Toon posts:

constant 10kb/s upload, waar komt dat vandaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wat gezocht maar kon de oplossing niet vinden.
Zowel DUmeter als netstats geven constant ±10 kb/s upload.
Kan met nieuwste adaware niets vinden en norton met laatste virus def. geeft ook
niets.

Als ik netstat by command intik krijg ik veel TIME_WAIT maar ook een aantal established.
iets van:

club.internet.fr
t-dialin.net
internetbussines.it
optonline.net

Betekend dit dat er ongevraagd toch progjes draaien?
Hoe stop ik dit?
Gebruik btw WINXP en de bijbehorende firwall
Zit via een Wlan (encrypted) met twee PC's op mij router.

Help aub want mijn data limiet is volgens de meters dus al zwaar overtreden!!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 17:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Haal adware er eens overheen

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Probeer eens met Spybot te scannen.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

UTM

PRobeer eens een virusscan. Het kan een virus zijn die lekker zit te ddossen. En dat is niet de bedoeling lijkt me zo

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al schrijf heb ik dat gedaan (smart system scan)
Hiermee vind ik niets!

Heb ook Win MX draaien btw maar mijn shared folders is LEEG dus dat zou ook niet kunnen of wel dan?

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-11 21:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

WiXX schreef op 10 maart 2004 @ 21:01:
dat had ie dus al gedaan

@ TS

je hebt kans dat ze stiekem een ftp server of een webserver oid op je schijf gezet hebben, en dat er constant vanaf gedownd word. anders zou ik het ook niet weten.

of miss progs die wat uppen (Shoutcast voor winamp bijv?)

Met Vriendelijke Groet,

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Netlimiter meet ook bandbreedte, en laat tevens zien welk programma dit gebruikt. Dan zie je gelijk waar het vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, sorry gaat wat snel, Heb dus adaware en norton al gedraaid en vind niets!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als iedereen nou eerst eens de openingspost zou lezen |:(

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
WiXX schreef op 10 maart 2004 @ 21:01:
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:00:

Kan met nieuwste adaware niets vinden en norton met laatste virus def. geeft ook niets.
:O

Adaware vindt trouwens ook niet alles, probeer eens andere anti spyware.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

*knip

Help aub want mijn data limiet is volgens de meters dus al zwaar overtreden!!
Ik weet niet wat voor provider je hebt, maar bij die van mij (planet adsl) wordt het uploaden van data niet meegeteld op je datalimiet enkel je download, daar hoef je je dan dus niet druk meer om te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dark_M op 10-03-2004 21:06 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb Chello, 32 euro's dus 1.5 Gig

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 12:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

DarkM schreef op 10 maart 2004 @ 21:05:
[...]

Ik weet niet wat voor provider je hebt, maar bij die van mij (planet adsl) wordt het uploaden van data niet meegeteld op je datalimiet enkel je download, daar hoef je je dan dus niet druk meer om te maken.
Alsof het verder niet erg is :? .

Verwijderd

Topicstarter
Netlimiter geeft als ik internet zone kies by overal (rate) 0 upload en 0 download
en bij lokal ook. Betekend dit nu dat dit progje dus aangeeft dat er niets up en download?

Verwijderd

doe es een 'netstat -an'. Je ziet dan op welke poorten connectie gemaakt wordt. Als dat op poort 25 naar de externe server is, heb je waarschijnlijk een spamzombie op je pc, maar je zult eerst moeten weten wat het is voor je verdere actie kunt ondernemen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

netpeeker kun je proberen maar als het een dll binnen explorer is kun je hem niet precies traceren. wat je wel kunt doen ik kijken wat je met ethereal kunt beginnen.

PS. adressen staan allemaal wel in de TOP100 van spamhosts, dus mogelijk staat jouw pc nu ook spam te versturen door een backdoor of trajan.
http://www.newsadmin.com/cgi-bin/newsspam1?2

EDIT: ik zei netlimiter, moet netPEEKER zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Fairy op 10-03-2004 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Netlimiter klopt al niet want laat Win MX nu iets downen en de meter staat nog steeds op 0 Hoe kan dit dan weer?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:03:
Zoals ik al schrijf heb ik dat gedaan (smart system scan)
Hiermee vind ik niets!

