Toon posts:

Mooi frisse 3d text + kleur rijk logo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.. ik wil mijn logo in 2d bestaande uit tekst en een grafisch elementje omzetten naar een mooi 3d model, witte achtergrond zwarte tekst en dan het logotje.

Helaas ben ik nooit zon 3d freak gweest (kan beetje werken met light wave en 3dmax ) ik moet dus kwaliteit hebben... geen xara3d of dat soort troep.. het logo moet bovendien ook nog mooi gerendered worden.

Wat voor ideeen hebben jullie voor me.. welke 3d omgeving is het makkelijkste om even tekst met een bepaald font om te zetten naar 3d, vervolgens mijn logotje (dat bestaat uit enkele losse elementen) in 3d te bouwen en dat mooi te renderen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Is dit niet gewoon mogelijk met een programma als Photoshop, of Illustrator? Dat lijkt me veel geschikter en sneller in gebruik. Zeker als je nog niet echt veel 3d ervaring hebt.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

sja, ik zou voor semi-3d gaan idd; painter is er ook een goede tool voor. Als het niet hoeft te bewegen zie ik het nut niet zo van een compleet 3d pakket gebruiken.

Stoer; Marduq

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Word heeft overigens ook een mooie tool daarvoor... WordArt... :9

(sorry, kon het niet laten)...

trueSpace gebruikte ik daar vroeger voor... is niet al te moeilijk...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:35
djluc schreef op 10 maart 2004 @ 21:30:
Is dit niet gewoon mogelijk met een programma als Photoshop, of Illustrator? Dat lijkt me veel geschikter en sneller in gebruik. Zeker als je nog niet echt veel 3d ervaring hebt.
Je kan je idd beter verdiepen in illustrator of freehand als het om logo's gaat. Dan zijn ze namelijk makkelijk schaalbaar...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:15:
Ik zit met het volgende probleem.. ik wil mijn logo in 2d bestaande uit tekst en een grafisch elementje omzetten naar een mooi 3d model, witte achtergrond zwarte tekst en dan het logotje.
Ik mag hopen dat 't dan ook in een mooi vectorformaat is?
Helaas ben ik nooit zon 3d freak gweest (kan beetje werken met light wave en 3dmax ) ik moet dus kwaliteit hebben... geen xara3d of dat soort troep.. het logo moet bovendien ook nog mooi gerendered worden.

Wat voor ideeen hebben jullie voor me.. welke 3d omgeving is het makkelijkste om even tekst met een bepaald font om te zetten naar 3d, vervolgens mijn logotje (dat bestaat uit enkele losse elementen) in 3d te bouwen en dat mooi te renderen?
Exporteer je logo naar een 3.0/3.2 Adobe Illustrator formaat, inladen in Rhinoceros3D, loften en cappen, Make2D, klaar. Rhino3d is daar errug mooi voor. Anders moet je een of andere cartoonrenderer-plugin downloaden of een CAD-programma gebruiken dat line art/cartoon rendering/technical rendering kan doen. Maar Rhino lijkt me het snelste.

teveel zooi, te weinig tijd

• Hican
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2022

Hican

hican.net

Als het niet al te moeilijke losse elementen zijn van dat logo'tje kan je het volgens mij nog het mooist en het best in 3dsmax maken (aangezien je wel een beetje ervaring hebt). In 3dsmax kan je erg leuke dingen doen mbt het maken van 3d text en dat is niet eens erg moeilijk (zijn ook een hoop tutorials voor). Volgens mij staan daar nog wel wat tutorials van op http://www.3dcafe.com en anders moet je gewoon ff op GoT of google zoeken!

Hican.net | IT Blog about all that is interesting.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

text in 3Dmax kun je zo toevoegen en extruden.
Als je dan daarna wat speelt met de rotate en move transformers zit je al heel snel op zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/bg_main.jpg

dit was 5 minuten werk.

Voor wat betreft je afbeelding is natuurlijk wel belangrijk wat die afbeelding is, als het een hoofd is, is het heel wa anders, dan wanneer het wat boxes en spheres zijn 8)7

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

klopt, maar als je in max de boel wil gaan bevelen en ook echt gebruik wil gaan maken van je 3d functies dan wordt het weer een stuk moeilijker;

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/onwerkelijk.jpg

dit is semi-3d, wel 3derig maar waarschijnlijk gemaakt in painter of iets dergelijks
het hangt er dus vanaf wat de topicsterter precies wil. Daarbij moet het logo zoals 6k het voorstelt ook weer terug naar illustrator en dat is ook weer een heel werk.
een render alleen is geen logo.

