traanplaatfolie beetje sterk?

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo,

is de traanplaatfolie zoals ze die bij bv de Gamma verkopen een beetje sterk en stootvast spul? dus niet dat als je p/o met je voet tegen je kast stoot dat er meteen een kreuk of scheur in de folie zit... maw. is het oppervlak een beetje hard?

Als ik dit wil lijmen, welke lijm kun je het beste gebruiken zodat het niet door de folie heen komt zetten en vlekken tevoorschijn tovert?

Met dank! Porto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26449

Koop een rol zou ik zeggen zo duur is die zooi niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41007

Tis zeer taai spul en kan wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 09:36
mja..maar als je t knikt wordt t er niet mooier op. als t eenmaal goed vast zit en niet kan knikken, is t best sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:54
Ja, dit spul is wel aardig sterk en zal niet zo snel een scheur/kreuk vertonen als je er tegen aanschopt.... Voor lijm hoef je niet te zoeken want de traanplaatfolie heeft een zelfklevende lijmlaag aan de achterkant....

EDIT: Te laat :S

[ Voor 5% gewijzigd door tafkaw op 11-03-2004 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-03 16:35

Hayfork

Drinkin&Boardin

Traanplaatfolie is inderdaad best sterk. Ik heb er de front van mijn case mee behangen
Enige nadeel is dat als het opgerold is er een kromming inzit die best irritant is vind ik zelf. hij ligt nu al een aantal dagen op de kop zodat het traanplaatfolie er goed opgedrukt word
{op de foto's is hij nog niet helemaal af}
http://www.il.fontys.nl/~hooivork/stash/casemod/index.html

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
bedankt voor de reacties!

ik vind dat dat spul er best gelikt uitziet, ook aan de foto's te zien van Hayfork.
In mijn wagen, een (chevrolet) Chevy Van, is ook traanplaat verwerkt in t interieur op de deuren en vloer en dit is van gepolijst aluminium, af fabriek... glanst nog heel mooi maar als ik die folie zo ff bekijk vind ik het chroomeffect stukken beter en er inderdaad als echt uitzien!!
Zeer knap spul, ik ga es een rolletje halen en kijken of het is wat ik zoek. Ik wil er namelijk ook mijn kamerluidsprekers mee bekleden dus het moet ook goed hechtbaar zijn op MDF hout, al dan niet nog eens gelijmd.

als iemand ervaring heeft met deze folie en MDF dan hoor ik dat ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ontvetten is erg belangrijk voordat je gaat plakken. Schuur eerst ff het MDF lichtjes op en ontvet met een doekej met ammonia. Als dit droog is kun je zonder problemen plakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik zag dat ze bij de gamma twee soorten traanplaatfolie hbben. De folie die de meeste mensen hier gebruiken (ongeveer een tientje) en dan nog een duurdere folie (ruim 23 euro als ik het me goed herinner) die IMO véél mooier is (alleen glimt hij niet zo, wat ik dan juist weer mooi vind) :).

Oh ja, dit spul is o.a. bedoelt om meubelen mee te lamineren, zoals keukenkastjes en kasten. Het lijkt me dat het wel sterk is dan.

[ Voor 19% gewijzigd door Truus op 11-03-2004 12:57 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik wou het eerst op een flightcase plakken, maar dat werd afgeraden, omdat zo'n flightcase toch wel wat stoten krijgt, en t folie daar niet goed tegenkan zeiden ze. dus toen maar zwart geverfd en parket lak erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97756

tis van pastic O_o dus je zal het niet zo 1 2 3 beschadigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-03 16:35

Hayfork

Drinkin&Boardin

't is van metaal dus het kan best beschadigen... is gewoon laagje plak met aluminiumfolie met een motiefje erop... maar wel dik alufolie... en veel plak :P

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Truus, ik ben net nog bij de Gamma geweest zo'n rol wezen halen maar heb niet de duurdere kunnen ontdekken. Wel een behang in traanplaatmotief maar dat bedoelde je denk ik niet! 8)

Benadski, goede raad is een daalder waard! als ik deze folie ga gebruiken zal ik die kasten (hbd: 100*40*40cm) es iets opschuren en goed ontvetten; ik wil wel dat het na een jaartje er nog mooi opzit natuurlijk!
ben trouwens benieuwd hoeveel rollen ik nodig heb voor 2 van die kasten. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door porto33 op 11-03-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60255

ik heb al een paar jaar van dat folie om mn kast zitten, werkt perfect, gaat niet los zitten of afrollen enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101246

hoi

ik vraag me toch af waar jullie die traanplaat folie halen zijn hier mensen die in de buurt van antwerpen wonen die mij kunne zeggen waar ze het verkopen ben bij o.a. Gamma geweest en die kende dat spul nog niet eens verder ook bij hubo en woodtex. Maar niets gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
je zou bij die onwetende Gamma eens vragen of ze een ander filiaal bellen (die het dus wel heeft, maar daar zijn ze snel achter) en hen vragen de gewenste rol(len) op te laten sturen; meestal zit hier geen extra kosten aan verbonden of de tijden moeten zijn veranderd. 8)

heb hier nog een rol liggen, zal wat van het etiket quoten:

