Toon posts:

Exchange 2003 E-mail domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik zit met het volgende. Ik ben thuis een beetje aan het testen met Microsoft SBS2003. Alles draait, ik heb alleen een probleem met iets van Exchange.

Ik heb twee pop3-mail boxen, deze zijn van mijn ISP. Deze haal ik leeg met de POP3-connector van Microsoft, dit gaat allemaal perfect. Alleen als ik wil verzenden, dan komt mij lokale emailadres als afzender te staan. Dus ikke@domein.local ipv ikke@isp.nl.

Als ik het primairy emailadres aanpas, dan krijg je een fout in de event-viewer dat het geen local internet domein is. Ik weet dat je dit domein kan toevoegen in je policy, maar dan functioneerd het ook niet, omdat ik het vinkje uitzet van de optie om al het mail van dit domein af te handelen., maar dat kan niet omdat als ik iets naar iemand bij de zelfde isp wil verzenden hij het niet zal doen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44

Kabouterplop01

chown -R me base:all

nieuwe mail openen>> accounts??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik maak gebruik van een Exchange-server. Dus ik wil niet nog eens een nieuw e-mail account toevoegen in Outlook. Tevens maak ik gebruik van web-access. Maar ik neem aan dat hier wel een oplossing voor is.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 19:18
En als je nu een tweede e-mail adres invoert (dus ikk@isp.iets), het oude adres gewoon laat staan, en het tweede adres instelt als primaire adres? Dan zijn er weliswaar twee e-mail adressen aan gekoppeld, maar alleen het primaire adres wordt meegezonden.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Zoals ik al zei open een nieuw mailtje (ik heb het nooit gehad over de TAB tools>>>accounts, maar dat is dus wel de basis van de manier die ik je uitleg, als je zo'n account aanmaakt kun jer ook mee versturen)
en daar in het tabje accounts kun je kiezen met welk afzenderadres je kunt versturen!
Volgens mij kan dat niet op een andere manier.

[ Voor 35% gewijzigd door Kabouterplop01 op 16-03-2004 14:53 ]

Pagina: 1