Stoer; Marduq

• 6K

6K

is ook zo...

XangadiX schreef op 11 maart 2004 @ 13:41:
klopt, maar als je in max de boel wil gaan bevelen en ook echt gebruik wil gaan maken van je 3d functies dan wordt het weer een stuk moeilijker;

[afbeelding]

dit is semi-3d, wel 3derig maar waarschijnlijk gemaakt in painter of iets dergelijks
het hangt er dus vanaf wat de topicsterter precies wil. Daarbij moet het logo zoals 6k het voorstelt ook weer terug naar illustrator en dat is ook weer een heel werk.
ik heb er geen verstand van hoor, maar waarom zou een render terugmoeten naar illustrator?
En waarom zou je een simpel effect als bevel niet in max kunnen doen? das gewoon een materiaal? :?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

XangadiX schreef op 11 maart 2004 @ 13:41:

[afbeelding]

Die is super simpel te maken, hint: Bevel en dat dan fijn combineren met de 1337 curves die vanaf PS7 geintroduceert zijn bij de layer-effects. Bereik je ontzettend makkelijk dit soort effecten mee.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Yoozer

Yoozer

minimoog

6K schreef op 11 maart 2004 @ 13:56:
ik heb er geen verstand van hoor, maar waarom zou een render terugmoeten naar illustrator?
En waarom zou je een simpel effect als bevel niet in max kunnen doen? das gewoon een materiaal? :?
Pixels, vectors. Logo's zijn over het algemeen als 't even kan in vectorformaat. Dat je met 3dsmax tot elke mogelijke grootte kunt renderen is ook een tweede; maar als je die letters niet van NURBS maakt krijg je ook van die lelijke hoeken.

Verdiep je maar eens in Illustrator, dan zie je al heel gauw wat 't nut ervan is :).

• 6K

6K

is ook zo...

Yoozer schreef op 11 maart 2004 @ 14:00:
[...]

Pixels, vectors. Logo's zijn over het algemeen als 't even kan in vectorformaat. Dat je met 3dsmax tot elke mogelijke grootte kunt renderen is ook een tweede; maar als je die letters niet van NURBS maakt krijg je ook van die lelijke hoeken.

Verdiep je maar eens in Illustrator, dan zie je al heel gauw wat 't nut ervan is :).
Ik zie het probleem echt niet, als ik mijn renders als targa opsla zijn ze van zo'n goede kwaliteit dat ik ze gemakkelijk in photoshop kan openen en verkleinen zonder kwaliteitsverlies, dus ook zonder rare randen of hoeken.
Als ik perse vectoren willen hebben, waarvan ik niet goed snap waarom dat zou moeten, kan ik dat ook nog exporteren volgens mij?

Volgens mij gaat het met logo's om de kleurstelling met name. Kosten van drukwerk van 1 of 2 pantone kleuren versus full color, maar verder maakt het volgens mij niet veel meer uit tegenwoordig.

Nogmaals, ik heb hier niet heel veel verstand van, maar zo lever ik mijn spullen bij een reclame bureau aan en die kunnen er perfect mee werken?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29
6K schreef op 11 maart 2004 @ 14:14:
[...]

Ik zie het probleem echt niet, als ik mijn renders als targa opsla zijn ze van zo'n goede kwaliteit dat ik ze gemakkelijk in photoshop kan openen en verkleinen zonder kwaliteitsverlies, dus ook zonder rare randen of hoeken.
Als ik perse vectoren willen hebben, waarvan ik niet goed snap waarom dat zou moeten, kan ik dat ook nog exporteren volgens mij?

Volgens mij gaat het met logo's om de kleurstelling met name. Kosten van drukwerk van 1 of 2 pantone kleuren versus full color, maar verder maakt het volgens mij niet veel meer uit tegenwoordig.

