Hallo,
Voor een website heb ik een agenda gemaakt, die elke keer het punt dat het eerste aan de beurt is, weergeeft.
Nu heb ik het geheel opgebouwd met div-jes en css. Dit is op één puntje na gelukt: om één of andere gekke reden pakt IE mijn css-toewijzing voor het bovengenoemde menu niet.
Ik heb de volgende css hiervoor:
De gegenereerde code voor mijn menu is:
Mijn probleem is nu dat hij de toewijzing voor menu_head niet pakt, terwijl hij de anderen wel gewoon correct weergeeft. Mozilla geeft helemaal geen problemen en geeft het hele menu goed weer. IE doet de andere menu's die op een vergelijkbare manier worden opgemaakt, ook gewoon goed.
Is dit een fout van mij of van IE??
Voor een website heb ik een agenda gemaakt, die elke keer het punt dat het eerste aan de beurt is, weergeeft.
Nu heb ik het geheel opgebouwd met div-jes en css. Dit is op één puntje na gelukt: om één of andere gekke reden pakt IE mijn css-toewijzing voor het bovengenoemde menu niet.
Ik heb de volgende css hiervoor:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| div#menu_head, div#menu_foot{ margin: -2px -2px 2px -2px; background-color: #000066; border: solid 1px #000066; color: #ffffff; font-weight: bold; text-align: center; width: 150px; } div#menu_body{ margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 2px; border: solid 1px #cccccc; /*border-width: 0px 1px;*/ width: 150px; } div.agenda {background-color: #ffffff;} div.agenda#menu_head, div.agenda#menu_foot { background-color: #ffffff; color: #ff0000; border-width: 0px; } div.agenda#menu_body {border-width: 0px; text-align: center;} |
De gegenereerde code voor mijn menu is:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <!-- menu Agenda --> <div class="agenda" id="menu_body"> <div class="agenda" id="menu_head">Agenda</div> <span id="head">ss op 8-4-2005:</span><br> <span id="desc">ss</span><br> </div> <br> |
Mijn probleem is nu dat hij de toewijzing voor menu_head niet pakt, terwijl hij de anderen wel gewoon correct weergeeft. Mozilla geeft helemaal geen problemen en geeft het hele menu goed weer. IE doet de andere menu's die op een vergelijkbare manier worden opgemaakt, ook gewoon goed.
Is dit een fout van mij of van IE??
[ Voor 7% gewijzigd door wizzkizz op 10-03-2004 21:27 ]
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.