Heb ook Win MX draaien btw maar mijn shared folders is LEEG dus dat zou ook niet kunnen of wel dan?
Als je in WinMX een primary connection maakt, dan wordt een deel van jouw bandbreedte...minimaal 9kb/s...gebruikt voor 't in stand houden van 't netwerk, je gaat een soort lokale peercache vormen op dat moment. Kijk hier eens naar en probeer eventueel een secondary connection te maken.

ps: het is niet echt netjes om niks te sharen als je wel stuff download...ik weet het...warez mogen niet, maar je kunt ook je vakantiefoto's, zelf geschreven liedjes, verhalen, whatever sharen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een bericht reply naar tweakers gaat er wel naar iexplorer een upload aan.
Waarom dan niet van WinMX?

Verwijderd

Topicstarter
Heb WinMX net er opgezet omdat ik pas net kabel heb dus dat met sharen komt wel goed.

Heb inderdaad een primary verbinding aan staan, zal deze even naar secondary zetten en kijken of het helpt.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:15:
Netlimiter klopt al niet want laat Win MX nu iets downen en de meter staat nog steeds op 0 Hoe kan dit dan weer?
Klopt, netlimiter doet dat niet 100%, ik gebruik altijd netPEEKER.

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 10-03-2004 21:18 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:16:
Als ik een bericht reply naar tweakers gaat er wel naar iexplorer een upload aan.
Waarom dan niet van WinMX?
WinMX heeft UDP verkeer, dat snapt netlimiter niet, pak netPEEKER die gebruik ik ook.

Verwijderd

Als ik netstat by command intik krijg ik veel TIME_WAIT maar ook een aantal established.
iets van:

club.internet.fr
t-dialin.net
internetbussines.it
optonline.net

Betekend dit dat er ongevraagd toch progjes draaien?
Hoe stop ik dit?
Klinkt niet echt goed..maar laten we eens makkelijk beginnen. :P
Post je HijackThis log eens.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Doet me aan een trojan denken, helemaal omdat het om Norton gaat die up 2 date is en niks kan vinden. Topic nummero 129... :+

Hijack this + kaspersky trial scan = 99% oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 10-03-2004 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Netpeeker werkt OK.
Heb wat spyware kunnen verwijderen en idd winMX naar connection mode 2.
De upload is dan 0.

nog twee vraagjes dan:

1) is upload by chello meegeteld in datalimiet?
2) Bij netlimiter kon ik mooi de stand van zaken voor die maand zien en bijhouden
ook als ik het progje uit had gezet en weer restart. Bij netpeeker lukt dit niet
of kan ik het niet vinden waar het zit. Telkens als ik opnieuw opstart begint de teller weer opnieuw. Zijn de totals wel terug te vinden bij netpeeker of heb ik dan alsnog een ander progje nodig? en welk alternatief kan dan alle andere zaken die netpeeker kon ook?

Verwijderd

Hmm DU Meter ect. geven niet alleen internet verkeer aan maar bijvoorbeeld ook LAN verkeer (in jouw geval WLAN).

Is het niet zo dat misschien 1 van de andere computers op het netwerk iets van jouw pc aan het halen is. Voorbeeld: winamp, muziek bestanden die op jouw pc staan of zow? das tussen de 7 en 20 kb aan upload meestal, als iemand anders op het netwerk die bestanden gaat luisteren van jouw pc. (Let op! dit is een voorbeeld) ;)

Sluit dit dus ook even uit, door de andere computers even te disconecten op je WLAN. :)

edit: in DU meter kun je ook totals zien. *Deze zijn niet alleen van je internet maar ook van je LAN.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 11:26 ]

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 07:38:
Netpeeker werkt OK.
Heb wat spyware kunnen verwijderen en idd winMX naar connection mode 2.
De upload is dan 0.

nog twee vraagjes dan:

1) is upload by chello meegeteld in datalimiet?
Nee.. Chello heeft trouwens geen datalimiet bij Classic en Plus.. alleen een FUP.
Pagina: 1