iemand wel eens WXP met een SATA dongle overgezet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07-2025
Een van jullie wel eens een running WXP partitie van een IDE harddisk overgezet achter een SATA controller (met behulp van zo'n IDe-sata converter (SATA DONGLE) ?

Lukte dit ?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
nog niet gedaan...
maar wat bedoel je met "running"???

Voor de rest: als je windows gaat "ghosten" naar een andere schijf, moet je er sowieso rekening mee houden dat als die schijf aan een ander controller hangt, het wel eens zou kunnen dat ie nietmeer wil booten. Meestal kan je hem dan wel repairen, en zou het moeten werken.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

niet zelf gedaan, maar de logica is duidelijk...

als je de andere aansluiting gebruikt dan zal je de SATA driver alsnog moeten activeren, het makkelijkst lijkt mij dit te doen door een herstel-installatie te doen.

boot met de xp cd en druk F6 voor de SATA driver en volg de schermen net zolang tot windows install je oude install herkend wordt en windows vraagt of je die wilt herstellen.

dan blijven je instellingen en programma's intact maar heb je wel de SATA drives actief.

[ Voor 1% gewijzigd door orca op 10-03-2004 20:16 . Reden: typo ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Ik heb meerdere keren een PATA disk restored achter een SATA dongle met Norton Ghost. Als je er verder geen andere harddisken aan hebt hangen moet je gebruik maken van de Ghost commandswitches.
De enige keer dat het niet lekker werkte was met een Maxtor harddisk icm een Asus Sata dongle.

Ik neem aan dat dit een vervolg is van copy van wxp met ghost van disk naar disk lukt niet ?

Waarom dan opnieuw een topic openen maar dan met nog minder informatie?

Dit topic is gesloten.