Toon posts:

Systeem installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een nieuw systeem gekocht, een P3 800Mhz, maar hoe krijg je dat ding wel ooit in je moederbord? Moet je er heel hard op drukken of zo? En daarnaast zit er een koeler bij, Sprite, met een stikker erop: AMD 460 ?!

Vaaaag, dus weet iemand daar een antwoord op?

Verwijderd

ja maar die cooler pas er gewoon op en wat d8 je om het hefboompje op te tillen en dan de cpu er in te zetten.

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik geloof dat ik niet goed wordt.
:r :r

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Uhm... Hoe ziet je moederbord er uit dan? Wat zit er nu in?

Als je een P3 hebt gekocht hoort daar idd geen Spire(?) cooler voor AMD bij (een MA324-15 misschien?).

Je zegt trouwens dat je een nieuw systeem gekocht hebt, maar het gaat om losse onderdelen?

Verwijderd

Heb je wel een S370 Mobo????
:+

Verwijderd

Topicstarter
OK, zo dom ben ik nou ook weer niet. Het moederbord is een ASUS CUV4X. Ik verwacht gewoon van Norrod dat ze de goede koeler erbij doen! En ik ga niet lopen prutsen met een proc van F650. Stelletje koeien, ik ga zo wel ff een andere koeler halen. GVD!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op vrijdag 15 december 2000 17:59
Je zegt trouwens dat je een nieuw systeem gekocht hebt, maar het gaat om losse onderdelen?
Ja, ik bedoel de kast, met alles erin, zoals zo'n schatje van GeForce2. Hmmmm, dat wordt strax blazen!

Verwijderd

dus die proc. zit er nu in?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik zie gewoon geen mogelijkheid om die koeler er op te zetten.

Kom ik dus op die site van Spire en volgens hun bestaat mijn koeler niet! Het is een MA324-20B3, er staat wel een MA324-15, en dies alleen voor AMD...

Verwijderd

ja kut is dat, ik denk toch dat je een socketA in je handen hebt, ik zou toch ff een pIII koeler halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat was ik dus ook al van plan en heb het nu ook gedaan, maar er zit nu een heel klein zwart vierkanten boxje in de weg... Ik heb de hoop al opgegeven. :'(

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Neem de Kast mee naar de store en laat hun het probleem oplossen kunnen ze meteen goed passen:D

Verwijderd

Topicstarter
Die koeler was de wel goed... Gvd, wat wordt ik toch moe van mezelf, ik bericht nog wel als ik mijn monster PC aan de praat heb...

Verwijderd

Geen nood zeg het klopt allemaal wat ze je verkocht hebben. Een AMD Duron / Thunderbird en Pentium III FCPGA koeler is hetzelfde.

Hoe installeer ik hem :
1 Hefboom socket omhoog
2 Processor plaatsen (let op de hoekjes van de processor en de socket op het MOBO)
3 Hefboom socket omlaag
4 koeler plaatsen. Let op !! Er zit een beugeltje aan de koeler met een korte en een lange kant. Ook op de socket van het MOBO vind je dit terug. Eerst de korte kant plaatsen (kan met de hand)en dan de lange. Doe dit wel voorzichtig want mocht het nokje afbreken dan moet je een nieuw MOBO of hele goeie secondelijm hebben. Je kunt een klein schroevendraaiertje gebruiken om hem voorzichtig over het nokje te plaatsen.

Verwijderd

Oeps vergeten !!

Stikkertje van de koeler verwijderen voor het plaatsen en ook het voedingstekkertje plaatsen op je MOBO.

Heel veel succes voor vragen mail je maar.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, aan edwin73 heb je nou nog eens wat, jammer genoeg iets te laat, maar het klopte precies wat je vertelde.

Dus toch nog bedankt voor de moeite!

Verwijderd

Graag gedaan.

Ik verkoop PC's en installeer dus regelmatig dit soort dingen en ben graag iemand van dienst die hierbij hulp kan gebruiken.

Als ik de brichjes hierboven lees kan ik begrijpen dat iemand die er niet zoveel vanaf weet het er erg moeilijk mee zal hebben, zeker omdat hij bang is om een zeer waardevol produkt te vernielen.
Pagina: 1