Toon posts:

Canon powershot a80 connecten PC probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ola,
ik heb n nieuwe Canon powershot a80 gekocht, en nu sluit ik em aan op de pc Maar ik kan me afbeeldingen niet bewerken zien of downloaden.

Ik heb installed: de beide cd-roms en erna mijn cam aangesloten per USB en ik check de imagebrowser van canon en wil connecten, maar hij zegt cam not found.

Ik heb het aangesloten op een A7V333 aan USB 1.0 en op USB 2.0 op mijn ipanel, maar het wil maar niet lukken. Ik heb mijn USB porten deisntalled en herinstalled, ik de software van de cd rom installed en deinstalled, inclusief laatste software via de site, maar ik krijg et maar niet gedaan.

Ook via add devices, vind ie werkelijk helemaal niks.

Het gaat dus om een:
Canon powershot a80
Win2k machine (xp1800+) met ipanel USB en mobo USB

Kan iemand mij helpen met verdere tips?

PS: Ik heb geen USB devices bij de hand om te checken of me USB porten werken, maar hebben et tot een paar maanden geleden altijd gedaan dus verwacht daar geen problemen mee.

PSS: De camera heb ik aangezet tijdens al deze activitieten op de afspeel knop ( > )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 21:51 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35
Heb je je cam in de 'bekijken-mode' (weet niet precies wat de juiste naam is) gezet?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 10 maart 2004 @ 21:51:
Heb je je cam in de 'bekijken-mode' (weet niet precies wat de juiste naam is) gezet?
Yip, vergeten bij te zetten (staat er nu bij). Heb ik gedaan, maar ook niks.

Verwijderd

Heb je het al op een andere pc geprobeerd (met XP ofzo..), je hoeft de software niet te installeren namelijk. En je kunt ook een andere usb-kabel proberen, misschien is die wel stuk, omdat je aangeeft dat je usb-poorten het wel altijd gedaan hebben. Anders is misschien de usb-poort op je cam kapot, en moet je de cam omruilen voor een nieuwe.

Verwijderd

Ja inderdaad, om het snelst te weten waar de fout ligt kan je het beste de camera op de pc van iemand anders uitproberen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb geen USB devices bij de hand om te checken of me USB porten werken, maar hebben et tot een paar maanden geleden altijd gedaan dus verwacht daar geen problemen mee.
Daar zou ik mee beginnen, of inderdaad de cam bij iemand anders op de pc installeren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Je gelooft hetof niet, maar op PC op werk doet ie het wel gewoon, terwijl ik precies dezelfde installatie procedure heb gedaan... heel erg vreemd.

Hoe moet ik nou alles maar dan ook alles op de PC thuis deinstalleren?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Die software van Canon heb je niet nodig (althans, in XP niet). Hij moet 'm zonder die software gewoon pakken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met mijn A80 in winXP. Bleek bij mij te liggen aan de USB hub. Toen ik de Canon kabel direct in mijn mobo usb prikte was het probleem verholpen. Ik zie dat je dit al geprobeerd hebt, is het een idee om winXP te installeren?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 16:59 ]

Verwijderd

Ik heb vandaag de a80 gekocht. Had eerst ook dezelfde problemen zoals in het start-topic vermeld. Ik heb het nu voor elkaar, alleen mis ik het dat ik geen extra drive krijg als ik de camera aansluit.

Is het alleen maar mogelijk om via Zoombrowser de foto's te downloaden naar je PC? En hoe kan ik eventueel een nieuwe drive vinden als ik de camera aansluit?

ik gebruik windows 2000 professional

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 21:27 ]

• Screec
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07-2025
Kijk eens bij je services of de service: Still Image Service als automatisch starten staat. Indien deze op manual staat, zal je Canon fototoestel niet worden herkend!

Verwijderd

Screec schreef op 10 mei 2004 @ 22:13:
Kijk eens bij je services of de service: Still Image Service als automatisch starten staat. Indien deze op manual staat, zal je Canon fototoestel niet worden herkend!
Deze service staat bij mij op automatisch. Volgens jou moet het dus wel mogelijk zijn dat ik een nieuwe drive te zien krijg wanneer ik mijn camera aansluit op de usb poort?

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-02 22:02

Rayzman

+31 Rayzman

Onder Win xp wordt hij gezien als device Canon Powershot A80 en je kan hem gewoon benaderen vanuit de explorer, maar hij heeft geen driveletter als je dat bedoeld.

specs pc

Pagina: 1