wat is er aan de hand met internet?

Pagina: 1
Acties:

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Wat is er nou aan de hand met internet buiten nederland??
Windows update werkt ver beneden de maat, soms reageert het niet..over een update doet ie meerdere uren.
M'n virusscanner kan ik niet updaten (AVG)
Het lijkt wel alsf het langzaam dicht slipt.....
Ik constateer dit al een dikke maand.
Ik irriteer me er kapot aan.
Websites binnen nederland gaan prima, de snelheid is goed.
Maar buiten nederland cq europa is het knudde.
Hebben meer mensen hier last van??

mijn systeem.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

Ik denk dat dit aan jou ligt.
of aan je provider..

Welke provider heb je.
kan je niet een online virusscan proberen, misschien ben je wel geinfecteerd en zit je veel te uploaden, dan gaat je interent erg traag.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb eigenlijk ook helemaal nergens last van, dus het lijkt me beter om even uit te zoeken of de fout niet op je eigen pc zit :)
(spamservertje, virus, je weet het nooit)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ad-aware en virusscan over je computer heenhalen, als het probleem blijft speedtest.nl controleren of de snelheden wel goed zijn. Daarna eens bij de helpdesk van je provider aan de telefoon hangen.

• dynax
Nou wat ik al zeg, binnen nederland gaat het prima, m'n provider is ook goed.
Ik moest vandaag bij 2 klanten de pc opnieuw installeren, en bij allebeide was het niet mogelijk om windows update te doen en de virusscanner te updaten, zelfs niet handmatig.
Bij 3 providers zou het dan niet goed zijn.....
Windows update gaat altijd razendsnel.
Ik wacht het wel ff af dan...

mijn systeem.

• sdomburg
dynax schreef op 10 maart 2004 @ 22:31:
Ik moest vandaag bij 2 klanten de pc opnieuw installeren, en bij allebeide was het niet mogelijk om windows update te doen en de virusscanner te updaten, zelfs niet handmatig.
Anders noem je namen van providers, dan kunnen we het verifiëren (of falsificeren). Verder, was het allemaal in dezelfde regio/plaats/centrale?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

dynax schreef op 10 maart 2004 @ 22:31:
Installeer je misschien bij al die klanten dezelfde firewall oid? Of misschien een ander softwarepakket?

• dynax
Ja dat klopt, ik gebruik bij de klanten zonealarm en free AVG.
Ik gebruik dat zelf ook naar volle tevredenheid.
Vooral bij AVG kan je zien dat het steeds moeilijker gaat, eerst duurt het lang voordat ie contacht maakt met hun server, nu zegt ie dat er geen goede internet connectie is, terwijl ik download met 800 kb/sec.
Maar bij mij thuis is het precies het zelfde.
Ik heb zelf Telebyte, de 2 klanten zitten bij Hetnet en de andere bij Planet.
Het lijkt me sterk dat bij alle 3 hetzelfde is.

mijn systeem.

Verwijderd

vandaag was het in almelo ook raak, het is meestal zo dat de DNS server via @slome uhmm sorry ik bedoel @home vreemd doet, als je het IP nummer van de site maar hebt dan gaat alles opeens snel, ik merk dit vooral omdat P2P software zoals overnet en winmx alleen vooral IP nummers gebruiken en gewoon turbo door gaan met uploaden en downloaden, terwijl die DNS service van @slome internetten met een browser onmogelijk lijkt te maken, maar op dit moment doet de DNS het weer goed...

m.a.w. kijk is of je een programma kan vinden dat IP nummers cached voor langere tijd, dan heb je die vertraging met die DNS servers ook niet meer, die zijn toch al overloaded geloof ik...

jaah hier in almelo bij @slome is het echt zo, 4 minuten zoeken 'zoeken naar host INTERNET ADRES HIER' en dan komt er opeens een IP nummertje onderin de status balk, en dan opeens heel snel...
:(
dit probleem , het grote DNS probleem hier in almelo treed op bepaalde momenten op, mijn kameraden hadden het ook, bijvoorbeeld als je al op MSN zit, hoeft er geen toegang tot de DNS gevraagd te worden en kan je gewoon chatten met je contactpersonen, maar owee als je je afmeld, dan zegt ie ooko soms dat de DNS het niet doet, en bij mijn contactpersonen die ook in almelo wonen is het ook zo,

