Toon posts:

PM6 en EZ-drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week van een kennis een computer gekregen waar toch nog een tamelijk goede hd inzit van het merk Western Digital. Deze harde schijf wil ik graag in mijn computer installeren naast mijn bestaande harde schijf van het merk Maxtor. Maxtor heb ik netjes op master gelaten en de WD op slave gezet. Echter de computer herkend slecht een 'lokaal station' van 2 Gb terwijl de hd 20Gb herbergt.

Gisteren had ik nog ff deze WD hd master gemaakt en de Maxtor hd eruit gehaald. Toen had ik Windows 98 netjes geinstalleerd en de hd in twee partities opgedeeld: 7 Gb en 13 Gb. Dit alles werkte perfect en zonder problemen. Vervolgens Windows Millenium geinstalleerd en wederom geen problemen gesignaleerd bij de twee partities. Echter toen ik mijn Maxtor hd weer master maakt en de WD hd slave toen ontstond weer hetzelfde probleem dat Windows XP op mijn Maxtor hd de WD hd slechts herkende als een 'lokaal station' van 2 Gb. De overige Gb waren spoorloos evenals de data op deze WD harde schijf.

Vanmiddag maakte ik weer de WD hd master en installeerde Windows XP. Dit besturingssysteem geeft in explorer een 2Gb harde schijf aan. Partition Magiq 6 herkent de WD hd niet en geeft 20 Gb unallocated aan. Partition Info geeft tenslotte aan: Info: EZ-Drive is installed on this drive. Ik denk dat hier de clou van het verhaal zit. Wie kan mij verder helpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

EZ-drive is een soort hulp-BIOS om schijflimieten op oude computers te omzeilen. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?" en de daaropvolgende hoofdstukken.

Als jouw mobo harddisks van 20GB ondersteunt, dan kun je de EZ-drive het beste verwijderen. Dat zorgt alleen maar voor conflicten. Dit kun je doen met de Data Lifeguard software dat je van WD's site kunt downloaden: www.wdc.com :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 11 maart 2004 @ 01:58:
EZ-drive is een soort hulp-BIOS om schijflimieten op oude computers te omzeilen. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?" en de daaropvolgende hoofdstukken.

Als jouw mobo harddisks van 20GB ondersteunt, dan kun je de EZ-drive het beste verwijderen. Dat zorgt alleen maar voor conflicten. Dit kun je doen met de Data Lifeguard software dat je van WD's site kunt downloaden: www.wdc.com :)
Bedankt voor jouw antwoord. Maar waarom werkt dit geheel probleemloos onder Win 98 en Me, terwijl Win Xp daarintegen mijn hd niet herkend?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 20:02

GreyGhost

Het is een spook

Waarschijnlijk omdat windows 98 en ME op DOS gebaseerd zijn, een soort grafische laag over DOS, en dat XP op NT gebaseerd is en zich niet meer met dat soort programma's bezig houd omdat het schijven tot zoveel terabyte ondersteunt.

Ik zou proberen, het ez-drive programma te verwijderen als je er zeker van bent dat je moederbord de schijf zowieso ondersteunt.

For I am grey, between the darkness and the light