Toon posts:

Epson printer: alle lampjes knipperen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Epson Stylus color 400 doet het niet meer:
Hij start normaal op, de kop loopt naar de ruststand en dan gaan alle ledjes knipperen (power+papier+zwart+color).

Ik heb hem al op een andere PC aangesloten: toen kon ik één keer een goed proefprintje maken, waarna alle lampjes begonnen te knipperen.

In het boekje zie ik nergens de foutmelding voor alle lampjes staan.
Weet iemand wat er mis is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:24:
Mijn Epson Stylus color 400 doet het niet meer:
Hij start normaal op, de kop loopt naar de ruststand en dan gaan alle ledjes knipperen (power+papier+zwart+color).

Ik heb hem al op een andere PC aangesloten: toen kon ik één keer een goed proefprintje maken, waarna alle lampjes begonnen te knipperen.

In het boekje zie ik nergens de foutmelding voor alle lampjes staan.
Weet iemand wat er mis is?
Dat knipperen van alle lampjes betekent: cange the waste ink drain tank and reset the EEPROM.
Dus het tankje waarin de inkt van het reinigen komt is vol en moet op een of andere manier worden geleegd of vervangen. Verder moet je de teller daarvoor op nul zetten. Dat laatste kan met een programmatje zoals SSC Service Utility.

Verwijderd

Nog even dit. Bij de volgende link staat dat zelfde probleem en de oplossing voor een Epson 580 beschreven. http://www.4p8.com/eric.brasseur/epson480.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link.
Ik had dat programmaatje al eens gedownload, maar was 't kwijtgeraakt 'op m'n schijf'. ;)

Helaas krijg ik een foutmelding
"a communication error has occurred"
met de suggestie dat de printerkabel kapot is (wat ik betwijfel).

Ik zoek verder!