Toon posts:

Adobe & Macromedia producten uit Amerika

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stomme vraag, maar ik kan het antwoord nergens op de Adobe noch Macromedia site vinden.

Om een lang verhaal kort te maken, een vriend uit Amerika wil mij Adobe CS Premium cadeau doen. Volgend jaar wil ik voor mezelf beginnen en zo'n extra licentie zou dus heel goed van pas komen aangezien ik me daarme € 1,605.31 bespaar. Vraag is echter of dit goedgekeurd wordt door Adobe en controlerende instanties (als het pakket in de USA gekocht is en gebruikt wordt in een mogelijk toekomstig NL bedrijfje)? Ik wil namelijk totaal geen gezeur krijgen.

Verder is hij een software reseller en kan ik via hem ook andere paketten kopen tegen inkoopsprijs. Zo kost CS Premium via hem $1057,71 (ex verzendkosten) voor mij. Maar hij verkoopt ook Macromedia en vele andere softwarepakketten. Dit zou me aanzienlijk schelen, dus vond ik het de moeite van het vragen waard.

Een andere vraag, een klasgenoot bij mij beweerde dat wanneer je een Adobe of Macromedia pakket koopt de licentie maar voor een jaar geldig is, en dat je het daarna dus niet meer commercieel mag gebruiken. Ik weet dat dit bij sommige studentenlicenties zo is (die je overigens nooit commercieel mag gebruiken), dat je na bijv 2 jaar opnieuw moet betalen voor het gebruik van de software. Dit is toch regelrechte onzin? Het is toch geen virusscanner ofzo. Ik snap best dat je na een jaar geen gratis updates en/of patches meer krijgt, maar het kan toch niet zo zijn dat je het programma dan niet meer gebruiken mag? Ook dit kan ik niet vinden op de desbetreffende sites.

Verwijderd

mwa, adobe licentie blijft volgens mij voor altijd gelden. Anders zou je elk jaar 1.500euro moeten betalen 8)7.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:22:
mwa, adobe licentie blijft volgens mij voor altijd gelden. Anders zou je elk jaar 1.500euro moeten betalen 8)7.
Waar haal je die info vandaan dan? Dat ligt er helemaal aan wat voor licentie je haalt.

Verder zover ik weet maakt het iig niet uit of je hem daar van hem gebruikt, alleen over de duur kan ik zo even niet verzinnen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze bedrijven trouwens gemaild, maar antwoorden.. ik heb zo'n vermoeden dat dat zoals bij bijna alle grote bedrijven gebeurd, namelijk niet.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:47
Licenties zijn in principe 'for ever', of het moet een specifieke zijn. Zolang je niet upgrade naar een nieuwere versie kan je gewoon blijven gebruiken. Ook updates zijn gewoon beschikbaar en downloadbaar tot Adobe (MM weet ik niet zo) de versie te oud vind en dus niet meer beschikbaar stelt (en dat is veel langer dan een jaar).

Alleen hoe het met importeren vanuit Amerika is, dat is een ander verhaal. Op zich moet je er al zoiezo van uitgaan dat je de nederlandse vestiging niet hoeft te bellen voor support.
En ik denk dat je toch wat importkosten mag lappen...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik de Nederlandse instanties niet kan bellen om support lijkt me vrij logisch. Maar in het internet tijdperk lijkt me dat niet echt een probleem te vormen.

Maar er zijn toch vast wel mensen hier die dit daadwerkelijk gedaan hebben? Het scheelt namelijk sowiezo erg veel. CS premium bijvoorbeeld kost op de officiele .com site US$1,229.00 (€1,006.03) terwijl de NL site ditzelfde pakket voor €1,605.31 verkoopt. Dat scheelt afgerond dus gewoon €600,- ! Wat voor mij zeker de moeite van het vragen waard is, het zijn geen bedragen die als kleingeld uit je zak vallen, wanneer je aan het rennen bent. :P

Verwijderd

Als je eens wat verder kijkt dan de adobe site zie je al snel dat je hetzelfde pakket ook voor € 1269 kunt krijgen (uk versie, de NL is altijd duurder). Tel de invoerheffing van de US import erbij op en je komt op hetzelfde uit ;)

ik koop mijn spul altijd hier: www.tms.nl

prijzen natuurlijk wel ex BTW, die krijg je toch terug als je een bedrijf hebt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 12:58 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:18:
Ik heb een stomme vraag, maar ik kan het antwoord nergens op de Adobe noch Macromedia site vinden.

Om een lang verhaal kort te maken, een vriend uit Amerika wil mij Adobe CS Premium cadeau doen. Volgend jaar wil ik voor mezelf beginnen en zo'n extra licentie zou dus heel goed van pas komen aangezien ik me daarme € 1,605.31 bespaar. Vraag is echter of dit goedgekeurd wordt door Adobe en controlerende instanties (als het pakket in de USA gekocht is en gebruikt wordt in een mogelijk toekomstig NL bedrijfje)? Ik wil namelijk totaal geen gezeur krijgen.
Ik heb verschillende 'shink-wrapped' paketten software van Macromedia zelf gekregen, gewoon verstuurd via de post, met als enige melding 'software' op de douanesticker, daar is nooit moeilijk over gedaan, niet door de belastingdienst, of douane of wie dan ook. Wat doet je vermoeden dat een bedrijf dat niet zou goedkeuren?

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij doet vermoeden dat een bedrijf het niet goed keurt is omdat de prijs hier in NL zoveel hoger ligt. Ik heb het dan over de controlerende instanties zoals bijv de bsa. Ik wil gewoon geen problemen door de besparing. Als zij na een controle ineens zeggen, maar meneer dit kan niet, u moet uw producten bij een Nederlands bedrijf kopen, dan heb ik dus erg veel geld over de balk gesmeten.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Nog ff nagevraagd bij Waldo Smeets ( Sales Engineer Macromedia Benelux ):
Macromedia kan je niet verbieden dit te doen (alhoewel ik er niet blij mee ben omdat de omzet dan niet in NL gerekend wordt, kost mij bonus ). Maar de belastingdienst kan er wel achteraan gaan
:)

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1