Toon posts:

Could not retrieve directory file (list)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een ftp server draaien via het progamma cerberus.

Als iemand probeerd in te loggen dat lukt dat gewoon:Dat kan ik zien en die gene thuis krijgt ook gewoon verbinding.

Maar hij krijgt geen mijn map gedeelde bestanden niet te zien en zegt could not retrieve directory list.
Ik heb de map in windows op delen gezet en in het progamma ook aangegeven dat ik die map wijl sharen.

Wat kan het probleem zijn:

IK heb de poorten op mijn speedtouch gepoordmapt 20 en 21

winxp sp1
speedtouch 510

Verwijderd

1. Passive port instellen softwarematig, en hardwarematig deze port naar het goede ip laten forwarden.

2. Degene die wil connecten met jou FlashFXP laten gebruiken als FTP client, en bij Toggle NAT / Non - Routable Ip aanvinken

3. Spelen met de opties in Toggle in FlashFXP met Passive en Nat / non - routable IP. ( dus verschillende combinaties gebruiken )

werkte bij mij prima, had namelijk precies hetzelfde probleem ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 20:04:
1. Passive port instellen softwarematig, en hardwarematig deze port naar het goede ip laten forwarden.

2. Degene die wil connecten met jou FlashFXP laten gebruiken als FTP client, en bij Toggle NAT / Non - Routable Ip aanvinken

3. Spelen met de opties in Toggle in FlashFXP met Passive en Nat / non - routable IP. ( dus verschillende combinaties gebruiken )

werkte bij mij prima, had namelijk precies hetzelfde probleem ...
Ja maar wat voor poort moet ik instellen ? ik heb listen to port 20 en die heb geforward

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 20:07:
[...]

Ja maar wat voor poort moet ik instellen ? ik heb listen to port 20 en die heb geforward
En sinds wanneer draait FTP op poort 20 :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

pak maar een port voor passive, maakt als het goed is niet zoveel uit, als je maar soft en hardwarematige dezelfde neemt ;)

tip: neem een beetje een hoge poort, voor het geval dat andere programma`s misschien een port nodig hebben ( iets van 3000 ofzo .. )
Spider.007 schreef op 10 maart 2004 @ 20:09:
[...]

En sinds wanneer draait FTP op poort 20 :?
Niet en wel ... FTP = port 21 . Port 20 heb je ook geloof ik nodig voor FTPen, maar zonder werkt het ook :? 20 had in elk geval ook iets met FTP te maken ... dat weet ik wel ...

TS gaf aan dat hij die allebei had geforward, dus vandaar dat ik er niets over zei ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 20:11 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
20 is FTP-data.
lees ook dit eens

[ Voor 69% gewijzigd door GlowMouse op 10-03-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij poort 21 kan die gene niet eens inloggen als ik poort 20 gebruik wel

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu nog eens geprobeerd op poort 21 maar hij blijft dat maar zeggen...
wat doen wij nu fout ?? ik snap er even niks meer van.
Pagina: 1