Nogmaals, ik heb hier niet heel veel verstand van, maar zo lever ik mijn spullen bij een reclame bureau aan en die kunnen er perfect mee werken?
met vectoren kun je eindeloos vergroten en verkleinen zonder kwaliteits verlies, print jij je targa maar eens op een A0 poster en kijk eens hoe "mooi" het dan wordt ;)

• Hican
  • Laatst online: 22-07-2022

Hican

hican.net

[...]

Een goed reclamebureau (en/of drukker) zal bijna altijd om een Illustrator bestand vragen/kiezen als hij de mogelijkheid heeft om te kiezen tussen een photoshop bestand en een illustrator bestand! En zoals ^^ al word gezegd... print die targa maar eens uit :P Je hebt wel degelijk kwaliteitsverlies met die targa in photoshop, maar misschien "zie" jij dat gewoon niet. Ik zou toch maar even een keer met illustrator gaan werken en dan het verschil bekijken!

Hican.net | IT Blog about all that is interesting.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Denk eens aan een Targaatje van het formaat flatgebouw.
Juist :). Die pixels komen er toch wel, en intussen heb je een absurd grote file. Schaal vectorbestanden naar klein, e-mail ze door naar iemand die ze weer groot schaalt; scheelt qua informatie niks. Doe hetzelfde met pixels en Photoshop gaat heel erg hard z'n best doen op de bicubic interpolation.
Een .eps is best universeel te noemen, wat export betreft.
Da's omdat ze zich aan kunnen passen aan wat hun mensen leveren ;).

• 6K

6K

is ook zo...

hm... zoals ik al zei, ik heb hier geen verstand van. Maar het klinkt idd heel aannemelijk, vreemd dat men hier nooit om gevraagd heeft 8)7

Probleem is natuurlijk wel dat ik in Illustrator natuurlijk nooit gemaakt krijg wat ik in 3Dmax maak |:(

offtopic:
niet mijn bedoeling om dit topic uit zijn verband te trekken, nu weer terug naar de TS vraag

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel 3dsmax 6 inmiddels denk dat dat toch de beste optie is ga me er in verdiepen en ik zal eens wat posten als ik mn logo in 3d heb ! bedankt voor alle reacties

• KneoK
  • Laatst online: 27-05 12:52

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 16:41:
ik heb wel 3dsmax 6 inmiddels denk dat dat toch de beste optie is ga me er in verdiepen en ik zal eens wat posten als ik mn logo in 3d heb ! bedankt voor alle reacties
Mocht je nou je logo nog in vector formaat willen hebben, dan moet je eens naar Maya 5 kijken. Die heeft een hele mooie EPS vector renderer.

Kun je je logo modellen en meteen als vectors exporteren.

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB schreef op 14 maart 2004 @ 18:25:
[...]

Mocht je nou je logo nog in vector formaat willen hebben, dan moet je eens naar Maya 5 kijken. Die heeft een hele mooie EPS vector renderer.

Kun je je logo modellen en meteen als vectors exporteren.
Ik heb maya 5 learning edition gedownload, kan het daarmee?
Kon zo gauw ff geen full versie vinde van maya :P

Kan je me wat uitleg geven over hoe ik het zou moeten doen of een link met een tutorial? mijn logo bestaat uit afgeronde blokjes dat wil ik dan ook mooi gaan overzetten.

• KneoK
  • Laatst online: 27-05 12:52

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 14:40:
[...]

Ik heb maya 5 learning edition gedownload, kan het daarmee?
Kon zo gauw ff geen full versie vinde van maya :P

Kan je me wat uitleg geven over hoe ik het zou moeten doen of een link met een tutorial? mijn logo bestaat uit afgeronde blokjes dat wil ik dan ook mooi gaan overzetten.
Nou, ten eerste gaat dat in de PLE niet lukken, omdat je geen opties tot saven en exporteren enzo hebt. Ook denk ik dat de vector renderer niet aanwezig is.

Maar bij de full zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of je het logo kunt overtrekken met de CV Curve tool. Dan met loften/planar/weet ik veel wat zou je je logo kunnen "invullen" (lijntjes worden niet gerendered, dus daar moet je wat mee gaan doen, verbinden).

Dan is het een kwestie van de renderer op Vector te zetten in plaats van de standaard Maya Software Renderer en de instellingen voor de kwaliteit instellen.

www.learning-maya.com is een heel goed begin !
Pagina: 1