Toon posts:

[PHP/Netware 6] Gebruik van GD *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die weet hoe ik GD kan krijgen voor gebruik onder PHP op een Novell server? Ik kan alleen de versie vinden die nog gecompiled moet worden. Ben op zoek naar een .NLM ofzo.

De configuratie:

Heb een Novell Netware 6 server (incl. SP4) met Apache 1.3.29 en PHP 4.2.4. Wil graag een imagegalery gaan gebruiken (te vinden op www.hotscripts.com) maar de meeste vereisen GD.

Iemand nuttige tips?

Tnx,
Roland

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik dacht dat PHP standaard GD installeerde? Is die in een Novell versie aangepast ofzo? Ben je zeker dat hij niet geïnstalleerd is? (te controleren met <?php phpinfo(); ?>)

If you can't beat them, try harder

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

-> Software Algemeen

Configuratievragen hoor daar thuis ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
In phpinfo kom ik niks tegen over GD, of wordt er dan een andere benaming gebruikt?

Verwijderd

GD is een losse modulen die je zelf onder php moet hangen. je kunt beter meteen GD2 nemen is een nieuwe versie hiervan.

ben bang dat je m toch opnieuw moet compileren

http://forums.devshed.com...are+authentication+wmysql

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ja had al een en ander aan info gevonden, maar kwam overal info tegen over compilen inderdaad.

Helaas, daar heb ik de benodigde programma's en kennis niet voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 21:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:07:
Mmm, ja had al een en ander aan info gevonden, maar kwam overal info tegen over compilen inderdaad.

Helaas, daar heb ik de benodigde programma's en kennis niet voor.
Een andere optie is natuurlijk betaalde hosting die hebben allemaal GD2 geinstalleerd. ik denk zelfs dat er gratis hosting is te vinden (met banners waarschijnlijk) die dit aanbieden hiervoor verwijs ik je naar de alles weter op het internet (google)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen optie voor mij, heb juist alles op m'n eigen Novell server staan.

Bedankt voor de info in ieder geval.
Pagina: 1