Toon posts:

[Raptor] Ideale Harddisk setup ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende mobo: Een Abit IC7 MAX3
Daarin zitten op dit ogenblik twee Maxtor 6Y060L0 hardisks (pata) op ide 1,
een dvd lezer en een dvd brander op ide2
Ik heb net twee WD Raptors 74 Mb besteld en ben aan het nadenken over de beste setup.
Volgende opties overweeg ik:

1) De twee raptors in raid0 op de ich5 twee partities (OS-Data/swap), de twee Maxtor's gaan dan weg.

2) De twee raptors in raid0 op de ich5 twee partities (OS-Data) swap op een overgebleven Maxtor + eventueel backup partitie van de OS partitie uit de raid.

3) De twee raptors op de ich5 appart (geen raid), een voor OS, andere voor data en swap. En weer gaan de twee Maxtors weg.

Ik weet dat keuze 1 en 2 beste zijn qua performatie, maar het verschil zit hem in de swap file hou ik die beter uit de raid (Op een Maxtor) of in de raid ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48
Probeer 't eens zou ik zeggen :) Wat je pagefile betreft, als deze zo vaak aan wordt gesproken dat diskperformance een issue aan het worden is zou ik eens voor wat meer ram gaan kijken ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 10 maart 2004 @ 22:28:
Probeer 't eens zou ik zeggen :) Wat je pagefile betreft, als deze zo vaak aan wordt gesproken dat diskperformance een issue aan het worden is zou ik eens voor wat meer ram gaan kijken ;)
Ik heb 1 Gig, is inderdaad niet zo'n issue die page file .
K'zal maar zelf een checken dan zeker :)
Ik ben gewoon nieuwschierig of hier al mensen ervaring mee hadden, search had mij niet echt een antwoord gegeven.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48
Wel, in theorie is 't het meest ideaal wanneer de pagefile op een andere disk staat (of beter nog, meerdere pagefile's verdeeld over meerdere disken). Maar da's een generaliserende theorie, de praktijk is dat het situatieafhankelijk is. Ik persoonlijk zou 'm gewoon op de Raptor stripe gooien als ik jou was; op disk gebied is er namelijk niet veel wat praktisch sneller is dan twee raptors in een stripe :)

[edit]Overigens is dit onderwerp wel vaker aan bod geweest, alleen vaak 'verscholen' in topics welke in eerste instantie ergens anders over gingen/gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Abbadon op 10-03-2004 22:46 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.