Beste tweakers,
Al een tijdje ben ik in het bezit van een ASUS radeon 9800 XT.
Onlangs kwam ik er achter dat de frequenties van het geheugen en core niet gelijk draaien aan de frequenties zoals ASUS ze op hun site heeft staan.
Als je gaat kijken met smartdoctor staat het zo :
Engine : 411 MHZ ( moet officieel 412 zijn)
Memory : 728 MHZ ( moet officeel 730 zijn)
Minimale verschillen dus. Als ik deze op fabrieksinstellingen zet met behulp van de smartdoctor krijg ik al snel rare strepen enzo in het beeld. Het lijkt wel of de kaart de originele frequenties niet aan kan. Ik snap er niks van. Nou denken jullie wat zit ie te zeiken over een aantal mhz-jes maar ik kan het gewoon niet velen dat dat ding langzamer draait.
Ik hoop dat jullie hiervoor een verklaring/oplossing hebben
Specs :
ASUS A7N8X-E Deluxe
ASUS radeon 9800 xt
XP 2800+
1 GB Ram (kingston)
Antec truepower 330 w voeding
audigy 2
winxp pro sp1
Al een tijdje ben ik in het bezit van een ASUS radeon 9800 XT.
Onlangs kwam ik er achter dat de frequenties van het geheugen en core niet gelijk draaien aan de frequenties zoals ASUS ze op hun site heeft staan.
Als je gaat kijken met smartdoctor staat het zo :
Engine : 411 MHZ ( moet officieel 412 zijn)
Memory : 728 MHZ ( moet officeel 730 zijn)
Minimale verschillen dus. Als ik deze op fabrieksinstellingen zet met behulp van de smartdoctor krijg ik al snel rare strepen enzo in het beeld. Het lijkt wel of de kaart de originele frequenties niet aan kan. Ik snap er niks van. Nou denken jullie wat zit ie te zeiken over een aantal mhz-jes maar ik kan het gewoon niet velen dat dat ding langzamer draait.
Ik hoop dat jullie hiervoor een verklaring/oplossing hebben
Specs :
ASUS A7N8X-E Deluxe
ASUS radeon 9800 xt
XP 2800+
1 GB Ram (kingston)
Antec truepower 330 w voeding
audigy 2
winxp pro sp1