Ik heb nu een tijdje geklungeld, de search stevig zitten misbruiken hier en kom nog steeds niet tot een verbetering.
Ik heb een form, met daarin een lijst, maar 1 van de opties in dat lijstje is "Anders Namelijk:". Op het moment dat hierop geklikt word (onClick), wil ik dat er een input veld tevoorschijn komt. Mozilla eet de code alsof het koek is, maar IE6 wil zelfs niet een simpele onClick="javascript:window.alert('aloa');"
Ligt het aan mij? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Dit is mijn code:
Duss .... wie kan mij gelukkig maken
PS: Dacht ook heel even dat het aan de CSS lag, daarmee is dat veld in eerste instantie onzichtbaar gemaakt, maar dan zou nog steeds een window alert naar voren moeten komen bij IE6 en dat gebeurd ook niet
Ik heb een form, met daarin een lijst, maar 1 van de opties in dat lijstje is "Anders Namelijk:". Op het moment dat hierop geklikt word (onClick), wil ik dat er een input veld tevoorschijn komt. Mozilla eet de code alsof het koek is, maar IE6 wil zelfs niet een simpele onClick="javascript:window.alert('aloa');"
Ligt het aan mij? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Dit is mijn code:
HTML:
En de daarbij horende javascript code:1
2
3
4
5
6
| <select name="wat"> <option selected value="1">eerste optie</option> <option value="2">tweede optie</option> <option value="anders" onClick='maakZichtbaar("extra");'>Anders, namelijk:</option> </select> <input type="text" size="50" name="formulering" id="extra"> |
HTML:
Misschien is het een domme typo, maar ik heb me nou al zo lang blind zitten staren op de code dat ik langzamerhand vermoed dat mijn kennis niet toereikend is en ik heb toch echt van Google tot A1Javascripts afgezocht naar een verklaring/oplossing.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <script language="JavaScript" type="text/javascript"> function BrowserCheck() { var b = navigator.appName; if (b=="Netscape") this.b = "ns"; else if (b=="Microsoft Internet Explorer") this.b = "ie"; this.v = parseInt(navigator.appVersion); this.ns4 = (this.b=="ns" && this.v<=4); this.ie4 = (navigator.userAgent.indexOf('MSIE 4')>0); this.ie5 = (navigator.userAgent.indexOf('MSIE 5')>0); this.ie6 = (navigator.userAgent.indexOf('MSIE 6')>0); this.moz = (this.b=="ns" && this.v>=5); } is = new BrowserCheck(); function maakZichtbaar(div_id) { window.alert('aloa'); // debug mode if(is.ie4) { if(document.all[div_id]) { document.all[div_id].style.visibility = "visible"; } } else { if(document.getElementById(div_id)) { document.getElementById(div_id).style.visibility = "visible"; } } } </script> |
Duss .... wie kan mij gelukkig maken
PS: Dacht ook heel even dat het aan de CSS lag, daarmee is dat veld in eerste instantie onzichtbaar gemaakt, maar dan zou nog steeds een window alert naar voren moeten komen bij IE6 en dat gebeurd ook niet
offtopic:
Shit, sorry, zag net een andere javascript vraag die stond ook op deze afdeling
Shit, sorry, zag net een andere javascript vraag die stond ook op deze afdeling
[ Voor 26% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-03-2004 22:02 . Reden: Excusé ]