Ik heb een servertje draaien, maar na gemiddeld 5 dagen klapt ie eruit, terwijl je er vlak van tevoren niks aan merkt. Als ik er dan een beeldscherm/muis/tobo aan knoop, blijft het scherm zwart en je kunt niks anders dan resetten.
Als ik dan op de reset druk, dan gaat het scherm naar de standby stand, dus opzich is er nog wel signaal.
Wat me wel opvalt is een hoog geheugengebruik (100%) en swap-gebruik (97%). De server is pas sinds een week of 2-3 instabiel. Omdat het hoge geheugengebruik mij al vaker opviel heb ik er 256 mb ingedrukt, maar daarmee ging het maar 2 dagen goed, ook daarmee loopt het geheugen vol en klapt ie eruit, terwijl het geheugen foutloos door de memtest komt. Zowel de 1x 256 mb als de 2x 32 mb die erin zaten. ( 2x 32 voor de problemen). Ik heb het oude geheugen weer teruggeploaatst, maar de instabiliteit blijft, terwijl de server ook zonder problemen een half jaar draaien kan.
Specs:
- Own made
- Duron 1300
- EOA soltek bordje
- 2x 32 mb 100 mhz sd-ram
- 1x 30 gb hdd
- 2x safeway/sweex nic a 7 euro
- NoName 350 watt voeding
Voor resourcegebruik: http://stats.computerdokter-groenlo.nl
Gebruikte software:
- Debian stable
- Apache 2.0.48
- PHP 4.3.4 met exif support
- Postfix uit debian stable
- Spamassassin uit debian stable
- Proftpd uit debian stable
- SSHD uit debian stable
Ik kan in logs niks raars ontdekken, maar mss is het wel raar terwijl ik dat niet vind. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen of wat ik er aan kan doen ?
Als ik dan op de reset druk, dan gaat het scherm naar de standby stand, dus opzich is er nog wel signaal.
Wat me wel opvalt is een hoog geheugengebruik (100%) en swap-gebruik (97%). De server is pas sinds een week of 2-3 instabiel. Omdat het hoge geheugengebruik mij al vaker opviel heb ik er 256 mb ingedrukt, maar daarmee ging het maar 2 dagen goed, ook daarmee loopt het geheugen vol en klapt ie eruit, terwijl het geheugen foutloos door de memtest komt. Zowel de 1x 256 mb als de 2x 32 mb die erin zaten. ( 2x 32 voor de problemen). Ik heb het oude geheugen weer teruggeploaatst, maar de instabiliteit blijft, terwijl de server ook zonder problemen een half jaar draaien kan.
Specs:
- Own made
- Duron 1300
- EOA soltek bordje
- 2x 32 mb 100 mhz sd-ram
- 1x 30 gb hdd
- 2x safeway/sweex nic a 7 euro
- NoName 350 watt voeding
Voor resourcegebruik: http://stats.computerdokter-groenlo.nl
Gebruikte software:
- Debian stable
- Apache 2.0.48
- PHP 4.3.4 met exif support
- Postfix uit debian stable
- Spamassassin uit debian stable
- Proftpd uit debian stable
- SSHD uit debian stable
Ik kan in logs niks raars ontdekken, maar mss is het wel raar terwijl ik dat niet vind. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen of wat ik er aan kan doen ?