Partition Magic 8 formateren, hoe ook alweer?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heeyz,

Hier m'n probleem met het formateren van m'n 20GB Maxtor hardeschijf. We hebben namelijk 2 comps naast elkaar staan. De ene heb ik last voor mezelf gekocht, maar die andere is van m'n ouders. Die van m'n ouders is nu super traag aan het worden, dus ik dacht "formateren". Er stond alleen nog wat spul van mij op, namelijk word docs, muziek! software enz. Dus ik die schijf op de mijnes aansluiten... Voor zover alles toppie, hij herkent em mooi, allemaal bestanden overgezet. Dus ik partition magic 8 starten en proberen te formateren.

Ik druk op die schijf, dan rechtermuisknop, dan format, en dan ntfs kiezen, en dan op OK drukken. Dan staat er dat er 1 operation "pending" is... :? Maar er gebeurt vervolgens niets. Ik kijk in de handleiding, waarin staat dat je daarna nog een keer op OK moet drukken, maar die kan ik niet vinden... :| Heb het al eens eerder gehad met mij sata schijf, maar toen ben ik er wel doorheen gekomen. Maar ben nu vergeten hoe het moest }:O

Hopelijk iemand die hier iets op weet :), alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door BvK P4 op 10-03-2004 20:04 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 07:06
Wazig topic-je.

Even handleiding lezen en logisch nadenken. Er staat pending omdat de opdracht pas wordt uitgevoerd na een restart.

Ten tweede: Je bent waarschijnlijk de enige persoon die PartitionMagic gebruikt om een harddisk te formatteren.

-

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:20

w0w

Ik kijk in de handleiding, waarin staat dat je daarna nog een keer op OK moet drukken, maar die kan ik niet vinden...
Links onder staat die OK knop....
Wazig topic-je.
Helemaal mee eens:)
Even handleiding lezen en logisch nadenken. Er staat pending omdat de opdracht pas wordt uitgevoerd na een restart.
Niet waar.. Je hoeft je pc niet te restarten om een schijf te formateren, alleen ff op de juiste knop te drukken ;)
Ten tweede: Je bent waarschijnlijk de enige persoon die PartitionMagic gebruikt om een harddisk te formatteren.
Totaal mee eens, waarom gebruik je niet gewoon de Windows-build-in-format-optie?

[ Voor 111% gewijzigd door w0w op 10-03-2004 20:08 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap ook niet helemaal waarom je PM zou willen gebruiken om te formatteren. Dat kan je OS ook wel ;)

Maar goed, Windows Operated Systems ==> Software Algemeen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Hij zet op een bepaald moment de opdrachten die jij hebt gegevn klaar ter verwerking, en dan moet je dat inderdaad linksonder bevestigen. Succes.

Kubuntu

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:20

w0w

Kheb ff gekeken voor je, de knop zit naast de Undo knop, en heet Apply.
Beetje GoT-onwaardig dit :|

[ Voor 1% gewijzigd door w0w op 10-03-2004 20:16 . Reden: Apply moet natuurlijk wel met 2 p's ]

• BvK P4
formateren vanuit windows heb ik al geprobeerd, maar dan geeft ie aan dat hij in gebruik is. Zal straks even proberen om op te starten vanuit veilig modus om te kijken of ie het dan wel doet.

Als ik op apply druk, dan gebeurd er nog niets... en daarna opnieuw opstarten levert ook niets op. Open ook niet zomaar een topic :P

Sorry dat de topic start een beetje wazig is.

edit: bedankt dat je het topic even verplaatst hebt F_J_K. Heb namelijk meestal nooit problemen op dit gebied. Heb alleen nog maar in "Hardware" gepost :P

[ Voor 18% gewijzigd door BvK P4 op 10-03-2004 20:58 ]

Verwijderd

Als je OS windows XP is zou ik gewoon de schijf weer terugplaatsen in het systeem van je ouders en dan opstarten vanaf cd. Partitie verwijderen, opnieuw aanmaken, ,paar keer OK klikken en voilá, een hele schone XP installatie... wel even virusscanner/firewall installeren vóórdat je het net opgaat...

• BvK P4
Bedankt JeroenG voor de: vóór op het net gaan tips :P

Heb de schijf alweer in de andere computer gezet, en alles al geïnstalleerd (incl firewall + virusscanner;)) Heb em dus gewoon geformateerd op mijn computer in veilig modus in windows zelf. Toen de 1e partitie van 8mb (foutje van vroeger 8)7 ) met de 2e partitie van 19GB "gemerged" met partition magic 8. Daarna weer opgesplitst in 2 partities van 6 en 12 GB. Toen weer in die ander computer gezet, windows installeren enzzz...

Bedankt voor de reacties!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OK dan. Kan dit topic wel dicht ook aangezien ik niet denk dat hier nog vervolgvragen op nodig zijn in de toekomst; dit is toch al best wel vaker behandeld op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.