Na installatie Zalman VGA koeler vreemd opstart probleem.

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Ik heb net de Zalman passieve VGA koeler geëinstaleerd (ZM80C-HP = die grijze), maar nu heb ik een vreemd probleem. Het opstarten werkt maar na het windows splash screen gaat het beeld ineens uit. De PC gaat onverstoorbaar door. Maar geen beeld meer. In veilige modus start ie wel gewoon met beeld.
Ik vermoed dat de AGP kaart een soort veiligheid heeft en dat ie dus kennelijk 'ziet' dat de originele koeler niet draait/aangesloten is.
Ik kan in de search niks vinden hierover en heb er ook nooit wat over gelezen en de FAQ kon ik ook niets hierover vinden.
Wat kan dit veroorzaken en hoe los ik het op?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Opstarten in default VGA modus?
Staat in je F8 startup menu voor XP.

Verwijderd

Misschien dat je ons kunt vertellen om welke grafische kaart het gaat :D

• koekeeghan
Oeps, het type is een Aopen Aeolus Geforce 4400 Ti 128 Mb. Sorry hoor.

Om volledig te zijn:
MSI KT4V mobo
512 Mb DDR PC3700
40Gb WD 7200 Rpm
Philips writertje
Pioneer DVD-rom

Maar bestaat een dergelijke beveiliging überhaupt ?

• koekeeghan
VGA modus doet het ook gewoon maar als windows dan vraagt de resolutie zelf aan te passen en ik stem daarmee in dan verdwijnt alsnog mijn beeld. De monitor gaat echt uit.
Vreemd

Verwijderd

Waarschijnlijk niet goed gemonteerd waardoor je videokaart ontzettend heet wordt. Hierdoor valt je beeld waarschijnlijk uit. Ik zou maar eens snel kijken of die heatsink er goed op zit.

• koekeeghan
Hij is wel warm. Maar "ontzettend heet" wil ik niet zeggen. Voor mijn gevoel is de temp nu prima. En ik heb em al opnieuw gemonteerd om de montage te checken. Voor zover ik kan beoordelen nu zit ie goed gemonteerd.
Maar als ie té heet zou worden dan zou ik nu toch ook niet probleemloos in veilige modus moeten kunnen werken lijkt me. Dat zou toch niet uit moeten maken voor de hitte neem ik aan.

[ Voor 8% gewijzigd door koekeeghan op 10-03-2004 23:59 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Ik denk dat je het eerder moet zoeken bij een te hoge refreshrate/resolutie, aangezien je daar geen last van hebt in veilige modus :)

The devil is in the details.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zon beveiliging bestaat niet voor zover ik weet. Ik heb em op mn Ti4200 zitten, nagenoeg dezelfde kaart, bij mij werkt ie probleemloos.

Probeer de kaart in een andere pc, kijk of hij het daar wel gewoon doet met een boot naar winxp toe. Probeer daarna een andere graka in jouw pc om te zien of het niet aan andere zaken ligt, zoals je mobo ofzo.

Heb je toevallig iets van nieuwe drivers ofzo geïnstalled?

@December
Wat jij zegt zou maybe wel de oplossing kunnen zijn, zoiets heb ik zelf ook gehad nl...

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 11-03-2004 00:03 . Reden: More info ]

Instagram / YouTube

• koekeeghan
Nou sla mij maar dood. Ik heb net de nieuwste Nvidia drivers gedowned en geëinstaleerd en hij doet het nu weer. Ik ben enerzijds tevreden (het probleem is opgelost), maar anderzijds gefrustreerd dat ik geen enkel idee heb hoe dit kan gebeuren. Ik heb eigenlijk niks veranderd (alleen de koeler van de AGP kaart) en dan krijg ik een of ander onverklaarbaar verschijnsel dat ik oplos door iets te doen wat eigenlijk volgens mij geen invloed zou moeten hebben.
Frust frust frust !

Pagina: 1