chmod bij lokaal draaiende server

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Ik heb PHPDEV draaien als lokale server om wat dingen te testen, echter ik zie geen mogelijkheid om de chmod in te stellen.
In de verkenner kan ik alleen het álleen lezen' van de mappen en bestanden instellen, niet de chmod settings.
Hoe zet ik lokaal de chmod in?

Verwijderd

/me snapt er niets van. Waar heb je PHPdev op draaien? Welk OS? Wat wil je precies veranderen? Wat wil je bereiken eigenlijk?

En wat is er mis met een toetsenbord, en monitor en dan handmatig de CLI bedienen :?

Maarja, lijkt me een software-aangelegenheid - iets voor Software Algemeen dus.

Verwijderd

Zoals JSS zegt valt er inderdaad niet echt veel uit op te maken. PHPDEV is wat? Chmod op een linux bak neem ik aan. Dus PHPDEV is linux met explorer dus samba ??? :?

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
PHPDEV draait op WinXP,dan is het een server dus leek me hier thuis te horen.
En ik wil de chmod van bestanden die benaderbaar middels http://localhost, qua chmod aanpassen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

In de verkenner [....] chmod
Je weet dat NTFS een ander (IMHO meer geavanceerd gedetailleerd) rechtenmodel heeft dan Linux? B)

Edit:
Oftewel: nee, geen "chmod" in Windows. Wel kan je rechten aanpassen, als je dat via de webbrowser wilt doen zou je daar wat scripts voor kunnen bouwen om het via de commandline te doen.

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 10-03-2004 20:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Sorry, dacht dat ie wel bekend was. PHPDEV is een pakket dat php, apache em mysql in een keer op installeerd.
http://www.firepages.com.au/devindex.htm

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
F_J_K schreef op 10 maart 2004 @ 20:00:
[...]

Je weet dat NTFS een ander (IMHO meer geavanceerd gedetailleerd) rechtenmodel heeft dan Linux? B)

Edit:
Oftewel: nee, geen "chmod" in Windows. Wel kan je rechten aanpassen, als je dat via de webbrowser wilt doen zo uje daar wat scripts voor kunnen bouwen om het via de commandline te doen.
CHMOD is dus specifiek voor Linux.
Dan kan ik idd me rot zoeken, maar zal ik het nooit vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Niet Linux, maar *nix. Maar goed, als je graag chmod wilt gebruiken (hoewel dat anders dan gewenning weinig zin heeft onder Windows), kan je een chmod.exe downloaden die NTFS rechten aanpast. Dan kan je natuurlijk beter de normale tools gebruiken om NTFS rechten via de commandline aan te passen.

Overigens is met zoeken naar 'chmod windows' heel veel te vinden als je meer wilt weten hierover, plus natuurlijk hetgeen dat in de tutorials in Windows Operated Systems staat :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Dank voor de info, bij deze doe ik het licht uit en sluit ik af.
Pagina: 1