Toon posts:

Windows 98se start niet op na install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een HP Vectra VEil 7 pc en heb met fdisk van de twee partities (waarvan D: een windows nt partitie was, geen ntfs maar fat16 ??) weer een gemaakt. C schijf geformateerd en windows 98se geinstalleerd. Na de tweede keer op starten wil de pc niet meer verder en staat helemaal vast. Het lijkt wel als de pc opstart en in het start scherm van windows komt dat hij "opslot" springt. Een geluidskaart en VGA kaart zijn onboard aanwezig, weet niet welke.

Wie heeft dit eerder gehad en hoe was dat toen opgelost.

GREETZ Fred

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 09:42
Het is een beetje vaag, althans voor mij. (weinig info)
Wat heb je de eerste keer dat ie wel doorstarte geinstalleerd ?
Als veilige modus wel werkt zou ik die installatie van de eventuele geinstalleerde drivers ongedaan maken, daarna kijken of die wel doorstart, als ie doorstart (normale modus) 1 ding installeren en herstarten totdat ie niet meer opstart dan weet je waar het aan ligt, dan zou je andere drivers kunnen proberen voor het stukje hardware wat problemen geeft.

Mocht je ook niet meer in veilige modus kunnen komen, dan kun je nog de in de bios de geluidskaart disablen wat misschien resulteert in een doorstart.
Default settings in de bios zou ook misschien kunnen helpen.

Succes :)

Voor de laatste drivers en trouble shooting http://h20000.www2.hp.com...iesId=32481&lang=en&cc=us

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 11-03-2004 07:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Funkysmell,

Na van alles gedaan te hebben, ook wat jij aan gaf, had niets geholpen. :'( Zelfs gebeld met HP en ook daar hadden ze van alles aan gedragen wat evt. kon helpen. Zelfs een bios update gedaan en ook dat mocht niet helpen. De VGA kaart en de geluidskaart kun je niet disablen. De VGA kaart wordt automatisch uit geschakeld als je er een andere VGA kaart in steekt. Dus daar zat ik dan. Ik dacht, laat ik anders eerst win95 installeren en dan win98 eroverheen. Doordat ik dan de win98 cd er uit haal en win95 cd er in doe, die dus niet bootable is, en niet vraagt of je van HD of CD wil opstarten ging hij toch verder met de install van win98.

Conclusie, voor de tweede herstart tijdens het install proces van win98 ff de cd-rom van win98 er uit, dan zodra opstartscherm van windows komt de cd-rom er weer in voor rest install. Dit hoeft alleen bij HP pc's. Normaal laat ik altijd de cd er in. Maar waarschijnlijk kan HP pc's daar niet tegen. :+ :+

In ieder geval bedankt voor de hulp. _/-\o_

GREETZ Fred