Toon posts:

[PHP/ADODB/ACCESS] Cartridge selectie

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik moet voor een klant een cartridge-selectie maken voor hun site. Daar heb ik van hun al een Ms Access database voor gekregen aangezien ze persé hun eigen database willen gebruiken en omdat ze te gierig zijn om een MySQL-server te betalen.

Nu heb ik voor een eerdere opdracht voor hun al het een en het ander, waaronder een postcodecheck voor het dichstbijzijnde filiaal, met PHP en Access weten te maken ( Ik ben van nature een PHP/MySQL-programmeur ).

Maar nu deze cartridge-selectie. Onder elkaar moeten dus dropdownboxjes komen te staan waarin achtereenvolgens de fabrikant, het modelnummer en de kleur dienen te worden geselecteerd. Maar hoe zorg ik ervoor dat hij met PHP op een juiste wijze bijvoorbeeld alleen de modelnummers van de geselecteerde fabrikant kiest, en de juiste kleur-opties weergeeft voor het juiste model, en vervolgens de alternatieve cartridge van mijn klant weergeeft nadat de kleur is geselecteerd?

Is de oplossing zo simpel dat ik er telkens overheen kijk?

Met vriendelijke groeten,

FearChange

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Als je een andere waarde kiest in je ene combobox, ga je :
- of mbhv javascript de juiste waardes laten zien in de andere comboboxen e
- of de overeenkomstige waardes gaan ophalen uit de DB en je comboboxen vullen. (pagina moet herladen worden).

https://fgheysels.github.io/

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Acces is duurder als mysql want mysql=gratis 8)7
Verder willen wij liever geen groeten ;)

en dan ontopic:
Over hoeveel modellen, fabrikanten en kleuren hebben we het? JE kunt namelijk dynamisch de gegevens laden en je kunt ze allemaal in 1x laden.
edit:
En djluc heeft weer een post in dezelfde minuut die lager staat. Volgens mij krijgen mods voorrang :X

[ Voor 19% gewijzigd door djluc op 10-03-2004 21:43 ]

Verwijderd

djluc schreef op 10 maart 2004 @ 21:41:
Acces is duurder als dan mysql want mysql=gratis 8)7
mysql is niet gratis voor commercieel gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 10 maart 2004 @ 21:41:
Als je een andere waarde kiest in je ene combobox, ga je :
- of mbhv javascript de juiste waardes laten zien in de andere comboboxen e
- of de overeenkomstige waardes gaan ophalen uit de DB en je comboboxen vullen. (pagina moet herladen worden).
Het moet dan dus met een javascript. heeft iemand hier een voorbeeld of snippit van?

L

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 08:39:
[...]

Het moet dan dus met een javascript. heeft iemand hier een voorbeeld of snippit van?

L
nee, want dat is een script request, en die zijn hier niet toegestaan. Je moet het zoeken in de OnChange functie van je dropdown box, waarin je een functie kunt aanroepen die eea voor je doet.
En bedenk: Google is still your friend :)

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:57:
[...]

mysql is niet gratis voor commercieel gebruik.
Dit geldt alleen op het moment dat je source-code gebruikt van MySQL in je applicatie en je deze applicatie niet onder GPL uitbrengt. Het gewone gebruik van MySQL in een (web)applicatie kost helemaal niets, geloof ik :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Cerberus schreef op 11 maart 2004 @ 11:37:
[...]

Dit geldt alleen op het moment dat je source-code gebruikt van MySQL in je applicatie en je deze applicatie niet onder GPL uitbrengt. Het gewone gebruik van MySQL in een (web)applicatie kost helemaal niets, geloof ik :)
Lees hier eens:

http://www.mysql.com/products/licensing.html

'k neem aan dat de applicatie geen OS is :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:28:
[...]

nee, want dat is een script request, en die zijn hier niet toegestaan. Je moet het zoeken in de OnChange functie van je dropdown box, waarin je een functie kunt aanroepen die eea voor je doet.
En bedenk: Google is still your friend :)
^^^^

Want naast het script-request gedeelte hoort Javascript sowieso in Webdesign & Graphics, maar daar men aldaar ook niet zo happig is op 'wie heeft een scrippie dat dit doet' topics gaat ie op slot :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.