Toon posts:

PC gaat niet aan (ASUS P4PE-X, Intel Celeron)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik heb hier een PC staan, die zojuist in elkaar gezet is:

Kast: De goedkoopste van Norrod
Moederbord: Asus P4PE-X
Proc: Intel Celeron 2,4
HDD: 40 GB
Videokaart: ASUS RADEON 9200SE
Geheugen: 256 ddr

Dus alles netjes aangesloten, ging allemaal prima, ik zet stroom op PC.
Lampje op het moederbord begint te branden, dus druk op ON. En er gebeurt niets.

Ik alles bijlangs gelopen (of de kabeltjes wel juist op het moederbord zitten enz.enz. Was dus allemaal goed.

Zelfs de voeding laten doormeten, die was ook in orde.

Wat kan het probleem zijn.

Mijn excuses als er al topics over dit probleem zijn.
Ik heb de search gebruikt, maar kon niets vinden.

BVD

Verwijderd

Laat me eens raaien.Vergeten de andere stroomstekker erin te duwen.Er moeten nl twee stekkers van de voeding aangesloten worden.

Verwijderd

zelfde als wat ik hier in net zei :) Asus p4p800 problemen (geeft geen kik)

1,5 volt vga of 3,3 volt vga?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:10:
Laat me eens raaien.Vergeten de andere stroomstekker erin te duwen.Er moeten nl twee stekkers van de voeding aangesloten worden.
Verkeerd geraden, ik heb ze er allebei in :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kijk eens of je je cpu koeler ook op de aansluiting CPU_FAN op het moederbord hebt aangesloten. Mijn ervaring met Asus bordjes is dat ze niet willen booten als er niets op CPU_FAN is aangesloten.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:11:
zelfde als wat ik hier in net zei :) Asus p4p800 problemen (geeft geen kik)

1,5 volt vga of 3,3 volt vga?
ASUS Radeon 9200 voltage weet ik niet 8)7

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De iets oudere serie de asus P4PE had last van een cold boot probleem. Dat had ik dus ook, die heb ik kunnen ruilen voor een P4PE-X die het dus wel goed doet. Verder zeg je dat er niets gebeurt, maar spint de schijf wel op en start hij niet door (plus zwart scherm)? Probeer dan eens: opstarten tot schijf is uitgerateld, scherm blijft zwart. Voeding uitschakelen van de pc. Voeding na 2 seconden weer inschakelen. Nog eens starten. Start hij dan wel door dan trekt de voeding het niet in een keer. Die kan dan wel in orde zijn maar hij kan die hoge piek niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 10 maart 2004 @ 21:23:
De iets oudere serie de asus P4PE had last van een cold boot probleem. Dat had ik dus ook, die heb ik kunnen ruilen voor een P4PE-X die het dus wel goed doet. Verder zeg je dat er niets gebeurt, maar spint de schijf wel op en start hij niet door (plus zwart scherm)? Probeer dan eens: opstarten tot schijf is uitgerateld, scherm blijft zwart. Voeding uitschakelen van de pc. Voeding na 2 seconden weer inschakelen. Nog eens starten. Start hij dan wel door dan trekt de voeding het niet in een keer. Die kan dan wel in orde zijn maar hij kan die hoge piek niet aan.
Ik heb de P4PE-X en hij doet dus echt helemaal niets, koeler blijft akelig stil, hdd stil, ledjes branden niet. Helemaal niets.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Je zou eventueel kunnen proberen de pinnetjes kort te sluiten waarop je de powerknop aansluit. Misschien dat er met de draadjes iets mis is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14

RvV

Beetje offtopic maar heeft er ooit al eens iemand iets gevonden op het p4pe coldboot probleem? Ik begin er helemaal de schijt in te krijgen als ik haast heb en nog iets met de computer moet opzoeken en dat ding wilt met geen mogelijkheid aan de gang.

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 10 maart 2004 @ 21:29:
Je zou eventueel kunnen proberen de pinnetjes kort te sluiten waarop je de powerknop aansluit. Misschien dat er met de draadjes iets mis is.
Kan natuurlijk proberen bedankt voor de tip

Verwijderd

Kheb precies het zelfde probleem...:S

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 10 maart 2004 @ 21:29:
Ik heb het kortgesloten, en nadien werkt alles perfect, sterker nog ik werk al op bovengenoemde pc......ik weet niet hoe het kan.....maar bedankt voor deze supertip _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:59:
Kheb precies het zelfde probleem...:S
even kortsluiten, en bij mij werkte het perfect misschien bij jou ook??

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:22:
[...]

Ik heb het kortgesloten, en nadien werkt alles perfect, sterker nog ik werk al op bovengenoemde pc......ik weet niet hoe het kan.....maar bedankt voor deze supertip _/-\o_
Graag gedaan, maar werkt de powerknop dan ook nu? Dat zou wel heel vreemd zijn, maar ik heb ondertussen geleerd nooit teveel af te vragen waarom, als het maar werkt :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 10 maart 2004 @ 22:36:
[...]

Graag gedaan, maar werkt de powerknop dan ook nu? Dat zou wel heel vreemd zijn, maar ik heb ondertussen geleerd nooit teveel af te vragen waarom, als het maar werkt :)
Ja die powerknop werkt ook, en ik heb ook geleerd je niet te veel af te vragen, als het werkt dan werkt het. :+
Pagina: 1