[Linux/Debian] Netware Arcserve tape restoren onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb diverse queries in Google en GoT gegooid om erachter te komen of het mogelijk is om een onder Netware gemaakte Arcserve backup vanaf tape te restoren op een Linux machine. Ik beschik niet over een Arcserve voor Linux licentie, dus moet een alternatief verzinnen om een paar oude bestanden uit mijn administratie terug te halen (Novell draai ik al tijden niet meer ivm aflopen licentie).

Kan iemand me op weg helpen om vanuit /dev/st0 (de tapedrive) de hele tape naar een gemounte harddisk te restoren en zo de bestanden uit te lezen zonder dat ik een Arcserve voor Windows moet gaan opsnorren om de tape te mergen op m'n werkstation?
Alle info over de wijze van tape-handling door Arcserve en het op deze wijze recoveren van data is van harte welkom.

Ik moet wel bekennen dat ik nog geen restore pogingen heb gedaan, dit ivm het mogelijk vernaggelen van m'n tape, wat ik dus niet kan gebruiken nu. Liever eerst wat advies en research voordat ik aan een hachelijk avontuur begin.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Je kunt sowieso /dev/st0 met dd backuppen lijkt me. Volgens mij hebben veel tapes bovendien nog een read-only stand (DDS iig wel)

Ik denk dat als je dan toch de tape ge-imaged hebt, je het formaat kunt bepalen en evt met de hand/gescript de bestanden eruit kunt halen.

Echter, waarschijnlijk is een machine met NT en arcserver een stuk eenvoudiger en minder tijdrovend.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jelmer schreef op 10 maart 2004 @ 22:19:
Je kunt sowieso /dev/st0 met dd backuppen lijkt me. Volgens mij hebben veel tapes bovendien nog een read-only stand (DDS iig wel)

Ik denk dat als je dan toch de tape ge-imaged hebt, je het formaat kunt bepalen en evt met de hand/gescript de bestanden eruit kunt halen.

Echter, waarschijnlijk is een machine met NT en arcserver een stuk eenvoudiger en minder tijdrovend.
Ik had nog nieteens aan 't read-only schuifje gedacht...stupid van me...ik ga 't morgen dan maar eens proberen en zal ter vergroting van de knowledgebase van GoT ook even hier mijn bevindingen posten...let's make things better...Together :)