'en daar betaal ik 50 euro paar maand voor'
'het is weer lekker **** bij @home vandaag'

maar verder op die uitzonderingen na draait alles wel goed bij @home, anders was ik allang weg daar....
:X

• sdomburg
Anders stel je een andere DNS server in?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

dynax schreef op 10 maart 2004 @ 22:49:
Ja dat klopt, ik gebruik bij de klanten zonealarm en free AVG.
Ik gebruik dat zelf ook naar volle tevredenheid.
Vooral bij AVG kan je zien dat het steeds moeilijker gaat, eerst duurt het lang voordat ie contacht maakt met hun server, nu zegt ie dat er geen goede internet connectie is, terwijl ik download met 800 kb/sec.
Maar bij mij thuis is het precies het zelfde.
Ik heb zelf Telebyte, de 2 klanten zitten bij Hetnet en de andere bij Planet.
Het lijkt me sterk dat bij alle 3 hetzelfde is.
Wat is dus bedoelde was: probeer het eerst eens voordat je AVG en ZA installeert. Sommige firewallengines vertragen de verbinding enorm. De Norton engine is bijvoorbeeld errug log; die kan de verbinding op de iets oudere computers tot -niet overdreven- wel 50% vertragen.

Verwijderd

goed idee, heb je nog een goeie DNS server in de aanbieding? misschien van planet.nl of zo? of mag dat wel? als @home klant de DNS van planet gebruiken?
en hoe moet het dan?

@home gebruikt in iedergeval geen proxy meer...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 22:56 ]

• sdomburg
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:55:
goed idee, heb je nog een goeie DNS server in de aanbieding? misschien van planet.nl of zo? of mag dat wel? als @home klant de DNS van planet gebruiken?
en hoe moet het dan?

@home gebruikt in iedergeval geen proxy meer...
Pak er een van een willekeurige provider ja. En natuurlijk mag dat, ze bieden het toch aan op internet, en niet enkel voor hun eigen klanten. ANders zou ej planet.nl portal ook niet mogen bezoeken 8)7

• dynax
Geloof me jongens, ik doe Windows update voor de installatie van AVG en Zonealarm.
Windows update wilde vandaag (en vorige week) gewoon niet.
Het enige wat ik wil weten is of er meer mensen zijn die moeite hebben met verbindingen buiten Nederland.

mijn systeem.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42

Robtimus

me Robtimus no like you

Hier heb ik zelf ook last van, iig WU en AVG (Demon). Een vriendin van me kon pas geleden haar AVG ook niet meer updaten, die zit bij Tiscali of KPN dacht ik.

dynax: je kan je AVG nog wel handmatig updaten: ga naar www.grisoft.com, download de nieuwste definitie, zet die in je UPDATES dir en start je virusscanner.

Verder is het enige waar ik echt vaker last mee heb www.thetransformers.net, maar dat is al maanden zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Robtimus op 11-03-2004 10:12 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:19

psy

Zoals anderen al zeggen, stel je DNS bij @home niet op automatisch in, maar manueel een paar andere DNS servers invullen. Het gaat dan bijna 100% zeker sneller (niet de snelheid, maar een veel snellere respons bij het opvragen van een adres).

Zie voor uitgebreide info de FAQ bij troubles@home, er staat daar ook een grote lijst met DNS-servers:

http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag8

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 11-03-2004 10:20 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42

Robtimus

me Robtimus no like you

psy schreef op 11 maart 2004 @ 10:20:
Zoals anderen al zeggen, stel je DNS bij @home niet op automatisch in, maar manueel een paar andere DNS servers invullen. Het gaat dan bijna 100% zeker sneller (niet de snelheid, maar een veel snellere respons bij het opvragen van een adres).

Zie voor uitgebreide info de FAQ bij troubles@home, er staat daar ook een grote lijst met DNS-servers:

http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag8
Ik heb al een hele tijd 5 DNS'en ingesteld, dus dat is het probleem niet.

@dynax: toen ik AVG trouwens niet meer kon updaten, kon ik zowel www.grisoft.com als free.grisoft.cz (de update server) gewoon perfect tracert'en, met vrij normale snelheden. Daar lag het dus niet aan.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik er ook last van heb, alleen ik denk dat dit toch erg provider afhankelijk is. Zelf heb ik sinds paar dagen tweakdsl, blijkbaar woon ik te ver van de centrale af want echt mega snel is hij helaas niet :(. Maar goed.. iig nogmaals ik denk dat het provider kwestie is.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

_Ernst_

Mark It Zero!

