[studio 8] Beeld en geluid loopt niet synchroom

Pagina: 1
Acties:

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Topicstarter
Ik heb nou al van alles geprobeerd met studio 8. Maar als ik een dvd brand van een film wat ik compleet bewerkt heb met muziek erbij, titels, overgangen en alles.
Ik brand het vervolgens op dvd en speel het in een stand-alone speler af. Loopt het geluid achter het beeld aan. Best wel balen dus nogal.
Ik heb ook al geprobeerd een image te maken en die dan te branden op dvd maar dat heeft ook geen nut. Verder ook alle updates geinstalleerd die er maar zijn. Maar het wil maar niet goed lukken.
Heeft er iemand een oplossing voor?
Ik heb al veel hier op dit forum gelezen alleen ik heb nog niet 1 goed antwoord gezien.
Dus ik hoop toch dat iemand mij kan zeggen wat ik nog kan doen/ proberen.

• megaleo

megaleo

Special member

Topicstarter
Subtiel kickje :)

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe het precies zit weet ik niet, maar het schijnt een heel veel voorkomend probleem te zijn met de AMD XP processor. Ik werk zelf in een computerwinkel en iedereen die daar komt en wat met videobewerking doet wil graag een Pentium systeem hebben om dit probleem voor te blijven.
Ik zag bij je systeemspecs dat je 2 systemen had, eentje met een AMD XP processor en eentje met een Pentium 4. Mocht je dus altijd videobewerken op je AMD systeem dan zou je eens kunnen proberen of het op je P4 systeem wel goed gaat.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is een veel voorkomend probleem met Studio. Niet alleen met een AMD processor trouwens. Het is gewoon crappy software. Bij het capturen via een VGA kaart met video-in wordt het beeld en geluid apart verwerkt (beeld via de video kaart, geluid via je sound kaart). Bij het samenvoegen gaat er blijkbaar wat fout, zodat je out-of-sync bent.
Een oplossing is om te capturen via firewire.
Kijk eens op het forum van Pinnacle voor een mogelijke oplossing.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

The_Talker schreef op 11 maart 2004 @ 19:29:
Hoe het precies zit weet ik niet, maar het schijnt een heel veel voorkomend probleem te zijn met de AMD XP processor. Ik werk zelf in een computerwinkel en iedereen die daar komt en wat met videobewerking doet wil graag een Pentium systeem hebben om dit probleem voor te blijven.
Ik zag bij je systeemspecs dat je 2 systemen had, eentje met een AMD XP processor en eentje met een Pentium 4. Mocht je dus altijd videobewerken op je AMD systeem dan zou je eens kunnen proberen of het op je P4 systeem wel goed gaat.
Als dat jou oplossing is (en ook zo beargumenteerd) dan wil ik wel weten in welke Compu-shop jij werkt, want dan kom ik daar nooooooooit naartoe |:(

• megaleo

megaleo

Special member

Topicstarter
The_Talker schreef op 11 maart 2004 @ 19:29:
Klopt ik heb idd 2 systemen. En ik heb het vanavond toevallig ook op die P4 geprobeerd. Maar dan krijg ik gewoon weer hetzelfde.
Helaas. :'(
Microkid schreef op 11 maart 2004 @ 19:32:
Dit is een veel voorkomend probleem met Studio. Niet alleen met een AMD processor trouwens. Het is gewoon crappy software. Bij het capturen via een VGA kaart met video-in wordt het beeld en geluid apart verwerkt (beeld via de video kaart, geluid via je sound kaart). Bij het samenvoegen gaat er blijkbaar wat fout, zodat je out-of-sync bent.
Een oplossing is om te capturen via firewire.
Kijk eens op het forum van Pinnacle voor een mogelijke oplossing.
Hoe doe je dat capturen via firewire?
Ik heb trouwens Pinnacle al gemaild. Alleen ja, natuurlijk nog niks teruggehad.

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
megaleo schreef op 11 maart 2004 @ 19:39:

[...]

Hoe doe je dat capturen via firewire?
Ik heb trouwens Pinnacle al gemaild. Alleen ja, natuurlijk nog niks teruggehad.
Capturen via firewire gaat in principe alleen als jou camera ook een firewire aansluiting heeft, dit zijn meestal de digitale videocamara's. Als je camera dit heeft is het een kwestie van je camera via firewire aansluiten op je pc en dan vervolgens in studio 8 als source je firewire-poort te kiezen waar je je camera op hebt aangesloten. Dan moet het gewoon mogelijk zijn om de videodata over te zetten, je kunt vaak zelfs de camera bedienen via studio 8.
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 19:37:
[...]

Als dat jou oplossing is (en ook zo beargumenteerd) dan wil ik wel weten in welke Compu-shop jij werkt, want dan kom ik daar nooooooooit naartoe |:(
offtopic:
Zo beargumenteer ik het natuurlijk normaal niet, ik wilde hem alleen maar even proberen te helpen. Hij kan het natuurlijk altijd proberen als hij toch 2 systemen heeft staan.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is een veel voorkomend probleem met Pinnacle Studio inderdaad. Belachelijk dat men zulke onstabiele en buggy software op de markt zet. Mijn vader heeft er ook al tijden last van. Elk ander bewerkingspakket wat je pakt lost het probleem in de meeste gevallen direct op.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad (en meerdere trouwens)!

Een tijdje geleden het intern geheugen opgeschroefd van 256 naar 512 MB.
Ook Studio 8 opnieuw geintalleerd met de updates (betá versie).
Hierna heb ik geen problemen meer gehad met het geluid dat 'verschoven' is.
En heb ook een amd xp processor.

Tot nog toe zeg ik erbij!!

Ook is het misschien een optie om eerst de film met tussenstukken, overgangen en geluid te renderen tot een .avi bestand
Dit bestand dan vervolgens in te laden, de muziek erbij voegen en dan vervolgens branden op een cd/dvd.
Dit heeft bij mij ook al eens geholpen!

Het blijft een stukje software waar nog veel updates voor nodig zijn als het aan mij ligt mogen ze daar wel eens snel mee komen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 10:41 ]

• megaleo

megaleo

Special member

Topicstarter
Je hebt nu ook al studio 9. Maar die moet ik eerst nog maar eens zien te krijgen.
Misschien dat het daarmee gaat. Alleen ik wil die film nu al af hebben eigenlijk.

@ Jarco: Welke updates heb jij allemaal?
Ben ik wel benieuwd naar. Misschien dat ik er 1 mis.

@ The_Talker: Ik heb m'n film bewerkt met menu's. Kun je het dan wel wegschrijven weer naar je camera. De mijne heeft by-the-way een dv-in ook.
Maar dan heb ik het trouwens op een tape staan en dat is ook weer niet de bedoeling. Ja ik zou het daarna weer kunnen terugzetten op de pc en dan weer wegschrijven naar een dvd maar dat vind ik nogal omslachtig.

Verwijderd

ik heb de update 8.12.6 BETA

Hier een link naar de download-site van pinnacle systems: update 8.12.6 BETA

Verder heb ik ook een hp dvd movie writer dc3000 gekocht om video-banden direct op dvd over te nemen, met de software:
HP Video Transfer Wizard,
ArcSoft® ShowBiz,
muvee autoProducer DVD edition,
Veritas RecordNow,
Simple Backup,
CyberLink PowerDVD

Deze sofware heeft alleen ook problemen met het geluid :'( (loopt achter), het probleem doet zich dus niet alleen voor bij pinnacle studio8!!!

weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?
Computer? software? grote van het bestand? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 11:06 ]

Pagina: 1