Alkor Klebefolie ..... Riffelblechfolie (= traanplaatfolie)
Decodesign

1.5m * 45cm

(ik denk) artikelnr: 783024
dit zijn ook direct de laatste cijfers van de aanwezige streepjescode.

succes met zoeken!

ps. als het ECHT niet lukt de folie te krijgen zou iemand hier (bijv. ik) misschien zo gek zijn je een stel rollen toe te sturen... wel op voorhand betalen aub. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Heb je geen Big Boss bij jullie in de buurt, ik heb dat spul bij de big boss gehaald. Hebben ze ook zo'n alu look rol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
heb een teststrook geplakt op een stuk MDF en behalve dat het goed vastzit ziet t er inderdaad als echt uit en het glimt prachtig! Goed hard oppervlak trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90352

De traantjes van dat folie zijn hol en als je er hard tegen stoot krijg je dus wel een deukje erin ,zeker als je met iets scherp stoot. |:(

Ik heb er al wat deukjes inzitten daardoor.

Voor oppervlakte`s die je niet hoeft aan te raken is het perfect spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Ik ben ook mijn "mod" aan het uibreiden met héél veel traanplaatfolie, ik heb nu zijkant link, voorkant bovenkant, en ben nu bezig met zijkant recht(met window) heel leuk spulletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
waar ik werk heeft er twee/drie avonden traanplaatfolie op de bar gezeten en dat heeft het goed vol gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDheiz NL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12-2024
* denkt erover na om kamer te behangen met traanplaatfolie :+

=> super-kamer mod })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Johnsel schreef op 13 maart 2004 @ 10:19:
Ik ben ook mijn "mod" aan het uibreiden met héél veel traanplaatfolie, ik heb nu zijkant link, voorkant bovenkant, en ben nu bezig met zijkant recht(met window) heel leuk spulletje!
Doe je het aan de buitenkant? Zo ja, zou je willen posten of het goed gaat en een mooi resultaat oplevert :)? Ik zit er nl. aan te denken om mijn kast met folie te bekleden, met geborsteld metaal look. Maar ik vraag me af of dat mooi afgewerkt kan worden op de hoeken van je kast.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103453

Truus schreef op 13 maart 2004 @ 12:13:
[...]

Doe je het aan de buitenkant? Zo ja, zou je willen posten of het goed gaat en een mooi resultaat oplevert :)? Ik zit er nl. aan te denken om mijn kast met folie te bekleden, met geborsteld metaal look. Maar ik vraag me af of dat mooi afgewerkt kan worden op de hoeken van je kast.
Ik heb wel eens geziend dat ze op de hoeken een soort alminium profielen gebruiken. En dat ziet er best mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
Truus schreef op 13 maart 2004 @ 12:13:
[...]

Ik doe ut aan allebij de kanten :)
Eerste keer trouwens, maar best makkelijk, ik heb wat gerafelde randjes, omdat ik niet zo goed met een stanleymes kan om gaan |:( 8)7 maar als je ze mooi _recht_ afsnijd moet het lukken :) ga strax nog een rolletje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
Anoniem: 103453 schreef op 13 maart 2004 @ 12:22:
[...]

Ik heb wel eens geziend dat ze op de hoeken een soort alminium profielen gebruiken. En dat ziet er best mooi uit
Enig idee waar dit te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103453

Johnsel schreef op 13 maart 2004 @ 13:33:
[...]

Enig idee waar dit te krijgen is?
Ik denk wel bij een doe-het-zelf zaak, het is gewoon alminium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 16:32
Die aluminium profielen worden ook wel flightcase profielen genoemd. en voor de perfecte afwerking kan je ook nog bolhoeken nemen,. komt het geheel meteen iets hoger te staan

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
die hoeken heeft o.a. Conrad (www.conrad.nl) in z'n assortiment zitten, mooi verchroomd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 11:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

ThaDheiz NL schreef op 13 maart 2004 @ 12:10:
* denkt erover na om kamer te behangen met traanplaatfolie :+

=> super-kamer mod })
* Demo heeft een aantal rollen traanplaat-behang liggen 8) (met echt reliëf, niet er op getekend) Is voor de zolder, waar onze racebaan ligt :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDheiz NL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12-2024
Demoniac heeft een aantal rollen traanplaat-behang liggen 8) (met echt reliëf, niet er op getekend) Is voor de zolder, waar onze racebaan ligt :P
Waar gehaald en voor hoeveel? >:)
Pagina: 1