deal...

Would even be worth getting two of them.One for your CPU and one for your GFX card
All distributors and resellers were intructed not to mention the new unit from nVentiv anywhere publicly until AFTER they had officially announced the product t Cebit. None of the info on this unit is supposed to be available to the public yet, only to resellers and distributors... breach of NDA... If yer gonna be privvy to confidential info you should do them the honor of keepin it confidential IMO til they say otherwise.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
klinkt goed zal het eens in de gaten houden....

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Begon, this clonewar has...

"Star Wars, Attack of the clones" :9

Mooi om te zien dat 't nu ineens een stuk goedkoper kan. Wel wat te laat, maar beter laat dan nooit. En het is maar te hopen dat ze nog wel het display controllertje intact laten, aangezien je die zelf wel ergens een stuk goedkoper op de kop kan tikken dat de 80 euri's die nVENTIV ervoor wil hebben.

Eerst maar eens verder afwachten en zien wat er komt dus.....

[ Voor 46% gewijzigd door YoupY op 11-03-2004 08:03 ]

Verwijderd

Ben benieuwd of het nu eindelijk een waardige opvolger genoemt kan worden, de MachII was iig niet veel goeds vergeleken met de eerste versie.

Verwijderd

is nVENTIV een soort van prometeia cloon?

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Nventiv is de nieuwe naam van Chip-Con.

Ze hebben dus alleen hun firmanaam veranderd naar nVENTIV en Prometeia uit de productnaam gehaalt ;)

Als je bijvoorbeeld naar www.chip-con.com gaat kom je op de site van nVENTIV

@ Mr. Hard: Ik denk niet dat deze versie beter gaat koelen ofzo. Het is puur een gestripte versie van de "normale" Mach II om (denk ik) een bredere markt aan te spreken.

Ik denk dus niet dat het een echte waardige opvolger is, alleen een goedkopere uitvoering :)

[ Voor 39% gewijzigd door Syngrow op 11-03-2004 08:58 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
480 euro inkoopsprijs? Hmm.. Dan zal dat ding uiteindelijk nog steeds vrij prijzig zijn.
En een rubber slang.. Tja, die stalen slangen waren niet alles, maar op rubber slangen heb ik het ook niet zo.

Toch blijf ik erbij dat als je alle minder noodzekelijke dingen eraf haalt, je een interessanter product voor tweakers kunt neerzetten.

Als ik mijn mach-1 als voorbeeld neem: Dat ding kan prima draaien zonder een 100$ kostende termperatuur-controller.
Hetzelfde geld voor het kastje eromheen. Kosten waarop veel mensen niet zitten te wachten.
En nog een stapje verder: De heater in de kop etc.. Wel makkelijk, maar voor de meer die-hard figuren niet nodig (je kunt je bord ook goed isoleren en insmeren met vaseline) en bovendien beter voor je uiteindelijke temperaturen :)
Op die manier zou je met een heel basic direct-die systeem al goed uit de voeten kunnen, wat ook nog eens een stuk goedkoper kan zijn :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Heb de dealer info ook gekregen. Gewoon dezelfde machine volgens de specs. Zonder de extra's. Nu zijn die niet al te veel dus erg veel zal het niet gaan schelen in prijs.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:50

aKra

Intentionally left blank.

Wat is dan bijv. een Nederlandse dealer?

Dan ga ik hem ook wel inkopen :+

Intentionally left blank.

Verwijderd

De heater zelf is wel handig vind ik anders moet je je hele bovenstuk gaan isoleren enz. enz. en zo heet word hij niet hoor bij mij is de kop gewoon @ kamer temp en heb dus geen last van extra hitten, die 2,3 graden verschil pak ik ergens anders wel op terug.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:36:
De heater zelf is wel handig vind ik anders moet je je hele bovenstuk gaan isoleren enz. enz. en zo heet word hij niet hoor bij mij is de kop gewoon @ kamer temp en heb dus geen last van extra hitten, die 2,3 graden verschil pak ik ergens anders wel op terug.
Ik zeg ook nergens dat hij niet handig is :)
't is gewoon een afweging tussen prijs en functionaliteit. Sommigen kunnen de extra prijs niet betalen maar willen wel graag phase-change hebben, alleen op dit moment heb je gewoon vrij weinig te kiezen :)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Volgens mij zijn ze bij nVentiv gewoon bang voor concurrentie van Haeg >:)

[Specs]

Verwijderd

Jack schreef op 11 maart 2004 @ 11:48:
Volgens mij zijn ze bij nVentiv gewoon bang voor concurrentie van Haeg >:)
Nee maar de vraag word de laatste tijd alleen maar groter en ze willen concurrentie gewoon uitsluiten, zeker nu er idd ook zoveel home made phase-changers komen.
Twynn schreef op 11 maart 2004 @ 11:41:
[...]

Ik zeg ook nergens dat hij niet handig is :)
't is gewoon een afweging tussen prijs en functionaliteit. Sommigen kunnen de extra prijs niet betalen maar willen wel graag phase-change hebben, alleen op dit moment heb je gewoon vrij weinig te kiezen :)
Der zit ook wel wat in maar een heater kan nooit veel meer als 15E kosten lijkt me, zo wel dan naaien ze je een oor aan als je het mij vraagt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 12:30 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Dat gaat de goede kant uit! Als ze nou nog ff verder zakken met die prijs, wordt hij ook voor mij betaalbaar ;) .

Toch zie ik nog steeds meer in een zelf gefabriekte koeler. Ik heb altijd het idee dat het voor veel minder geld kan...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:15

sapphire

Die-hard pruts0r

PAs maar op Haeg je krijg conncurentie :P

Gabriël AM5

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Syzzer schreef op 11 maart 2004 @ 15:04:
Dat gaat de goede kant uit! Als ze nou nog ff verder zakken met die prijs, wordt hij ook voor mij betaalbaar ;) .

Toch zie ik nog steeds meer in een zelf gefabriekte koeler. Ik heb altijd het idee dat het voor veel minder geld kan...
En zelf inelkaar zetten is natuurlijk veel leuker en leerzamer (en je kunt het zelfs voor school gebruiken :D)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is die ST wel wat goedkoper, maar het zal nog steeds flink geld kosten..

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

sapphire schreef op 11 maart 2004 @ 15:18:
PAs maar op Haeg je krijg conncurentie :P
Ik maak tot zover alleen nog systemen op aanvraag en verkoop koeltechnische
onderdelen.
Een panklaar product op de markt brengen met CE keuringen en dergelijke lijkt makkelijker dan het is .
Ik ben er intensief mee bezig geweest en heb toen ook een soort prom gemaakt alleen die van mij deed het veel beter maar toen ik ging rekenen was ik net zo duur als prommie.
Het enige wat had gekund was een heel kaal ding zoals twynn het beschreef .
Op de een of andere manier vond ik dat toch niks ,maar ja.
Er werd door mr hard gezegd dat de vraag naar PC zo enorm is .
Nou ,ik denk dat dat wel meevalt en dat komt gewoon door de absurd hoge prijzen .
Pagina: 1