Toon posts:

[WinXP] kleurdiepte voor extern bureaublad *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goed werkend netwerk en extern bureaublad tussen PC en notebook, toch zit ik nog met een probleem.

Via extern bureaublad wil ik een prog. draaien dat een minimale kleurkwaliteit verreist van 24 bits, mijn notebook en PC draaien op 32 bits.
Wanneer ik overschakel naar het extern bureaublad wordt de kwaliteit op de notebook verlaagd naar 16 bits, ondanks dat ik bij het inlogscherm 24 bits aangevinkt hebt.

Is er een manier om toch die weergave kwaliteit van 24 bits op mijn notebook te verkrijgen?

Grafische kaart op PC is een ``ATI Radeon 9600 pro``, op de notebook een
``Intel 82852/82855 GM/GME graphics controller`` beide voorzien van de laatste drivers.

Bedankt.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13

momania

iPhone 30! Bam!

Welk OS hebben we het dan over? Zie ook Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04

Kms

Op de server stel je in gpedit de "limit maximum color depth" optie in op 24 bit.
Deze vind je bij Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Terminal Services.

Verwijderd

Topicstarter
Op beide systemen werk ik met Windows XP pro

Verwijderd

Topicstarter
perfect,.... in gpedit de `limit maximum color depth`aangepast, en heb nu op de notebook een weergave kwaliteit van 24 bits

bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Ik pas de topictitel nog even wat aan volgens de polocy die momania noemt. Dit zodat het 'later' beter is te vinden met de GoTsearch: http://gathering.tweakers.net/forum/find

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1