Hoe kan ik een screensaver adden in Gnome en KDE

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hi,

Ik wil graag seti@home draaien op wat Linux machines, en ik wil dat dat als screensaver gebeurt.

Ik ben met Gnome begonnen (ik draai mandrake 9.2\9.1), en heb de docs van xscreensave opgezocht (http://www.jwz.org/xscreensaver/man.html) , en verder gezocht tot ik bijn een goed punt kwam : http://www.jwz.org/xscreensaver/man3.html

En ik merk dat ik voor "watch" een perl scriptje moet regelen.

Ik snap hier echter geen snars van, kan iemand me even helpen?

Dank je!

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 10-03-2004 20:51 . Reden: niet volledig genoeg ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BoudewijnLinux schreef op 10 maart 2004 @ 20:50:
Hi,

Ik wil graag seti@home draaien op wat Linux machines, en ik wil dat dat als screensaver gebeurt.

Ik ben met Gnome begonnen (ik draai mandrake 9.2\9.1), en heb de docs van xscreensave opgezocht (http://www.jwz.org/xscreensaver/man.html) , en verder gezocht tot ik bijn een goed punt kwam : http://www.jwz.org/xscreensaver/man3.html

En ik merk dat ik voor "watch" een perl scriptje moet regelen.

Ik snap hier echter geen snars van, kan iemand me even helpen?

Dank je!
Hoi.

Wat snap je niet?

m.a.w. geef eens wat meer info over wat je niet snapt.... anders gaat dit topic dezelfde richting op als een groot aantal van je andere topics.....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Nou ben ik geen perl man, maar wat ik er van begrijp is dat met de optie watch er "ergens" (is vast in te stellen waar) een soort van status weggeschreven wordt. Deze wordt in het voorbeeld uitgelezen door dat perl script, en deze zet in dit geval het geluid uit, en weer aan als de screensaver uit gaat.

Wat jij wilt is afhankelijk van de status van xscreensaver de executable van setiathome stoppen en starten.

Kijk verder eens op deze pagina, eerste hit op Google . Ik denk namelijk dat je vergeet "out of the box" te denken. Je wilt xscreensaver gaan monitoren om seti@home te starten/stoppen? Zou het niet veel mooier zijn om seti@home als screensaver te gaan gebruiken?

Misschien niet zo bedoeld, maar de opmerking "Kan iemand me even helpen?" werkt vaak contraproduktief. Lees dit eens voor de gein:

How To Ask Questions The Smart Way.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 21:46 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dankk jullie allebei erg voor je opbouwende kritiek _/-\o_

En zwerver: bedankt dat je er geen slotje op hebt gezet :)

Ik wil idd gewoon mijn seti draaien als een client 5 minuten niet wordt aangeraakt. Ik dacht op te maken uit de faq van seti@home dat dat via xscreensave het beste kon gebruiken.

Maar als jij een beter idee hebt ; geef het alsjeblieft (ik heb geen idee van wat mogelijk is met Linux).
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:41:
Nou ben ik geen perl man, maar wat ik er van begrijp is dat met de optie watch er "ergens" (is vast in te stellen waar) een soort van status weggeschreven wordt. Deze wordt in het voorbeeld uitgelezen door dat perl script, en deze zet in dit geval het geluid uit, en weer aan als de screensaver uit gaat.

Wat jij wilt is afhankelijk van de status van xscreensaver de executable van setiathome stoppen en starten.

Kijk verder eens op deze pagina, eerste hit op Google . Ik denk namelijk dat je vergeet "out of the box" te denken. Je wilt xscreensaver gaan monitoren om seti@home te starten/stoppen? Zou het niet veel mooier zijn om seti@home als screensaver te gaan gebruiken?

Misschien niet zo bedoeld, maar de opmerking "Kan iemand me even helpen?" werkt vaak contraproduktief. Lees dit eens voor de gein:

How To Ask Questions The Smart Way.
Max_Cool, je kunt van mij aannemen dat ik eerst op Linuxquestions.org en mandrakesoft.com heb gekeken en dat ik de vraag door google.com/linux heb gehaald.... ik heb daar namelijk wat (terecht) gedoe mee gehad, en ik wil dat soort dingen niet meer.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BoudewijnLinux schreef op 10 maart 2004 @ 22:20:
Dankk jullie allebei erg voor je opbouwende kritiek _/-\o_

En zwerver: bedankt dat je er geen slotje op hebt gezet :)

Ik wil idd gewoon mijn seti draaien als een client 5 minuten niet wordt aangeraakt. Ik dacht op te maken uit de faq van seti@home dat dat via xscreensave het beste kon gebruiken.

Maar als jij een beter idee hebt ; geef het alsjeblieft (ik heb geen idee van wat mogelijk is met Linux).

[...]

Max_Cool, je kunt van mij aannemen dat ik eerst op Linuxquestions.org en mandrakesoft.com heb gekeken en dat ik de vraag door google.com/linux heb gehaald.... ik heb daar namelijk wat (terecht) gedoe mee gehad, en ik wil dat soort dingen niet meer.
Daar gaat het niet om. Als je dat stuk doorleest, ja het is veel, dan weet je hoe je dingen goed moet vragen.

Ik raad je aan om die xscreensaver howto/manual die je net gaf eens goed door te lezen, alsmede eens op de site van seti@home te kijken. Er moet vast ergens staan hoe je dat moet doen....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Okay zal ik doen,

Btw ik heb nav die vorige probleempjes al de gidsen die jullie aanbevolen gelezen, en ik heb me daar (voor zover ik weet) aan gehouden....vertel anders even wat ik fout doe, dan kan ik mijn gedrag gericht verbeteren; dat is voor iedereen beter.

Verwijderd

En op deze pagina natuurlijk, daar staat letterlijk wat jij wilt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Klopt

Ook jij erg bedankt..... sorry dat ik je vergat
Pagina: 1