Toon posts:

Linux op comaq deskpro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Linux te installeren op een Compaq Deskpro (P2 233), maar krijg steeds een "Error 2 reading header: cpio: bad magic" bij het laden van Anaconda. Dit is in ieder geval het geval bij Redhat 9; bij Mandrake 9.2 treedt een soortgelijke error op.

Ik heb het idee dat het iets met de HDD en/of BIOS heeft te maken, maar ik heb al van alles geprobeerd met de HDD (geen partities, 1 grote FAT partitie, etc) en de BIOS lijk ik niet bij te kunnen komen. Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn of - nog belangrijker :-) - hoe ik het kan oplossen?

Bij voorbaat dank!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Haal d'r een keer een normale windows FDISK overheen, dikke kans dat ie blijft hangen op de verborgen BIOS partitie van compaq. Die is standaard hidden namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie, maar dit had ik al gedaan :-( Ik heb het geprobeerd zowel met een ongepartitioneerde HDD alswel met als FAT geformatteerd.

De eigenaar van de PC heeft inmiddels echter besloten om toch maar geen Linux te gaan gebruiken; nu zouden we XP er weer op gooien, maar die begint nu ook al vaag te doen. Met m'n eigen XP-cd zegt ergens tijdens het begin van installatie:

"STOP: C0000221 Unknown Hard Error" en hangt dan compleet vast.

De CD van hemzelf zegt (in ongeveer hetzelfde stadium?):

"PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" met een heel verhaal en hang dan wederom compleet vast.

Goed, ik ga nu maar 's Win98 proberen, maar daar verwacht ik ook niet al te veel meer van :(

Verwijderd

Topicstarter
Update:

windows 98 geeft tijdens laatste stadium (hardware installation oid) de volgende melding:

MSGSRV32 caused a general protection fault in module KRNL386.EXE at 0001:00001b51.

Zucht... Ziet iemand toevallig al wat er mis is?? Gisteren (voordat we de schijf hebben ge-fdisk, etc) draaide de boel nog gewoon, dus het zou wel erg toevallig zijn als er nu plotseling een stuk hardware kapot is.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 09:45

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Lijkt op memory dat stuk is ; memtest is je vriend!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem