[R9800 NonPro] PC hangt

Pagina: 1
Acties:

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Het bgeon allemaal gisteren toen ik Call of Duty zat te spelen. Me pc liep toen opeens vast. Ik dacht dat het aan de spel lag, maar na een reboot probeerde ik het weer, en de fout bleef maar komen. Na een format heb ik het weer eens geprobeerd maar de probleem is er nog steeds. Toen ik vanmorgen me pc opstartte hoorde ik ook nog eens een raar fan-geluid, had me pc uitgezet, en daarna weer aan, geluid was weg. Maar toen ik in windows was, zaten bij sommige icoontjes rare strepen. Ik startte CoD, en wat bleek, ik heb last van artifacts. Daarna weer eens opnieuw gestart en start CoD opnieuw, en niks meer, totdat me pc weer opnieuw vastloopt. Het probleem is dat ik nog nooit iets van me systeem heb geOC'd. Wat is het probleem, en wat kan ik eraan doen?

WinXP Pro - P4C 3ghz - 512MB RAM - 120GB - ATI Radeon 9800 NonPro 128MB

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Zou een warmte probleem kunnen zijn...heb je al eens je kast open gemaakt om te kijken of de fan van je gpu goed draait? Aangezien je zelf zegt dat je rare geluiden hoorde...

public void ik()

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat voor voeding heb je? probeer eens met je kast open, en staat fastwrites uit? (in bios en driver)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Heb je toevallig gister nog de nieuwe catalyst geinstaleerd? (was ook net uit namelijk)
raar fan geluid lijkt me wel te wijzen richting warmte probleem!

Verwijderd

Start windows in veilige modus zodat de videokaart niet hard hoeft te werken, of start windows helemaal niet door naar BIOS te gaan,
schroef je kast open en bekijk de videokaart, draait de fan goed? Voel of er koele lucht vanaf komt ( GPU wordt niet heet in BIOS setting of veilige modus).
Hou het ff in de gaten, als de fan niet goed draait moet je er een andere op proppen. Dat merk je als er geen lucht vanaf komt en de kaart heet wordt. Voel ook de heatsink ff.
Als het daar niet aan ligt verwijder dan de drivers en installeer Catalyst 4.2 (4.3 en CoD wil niet echt) en kijk of je de problemen of steeds hebt.

• Cuno
  • Niet online
Ik weet iig dat het niet aan de drivers ligt, want hiervoor had ik 3.7 en 4.1 en hiermee ging het altijd perfect. Maar eergister liep me pc tijdens het spelen helemaal vast. Ik heb de kast open gedaan (heb een Dell Dimension 8300), en keek naar me vidkaart, maar ik kon er geen fan op vinden (ben een total noob op gebied van hardware), het is trouwen een Radeon 9800 NON pro (hoewel er PRO staat bij beeldscherminstellingen).

Verwijderd

Geen fan?? Lijkt me sterk tenzij er een erg grote heatsink op zit ;) en dat is zelden. Kijk maar eens aan de onderkant van de kaart daar zit er zeker wel een fan 8)
Ik weet iig dat het niet aan de drivers ligt, want hiervoor had ik 3.7 en 4.1 en hiermee ging het altijd perfect.
Hiervoor? wat heb je nu dan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 22:59 ]

• Cuno
  • Niet online
Ik heb er net ff weer naar gekeken, en ik zie idd een fan, het ligt aan de onderkant, maar het probleem is dat ik er niet aan kan voelen en daaronder ligt mijn geluidskaart. Ik gebruik trouwens nu de officiele drivers 4.2 van ATi

ff paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~atala004/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~atala004/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~atala004/4.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door Cuno op 11-03-2004 23:23 ]

Verwijderd

Ik zie wat je bedoelt met die artifacts, wil je een tip, onder je kaart zit er toch een pci kaart? haal die eens weg zet het in een ander pci slot. Laat met andere woorden een slot onder de videokaart open zo kan de fan zijn hete lucht kwijt ;) en komt waarschijnlijk alles goed

• Cuno
  • Niet online
Ik heb gedaan zoals rick het zei, maar dit hielp niet. Ik heb ook nog een diagnose uitgevoerd maar deze kon ook geen fouten vinden en ik weet niet waaraan het ligt. Iemand die me kan helpen?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Je zou het eens kunnen proberen met de kast open, en dan een huis-tuin-en-keuken ventilator erin laten blazen....als dat ook niet helpt zal het geen warmteprobleem zijn denk ik, dan heb je kans dat je videokaart gaar is...

[ Voor 1% gewijzigd door .daan op 12-03-2004 17:38 . Reden: Tiepvoutjuh ]

public void ik()

Pagina: 1