Toon posts:

S/PDIF port ??

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een S/DIF port achteraan mijn pc, geïntegreerd in mijn moederbord
(P4S533-MX ASUS) 't lijkt erop dat het de gele tulp stekker is, (composite video-out)
maar is dat effectief zo of is het iets helemaal anders?

grtz wim

azo bedankt, kan ik deze dan gewoon aansluiten op mijn AUX van mijn stereo? of alleen voor speciale sourround versterkers ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 19:03 ]

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

had je er zelf al aan gedacht om het even in te tikken op google???

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat is je coaxiale SP/DIF uitgang. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Spdif is heel wat anders dan een composiet uit.
spdif is voor geluid. composiet is voor beeld.

Verwijderd

Dat is geen video out maar wel een coaxiale spdif, dus 5.1.
Gewoon aansluiten op je versterker die handel

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) is voor het digitaal verzenden van geluid. Je kan dus je PC digitaal op je 5.1 versterker hangen en vervolgens DTS geluid enzo overpompen :)

edit: te laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door rb338 op 10-03-2004 19:02 ]

Verwijderd

Lees de handleiding van je moederbord even.
De S/P-DIF is de digitale audio output en geen videouitgang. En omdat het digitaal is, is het niet geschikt om aan de analoge input van je versterker te hangen. Daar is namelijk de analoge lineout voor bedoeld.

[google=spdif]
[search=spdif]
S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) is a standard audio transfer file format. It is usually found on digital audio equipment such as a DAT (Digital Audio Tape) machine or audio processing device. It allows the transfer of audio from one file to another without the conversion to and from an analog format, which could degrade the signal quality.
The most common connector used with an S/PDIF interface is the RCA connector, the same one used for consumer audio products. An optical connector is also sometimes used.

Bron: http://whatis.techtarget....0,,sid9_gci213474,00.html
Overigens ook absoluut onbruikbaar voor 2de Poging Camcorder -> Pc -> Tv -> Video? / 2de Poging Camcorder -> Pc -> Tv -> Video?

Oftwel, maak gebruik van je naslagwerken (handleiding, google, search) alvorens een topic te openen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 19:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.