[home audio set]2 sets box werken niet

Pagina: 1
Acties:

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 15:19

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Thuis heb ik 5 boxen op een home audio-set

Met het testgeluid werken alle 5 boxen, maar als er normaal geluid word afgespeeld, dan hoor je de 2 achterste boxen niet. :(

Deze boxen hebben een andere inpedantie, kan het hieraan liggen, want hij speelt dat testgeluid wel.

Config:

JVC reciever
Boxen die niet werken zijn Pioneer boxen, 6 ohm, de rest zijn JVC, 8 ohm

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 07:24
Bunghole schreef op 10 maart 2004 @ 20:02:
Thuis heb ik 5 boxen op een home audio-set

Met het testgeluid werken alle 5 boxen, maar als er normaal geluid word afgespeeld, dan hoor je de 2 achterste boxen niet. :(

Deze boxen hebben een andere inpedantie, kan het hieraan liggen, want hij speelt dat testgeluid wel.

Config:

JVC reciever
Boxen die niet werken zijn Pioneer boxen, 6 ohm, de rest zijn JVC, 8 ohm
Wat is "normaal" geluid? DVD's? zo ja.. dan kan het best zijn dat er gewoon niet of weinig geluiden voor de surroundkanalen beschikbaar zijn in de audiostream van de dvd..

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
hehe , als je muziek draait , via radio of een cdtje , draai je in stereo modus en is het heel normaal dat je 2 achterste speakers niet mee doen :) , die zijn alleen bedoeld voor in films , voor extra effecten.

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Ok, ja sorry, maar op het gebied van audio ben ik echt n00b, maar het aantal ohmŽs heeft er dus niets mee te maken???

Verwijderd

Nee, niet in jouw situatie bij deze impedanties.

Hoor je echt helemaal niks? (uiteraard tijdens een dd 5.1 of DTS 5.1 track)

Noem ook even het typenummer van je receiver, dat soort dingen horen gewoon in de startpost.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Bunghole schreef op 11 maart 2004 @ 08:58:
Ok, ja sorry, maar op het gebied van audio ben ik echt n00b, maar het aantal ohmŽs heeft er dus niets mee te maken???
Nope!
Stereo is 2 speakers en soms een subwoofer vor de bass. Meer niet :)

Jehebt overigens wel versterkers die dit geluid ook naar andere speakers kunnen zenden zodat je een soort van surround stereo hebt. Mijn ervaring is echter dat gewoon stereo geluid het best klinkt vanuit 2 speakers :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 09:02:
Nee, niet in jouw situatie bij deze impedanties.

Hoor je echt helemaal niks? (uiteraard tijdens een dd 5.1 of DTS 5.1 track)

Noem ook even het typenummer van je receiver, dat soort dingen horen gewoon in de startpost.
Nog niet geprobeerd, maar het testgeluid werkt wel, dus lijkt me niets aan de hand
Pagina: 1