Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44
Ik zat net mijn dagelijkse ehh... grote boodschap ;) te doen, en ik kwam ineens op een prachtidee(krijg ik altijd op de WC :p). Binnenkort wilde ik weleens een nieuwe PDA aanschaffen(wacht nog even op wat de next-gen Palmpjes doen), en deze zou Wifi en Bluetooth moeten bevatten, Wifi liever dan Bluetooth :p. Ik kwam dus op het idee om met een TV-capture-kaart het signaal van mijn digitenne-decoder af te vangen, en dit over mijn netwerk te streamen. Dat zou natuurlijk retecool zijn op lanparty's enzo, decoder mee en TV kijken terwijl je rondloopt :). Nu vroeg ik mij af, is er software die het signaal dattie binnen krijgt omzet in een stream? En zijn de tv-capture-cards hier uberhaupt wel geschikt voor(signaal terug naar mpeg-2 en deze direct streamen)? Oja, en als dit prima kan, met welke software? :9

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 10-03-2004 21:46 . Reden: Ook handig om te vragen waarmee dat gaat natuurlijk 7(8)7 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 07:48

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Windows media encoder kan volgens mij gewoon streams maken van een tv-kaart. En in pocket pc zit WMP en die kan dat volgens mij wel afspelen. Nog niet zelf geprobeerd.
Ik vind wel dat video nou niet echt heel lekker loopt, maar dat kan ook aan mijn pda liggen (300mhz dell axim)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• RSpliet
oh, excuus, ik wilde dus geen PocketPC (mijn fout :p), het zal sowieso een PalmOS haldheld worden :p. Software voor Windows is natuurlijk welkom, maar voor Linux nog welkomer btw(als t voor Linux is, is t ook voor Windows nl, en met een dual boot systeem is t fijn om niet speciaal Windows te hoeven booten voor een stream).

[ Voor 18% gewijzigd door RSpliet op 10-03-2004 21:49 ]

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

een mpeg kan ik net niet lekker streamen vanaf mijn netwerk met wifi. Dat gaat net niet soepel. Met Palm heb ik geen ervaringen, sorry.

• RSpliet
7(8)7 OMG ik kan niet rekenen

zonder compressie, 320x240, 16bit, 30fps, kan denk ik nog naar minder, Palm is toch geen grafisch hoogstandje... 15's zat :p.
Dat word 320*240*15*16=18432000 bytes/s
dat is 18432000/1024/1024=17,5MB/s... nog iets teveel, als je met 11Mbit zit(54Mbit is ook te weinig, daar niet van) :(. Dat word dus met fikse codec, en dat zal weer niet lekker lopen op een Palm.

[ Voor 175% gewijzigd door RSpliet op 10-03-2004 22:12 ]

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bij mij lukt het dus niet, maar goed.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik denk dat een palm met een 400mhz of 200mhz zelfs wel divx aan kan, het enigste probleem is hoog cpu gebruik + wlan= batterij leeg... Overigens is het 25 frames/s met pal

Je hebt mencoder voor linux dus dat gaat wel, dan web je alleen nog iets nodig wat gestreamede divx kan afspelen..

• RSpliet
25fps met Pal kan best, maar als een Palm dat toch niet kan afspelen(of hoeft) kan die encoder er toch best een aantal tussenuitplukken, om weg te laten? Of het nou 15 of 25fps is, op een Palm zie je t toch nouwelijks :p Batterij zal idd wel hard gaan, maar n half uurtje kijken, t is meer n extra'tje hoor :).
Kan Kinoma player of RealOne geen divx-stream spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 11-03-2004 22:19 ]

Verwijderd

Kinomi? ;)
MMPlayer kan het zodra het stream protocol erin zit :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Da's misschien een ideetje voor de volgende keer op een LAN... kijken of ik met m'n Nokia 3650 + Bluetooth dongetje zoiets kan flikken. Zou wel cool zijn...
"Ben je aan het bellen?"

"Neuh, ik kijk even de nieuwe Enterprise."

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1