Van windows update heb ik dus ook gemerkt. Ik wilde gister updaten maar de eerste twee keer liep ie vast en de derde keer heb ik 3 kwartier gedaan over 45 mb.

Ik heb chello en heb er nog nooit last van gehad. Download snelheid enzo is op andere sites wel gewoon normaal tot zover ik weet.

Last.fm

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:19

psy

Sorry IceManX, maar ik doelde meer op Radeon Pietje (8>

Overigens Windows Update draai ik ook niet liever 's avonds (want snelheid dan te laag, zo tussen de 60 kB/s en 100 kB/s). 's Morgens doet ie het een stuk sneller.

[ Voor 70% gewijzigd door psy op 11-03-2004 10:57 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Heb vorige week drie keer windows update gedaan op de computer van iemand anders. Helemaal geen problemen. Wilde net IE6 downloaden en ik had een snelheid van iets meer dan 1 (één 8)7) kB/s. Dus kan zijn dat er bij de MS website een probleem zit. Ik heb trouwens Tiscali via KPN.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Ik loop stage in Italie en ik kan je verzekeren dat "hierbuiten" alles goed loopt... Dus zal wel of aan je configuratie liggen (routertje ???) of simpelweg aan je isp...

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48

riffey#4

aka Beever#4

AVG is erg traag de laatste tijd, dat klopt.
Ik denk dat na de laatste virusuitbraken toch meer mensen een virusscanner hebben geinstalleerd, en ook vaak updaten.
Ik update nu ook elke dag, vroeger maar 1 keer per week of zo.
Dus ik belast hun server al 7 keer zo veel als normaal. Als iedereen dat doet...

En ik heb de afgelopen week al zeker 10 mensen dringend geadviseerd hun virusscanner te updaten. De helft daarvan had een verlopen versie van een virusscanner. Die heb ik ook AVG aangeraden. Het is dus ook een beetje mijn schuld ;)

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Volgens speedtest.nl is mijn downloadsnelheid 110 kB/s, niet bijzonder snel maar wel normaal. Net nog eens geprobeerd IE6 te downloaden maar nu haalt ie nog maar 880 B/s 8)7. Ik word helemaal gek van IE4 ;( (Tja, net win98 geïnstalleerd op nieuwe computer)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• sdomburg
Truus schreef op 11 maart 2004 @ 14:29:
Volgens speedtest.nl is mijn downloadsnelheid 110 kB/s, niet bijzonder snel maar wel normaal. Net nog eens geprobeerd IE6 te downloaden maar nu haalt ie nog maar 880 B/s 8)7. Ik word helemaal gek van IE4 ;( (Tja, net win98 geïnstalleerd op nieuwe computer)
www.mozilla.org en download FireFox als die wel fatsoenlijke snelheid heeft. Iig. beter dan IE4, volgens velen zelfs beter dan IE6 :)

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 14:10
Dat AGV niet werkt ligt er denk ik aan dat ze illegale key's van de professional hebben geblokkeerd en dat nu iedereen de gratis versie download en gaat updaten :)

uuuh hoe weet ik dit..... :?

• dynax
Vanavond is het weer raak hoor...AVG doet het niet...Messenger doet het niet...
CS geen connectie...ook niet via Steam.....gaat weer lekker zo...

mijn systeem.

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

TIP VOOR AVG UPDATE

Bij mij werkte de update ook niet of zeer slecht
heb bij de instellingen voor update manager de url veanderd in
http://www.grisoft.com/softw/70/update
en de server in
http://www.grisoft.com

Wat is het verschil zou je denken Orgineel wordt de update gehaald van de site in
http://www.grisoft.CZ

En die is behoorlijk traag, nu geen problemen meer.

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:57

BIM

Nothing interesting

Ik kon net zelfs google.com niet bereiken.
Loopt allemaal vast in Amerika. (komt netjes langs ams-ix)
(ff tracert gedaan)

msn doet het idd ook niet.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Alle sites doen het hier perfect, maar MSN is de hele dag al gaar :'(
Niet dat ik nou zo'n MSN fan ben, maar al mijn vrienden / kennisen / mensen van internet radio station hebben MSN, dus das nogal lastig B)

Edit : Hier met XS4ALL ADSL Lite gaan veel sites ook niet, vooral buitenlandse sites zijn gewoon niet bereikbaar :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Glacier op 19-03-2004 10:46 ]

Pagina: 1